Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Пътните ремонти ще спрат ли катастрофите?

Всички опасни участъци с концентрация на пътни инциденти ще бъдат ремонтирани. Над 80 са участъците със завишен процент на пътно-транспортни произшествия, спешно ще бъдат взети мерки за най-опасните сред тях- съобщиха от МРРБ. От Агенция "Пътна инфраструктура" уточниха, че с предприетите през тази година ремонтни действия видимо ще се подобри безопасността на движение, а целта е да се премахнат всички предпоставки за възникване на пътни инциденти. В картата с опасните участъци са: отсечката Димово- Ружинци, Ружинци - посока Дреновец, по второкласния път за прохода "Петрохан" Монтана - Берковица; Враца- Мизия, Криводол- Кнежа до Бяла Слатина.

Според жители и управата на селата Скомля и Медовница, през които минава Е-79, трафикът е интензивен, а пътят- опасен.

Красимир Крумов - кметски наместник на с. Скомля"През селото минават над 1 500 автомобили. Този трафик ни създава проблеми, защото пътят не е както трябва да бъде, доста е износен и се получават катастрофи. Този път са го кръстили "Пътя на смъртта" шофьорите. Тук стават ежедневно катастрофи", каза Красимир Крумов- кметски наместник на село Скомля.

Сиян Георгиев живее до пътя. Не смее да си влезе в къщата:

"На два пъти чупят оградата. Единия път тир, единия път лека кола, едни момчета, не спазват никакви ограничения, че е село. Два бора имаше, бутнаха и боровете. В тази стая изобщо не влизаме, откъм пътя. По- надолу има стълб, бутнаха стълба. Малко валне ли дъжд, край. Ние тука в къщата не влизаме". 

"Аз три години не се прибрах в село, точно заради този трафик, заради тия катастрофи. И сега е страшно, но поне сложиха стабилни мантинели. До портата ми са мантинелите. 2017 година за един месец три катастрофи, на метър от къщата ми. Шумно е, прашно е. Някак си да се направи така, че да се раздели този трафик", сподели Илка Иванова. 

Димо Димитров казва, че не може да се движат хората по пътя, защото тротоарите не са изчистени:

"Има тротоар, ама е пълен със земя. И като дойдат двата тир-а не може да се разминат. Горе има легнал полицай, има знаци, има всичко, никой не спазва".

Заради стръмните завои по пътя най- много са катастрофите в отсечката Скомля- Медовница, казват местните жители. И в Медовница хората ходят по пътното платно. 

"Така се минава, то няма къде да ходим. И страх да ни е, това е положението. Всички карат както си искат", каза Цветелина Цонкина.

Заради трафика къщата на Боряна Кръстева се е напукала.

"Като легна и като минат тирове ме люлят. Тука няма никъде тротоар, като тръгне вода излиза. Не сте първи, няма да сте последни. Всички идват, виждат го, отиват си. Четири пъти е правена тази отсечка, дето е излязла бяла вода. Бяла вода пръска навсякъде и създава не само проблеми със шосето, но и проблеми с чистота на въздуха", посочи още един проблем Боряна Кръстева от Медовница.

Лозина Цонова - кметски наместник на село МедовницаКметският наместник на Медовница Лозина Цонова посочи, че трафикът е много натоварен. Често пъти спират тежкотоварните камиони на площада и остават след себе си отпадъци:

"Несъобразена скорост, имаме горе влизане в къща няколко пъти. Горе също имаме и загинал човек, събори къщата на човека, който живее там. Откакто сложиха легналите полицаи, вече е по- спокойно. Тировете не спазват ограниченията".

Кръстовището на село Тополовец по пътя Ружинци- Дреновец- Тополовец и за Арчар- Монтана и Дреновец- Лом е опасен участък, посочи кметът на община Ружинци Александър Александров.

"АПИ миналата година взеха много сериозни мерки, поставиха едно препятствие тип легнал полицаи и 3 или 4 набраздени на асфалта с машина участъка. Причините, за да станат такива ПТП-а, там нямаме проблеми с видимостта. Пътят е хубав, пътят е широк, позволява голяма скорост", обясни причините за пътните инциденти кметът на община Ружинци Александър Александров. 

На територията на област Видин още през 2021 година са идентифицирани три участъка с концентрацията на пътно-транспортни произшествия на Е-79. Те са в три населени места- селата Бела, Скомля, Медовница, както и на път II-11 Симеоново- Ботево- Арчар. Участъците с концентрацията ПТП се идентифицират съвместно с органите на МВР, обясни Пламка Радославова - изпълняващ длъжността директор на Областно пътно управление /ОПУ/- Видин. За всеки участък е избран индивидуален подход за решение.

"За обезопасяването на даден участък се предписват и предприемат определени мерки- краткосрочни и дългосрочни. Краткосрочните представляват всички действия за подобряване на видимостта, на сигнализацията и обезопасяването на крайпътното пространство с поставянето на различна сигнализация, която да е видима и която да може да привлече вниманието на шофьора към този участък, че трябва да бъде преминат с повишено внимание. За конкретните случаи говорим за това, което се предвижда- сигнализация за тези опасни участъци, за големи табели, които са жълти с поставени фотоволтаици- мигаща светлина, която да привлече вниманието на шофьора към тази табела, където се показва, че участъкът е опасен и е с концентрация на пътно- транспортни произшествия. Както и направляващи стрелки C7, които се поставят, водачи, по участъка, който е опасен, както и подмяната на ограничителните системи, които постоянно са нарушавани в тези зони, точно заради тези настъпващи пътно- транспортни произшествия. Както и изготвянето след подобряване на асфалтовото покритие в тези участъци, с изкърпване или подмяна, поставянето на напречна шумяща маркировка, която е на определени участъци преди навлизането в опасния участък, за да привлече вниманието на шофьора", каза какви мерки ще бъдат предприети за подобряване на пътната безопасност Пламка Радославова - изпълняващ длъжността директор на ОПУ- Видин. 

Мариян Стоянов е с дългогодишен опит зад волана. Собственик е на фирма за автобусни превози. Според него опасни участъци в Северозапада има заради трафика. 

"Ако караш нормално, стигаш. Турци, поляци най-вече рискови ситуации правят с камионите. Пътищата са хубави, широки, няма забележки на пътните платна. Ако спазваш всички ограничения, стигаш докъдето си тръгнал. По Е-79 в момента по-малко минават. Трафикът минава през Арчар- Доктор Йосифово. Този път е по- натоварен, понеже е по-къс. Оттук, ако е 110 километра, от другата страна ти е 90 километра. Спестяваш време и гориво. В идеално състояние е второкласния път, защото е правен ремонт миналата година".

В добро състояние е и пътят след Димово към Медовница, завоите се взимат спокойно. В идеално състояние е пътят след Монтана към Берковица. Не така е обаче от Лом до Козлодуй и от Дреновец до Лом- дупки, кръпки, неравности по асфалтовата настилка, сподели Мариян Стоянов.

Специална методика определя опасните пътни участъци, посочи Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.

"Има различни методи, в различните държави се използват. Все пак тази оценка е трябвало да бъде правена и назад в годините. Аз лично, честно казано, съм силно скептична дали е правена или не е правена до момента. По-скоро в България нещата са малко имитация на мерки и правене на нещо", каза Диана Русинова. 

Според организацията проблемни пътни отсечки в Северозапада има около Козлодуй и по пътя Враца- Монтана, Видин- Монтана. 

Цялата тема може да чуете в звуковия файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Вижте още
Село Разград

Село Разград възстановява читалищните традиции

Екипът на Радио Видин гостува в село Разград, община Вълчедръм. С познатия ни град Разград са общи не само имената, но и историята на двете населени места. По време на османското робство мигриращо българско население от град Разград се установява да живее в махала Разград, непосредствено до съществуващото тогава село Крумово- основано около 1764..

публикувано на 31.10.25 в 12:00

Успяваме ли да заделим бели пари за черни дни?

75% от българите нямат спестявания, а 25% от пълнолетните българи, или малко над 1,4 млн. души, спестяват, показва проучване на Изследователски център "Тренд", направено по поръчка на ЕКИП (Експертния клуб за икономика и политика ). Въпреки това, през последната една година се наблюдава чувствително увеличение на броя на спестовните българи - 170..

публикувано на 30.10.25 в 12:16

Ще ни осигури ли финансова стабилност бюджет 2026?

До края на тази седмица бюджетът на страната ни за следващата година трябва да бъде внесен за разглеждане в Народното събрание. Това стана ясно от думите на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов , който заяви, че в бюджета за догодина не е предвидено увеличение на налози.  Няма да има увеличение на данъци през 2026 година. Планира се увеличение на..

публикувано на 29.10.25 в 10:45

Ще има ли кой да работи в Северозапада?

България продължава да се изправя пред сериозни демографски и трудови предизвикателства - населението на страната е намаляло с близо 2,5 млн. души за последните 40 години , показват данните на НСИ. Негативните процеси са най-видими и тревожни в изоставащите региони, като Северозападния. Проблемът бе дискутиран по време на форума "Европа е с мен" -..

публикувано на 28.10.25 в 09:34

Йорданка Ценова: Ролята на учителя е да покаже на децата, че техният интелект е по-важен от изкуствения

С навлизането на изкуствения интелект на пазара на труда някои професии ще бъдат застрашени. Една от тях е графичен дизайнер. Защото изкуственият интелект вече генерира картини и видеа, които са с много добро качество, смята Йорданка Ценова - заместник-директор по учебната дейност в ПГ "Проф. д-р Асен Златаров"- Видин: "Друга професия,..

публикувано на 27.10.25 в 15:11

Камелия Лозанова: Изкуственият интелект е неизбежен и ще ни бъде полезен

Доста страхове се насаждат във връзка с изкуствения интелект, смята Камелия Лозанова- председател на Управителния съвет на Агенция за регионално развитие и бизнес център /АРРБЦ/- Видин.  "Засега Chat GPT е познат, но това съвсем не е онова, което е истинският изкуствен интелект и за който вече се правят форуми и се коментира неговото бъдещо..

публикувано на 27.10.25 в 14:56

Александра Рачева: Въздействието на изкуствения интелект не е замяна, а по-скоро трансформиране на работни места

Изкуственият интелект се очаква да донесе както значителни рискове, така и огромни възможности за пазара на труда. Влиянието му ще е дълбоко и ще засегне почти всички сектори, като се променят нуждите от умения и работни места.   Основните притеснения са свързани със замяната на човешкия труд и увеличеното неравенство, посочи в "Посоките на..

публикувано на 27.10.25 в 14:06