Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Нови правила и скоби в "Синя зона" във Видин

4
Снимка: Радио ВИДИН

Започна приемът на заявления за абонамент за "Синя зона" във Видин. От 4 април на нарушителите в зоната за платено паркиране ще бъдат налагани санкции и на автомобилите ще се поставят скоби. Три са начините за плащане при спиране в зоните за платено паркиране: със SMS; чрез електронен талон за кратковременно таксуване; чрез мобилно приложение. Тези варианти са за краткосрочно паркиране. Предвидени са 5 абонамента - Локално преференциално платено паркиране; Месечен абонамент; Месечен абонамент за район; Служебен абонамент; Индивидуално паркомясто. На сайта на Община Видин са дадени и насоки - ако гражданите са живеещи, работещи или имат бизнес в зоните, какъв абонамент е добре да си изберат. Активирането на месечния абонамент става след подаване на заявление, което се входира с номер, одобрява се от 4-членна комисия. Ако човекът е одобрен, му се изпраща съобщение или СМС и той може да отиде да го заплати. След като го заплати, абонаментът се активира. Ако е банково плащането трябва да се посочи основание самия абонамент.

"Не е лошо това, но ние се малък град. Не сме град, който може да се самоиздържа тази администрация и да прави пари Общината от това нещо. И ще има постоянно конфликти... Ползвам други предимства и току що разбрах, че няма да ги ползвам. Ще плащам за паркинг само на места за инвалиди, няма да се плаща. А картончето, което досега беше няма да важи от април. Поначало е голям проблем паркирането във Видин. Поначало градът е с тесни улици... Аз за скоби чух, нещо четох в интернет. Скоби, това са глупости за мен. "Синя зона" нека да има... Ако го мислят за добро да го направят хората. Аз мисля, че е за добро. Ако слагат скоби не е добре... Може би е по- удобно за хората. На центъра да има къде да си платят и да спрат... Не мисля, че със скоби е по- добра идея.... От 4 април ще слагат скоби. От 4 април. Току що получих рекламна брошура...", споделиха мнения видинчани за платено паркиране в централната част на града.
При досега действащата Синя зона не е имало вариант да бъдат налагани санкции и съответно да бъдат принудени шофьорите да плащат. Целта на "Синята зона" е да разтовари трафика в града. Тя не се прави за печелене на пари, каза Петър Петров - ръководител на "Синя зона":

"Зоната за платено паркиране се прави за разтоварване на трафика в града. Тя не се прави за печелене на пари или пък да се налагат някакви санкции. Санкциите са само и единствено, за да може да ги дисциплинираме гражданите."

Има буферни паркинги, оставени са свободно паркиране на гражданите. Това е паркингът на улица "Железничарска", до мобилните оператори към автогарата, паркинга пред хотел "Ровно", около поликлиниката.

Очертани са паркоместата за хората с увреждания и то не само в "Синя зона".

"От 4 април хората с увреждания могат да паркират само и единствено на обозначените места за паркиране на хора с увреждане. Така е прието в наредбата, така е прието в европейската директива, така е прието в цял свят", уточни Петър Петров.

Платените паркоместа за Видин са 650, от тях 8% са за хора с увреждания. На по- късен етап ще бъдат осигурени за тях повече места. На всеки знак, поставен в "Синя зона", са обозначени начините за плащане. Разплащането ще става и в партньорски магазинчета на Община Видин. 

"Ще им дадем устройства. Ние ще обозначим със знаци накъде да се насочат за съответния магазин, където могат да си закупят. Заявяват за колко време искат да паркират в зоната - за един или за два часа. Съответно жената, която е продавачка чука в апарата, който ние се им дали, дава му едно талонче, което е само да го осведоми, че това е неговият номер и за колко време е заплатил", уточни ръководителят на "Синя зона" във Видин.

Проверители от Общината ще имат устройства, с които ще сканират регистрационния номер на автомобила, спрял в зона за платено паркиране. Софтуерът ще отчита дали е платил или не:

"Ако не е заплатил "Синя зона" до 4 април ще му слагаме едни предупредителни бележчици, а от 4 април ще бъдат вече санкционирани със скоби. Автомобилът, след като му светне, че е за заскобяване, отива при заскобяващия екип, тук има един период от време около 10 минути, такъв ще бъде и периодът, в който ще може човек да отиде до магазина да си закупи съответния билет или да пусне СМС, да има време, заскобяващият екип приема поръчката, идва до автомобила, поставя заскобяващо устройство и тръгва. Съответно се поставя на автомобила бележка, че автомобилът е заскобен с дата, място, час и по какъв начин може той да се отскоби. Номер се дава и така. Човекът като дойде, звъни на съответния номер, идва пак отново автомобила, констатира, приема глобата, която е 20 лева за поставянето на скобата и времето, което е изтекло. Заплаща си времето и скобата, автомобилът се отскобява", разясни Петър Петров.

Ако до края на работното време на зоната за платено паркиране, което 17 часа, автомобилът не е отскобен, шофьорът ще се санкционира с фиш, а приходите ще отиват в "Местни данъци и такси". Ако гражданин реши да махне сам скобата вече ще получи акт и глоба от 200 до 500 лева. Какви ще са приходите от "Синя зона" и дали ще е на печалба ще стане ясно след 6 месеца.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Вижте още

Ивайло Папов, "Възраждане": Това правителство е зловредно и трябва час по-скоро да си ходи

България и ЕС в момента "гледат през прозореца" какво се случва. Така коментира в "Посоките на делника" срещата между Тръмп и Путин народният представител от Враца от "Възраждане" Ивайло Папов и добави: "Европейските чиновници са модерни номенклатурчици, които водят Европейския съюз към много лош край, защото ЕС просто не е фактор в..

публикувано на 19.08.25 в 13:03
Любен Иванов

Любен Иванов: Трябва бърза промяна на ВиК сектора

Върху единен закон за ВиК работят няколко правителства. В последните 7 месеца този закон придоби определен нюанс, който му бе наложен от сегашните управляващи. Това, което се цели с него е първо, единна правна уредба на ВиК услугите. В момента те са разпръснати между няколко закона и няколко подзаконови нормативни актове. Цели се с един закон да..

публикувано на 18.08.25 в 15:14

Дава ли новият Закон за ВиК решение на проблемите в сектора

Реформа във ВиК сектора предвижда новият Закон за ВиК . Това е един от очакваните резултати- синхронизиране на нашето законодателство с европейското. Този закон е и опит да се решат някои от проблемите на ВиК операторите, които са от години. "ВиК операторите на практика са търговски дружества, които не могат да влияят на законодателството,..

публикувано на 18.08.25 в 14:33

Село Ошане - между природния рай и социалната изолация

И днес продължаваме да търсим мнения за причините, породили обезлюдяването на Северозапада и западането на този регион, като дадем поредния конкретен пример с още едно село от него.  В рубриката "Добро утро, кмете" ще посетим белоградчишкото село Ошане . То се намира в Западния Предбалкан, край река Арчар, на около 12 км северозападно от..

публикувано на 15.08.25 в 14:30

От 5 септември: Засилен контрол и по-високи глоби по пътищата

С обнародването в "Държавен вестник" новите правила за движение по пътищата са факт.  Промените влизат в сила след по-малко от месец - на 5 септември .  Сред най-значимите новости: както общинските, така и камерите на тол системата, вече могат да установяват превишената скорост. Предстои да бъдат уточнени онези 50 участъка по магистралите..

публикувано на 14.08.25 в 11:00

Ще объркат ли двойните цени търговци и потребители?

Периодът на двойно обозначаване на цените ще бъде една година, като той вече започна на 8 август. В този период цените в левове и в евро се поставят в непосредствена близост, изписват се ясно, четливо, с еднакъв по размер, вид и цвят шрифт. Със същия размер, вид и цвят на шрифта трябва да бъде изписана и валутата на съответната цена. В..

публикувано на 13.08.25 в 10:45

Ще замирише ли на асфалт това лято в Северозапада?

Близо 200 млн. лева обявиха, че ще вложат в ремонти, строителство и дълготрайни активи тази година трите областни центъра на Северозападна България. Изпълняват ли по график строително-ремонтните дейности? Помислено ли е и за по-малките населени места? Има ли спънки за изпълнението на капиталовата програма на общините?  Капиталовата програма на..

публикувано на 12.08.25 в 13:10