Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Трафикът през Симеоново- денонощно изпитание за местните

4
Снимка: Радио Видин


Пътят, който преминава през селата Ботево и Цар Симеоново е второкласен. По него преминава и част от потока тежкотоварни автомобили от и към Дунав мост 2. В същото време пътят II-11 e и централна улица в селото, улица "Първа". Заради нарастващия трафик, ситуацията е нетърпима, коментираха жители на Симеоново: 

"Виж как кара бързо, как кара бързо със 70- 80 километра. Аз съм шофьор вече 65-66 години такова чудо не съм видял, тук не може да се живее. Това е лудница, тресат се леглата - няма живот тук. По-рано имаше на Дунавци знак за 15 тона насам, другите да минат за Димово, сега няма за Димово. Кой го спря, не знам и всичко тука минава, ужас... Живея на самата улица, на която минават множество тирове, от които нямаме почивка денонощно. Тук непрекъснато е много натоварено, много тирове. Имам моменти, когато са по 10, 11 до 15 тира вървят един след друг. Никакво съобразяване с пешеходци, че си спрял пред вкъщи - ще ни отнесат с колите, не можем да си влезем вкъщи... Просто се страхуваме да живеем в къщите на бащите си... Явно, че не можем да ги спрем, значи, те няма откъде да минат, няма друг път, но единственото, което може да се направи, е да се ограничи някаква скорост, да има някакъв контрол. Със 100 километра минават нощно време, все едно локомотиви минават. Трафика е много усилен заради моста, Дунав мост 2. Трябва постоянно да има контрол, да има постоянно полицейски контрол от КАТ".

Повечето от къщите в Цар Симеоново са край улица "Първа". Има пешеходни пътеки, но не и тротоари. Хората се движат по асфалта, редом с тировете, а придвижването е изпитание. Често катастрофират тирове, казва Иван Каменов.

"Случва се, то личи и от тая тръба и от тук, и от дървото, и се спря в дървото. Катастрофа, явно задремал ли е, ако е имало тук човек, ще го сгази, ако не е било това дърво ще влезе на ония в градината. То беше вечерта, чухме едно думкане. Като дойдохме той се забил тук".

От трафика се рушат къщите, казват хората, които живеят край пътя. Венелинка Петрова ни посреща в дома си.

"Ето тука и се качва нагоре. От тировете, като минат тировете, трепери цялата къща, някой път се страхувам, че може да падне на главата ми. Това е от тирове, това тук, това, което слиза и отива горе - в ремонт сме. Изведнъж като скочи тук и удари, то просто се събудиш и не знаеш къде си".

90-годишният Евгени казва, че е готов да напусне дома си.

"Ако не сме създали това богатство, което е тук, бих се махнал веднага. Не ми трябва Симеоново, не ми трябва нищо. За какво съм създал тука цяла година, като трябва да напусна вече, не може да се живее. Тук е страшно, трябва нещо да се направи. Ние сме 20 човека, ние не можем да направим нищо без властта, тук си трябва човек стабилен и да седне и да си каже какво да се прави".

Не се спазват ограниченията, каква Емил Димитров, който е бивш кмет на селото. По думите му на денонощие преминават средно по 3 000 тира. Според него допълнителен проблем е, че при ремонта на пътя е вдигнато нивото му.

"Къщите се тресат и ще паднат. Това на никой не му пука от 20 години. От 20 години никой не е дошъл да види какво е положението, 43 къщи са напукани, 5 са паднали и една горе- 6. На хората къщите ще паднат, никой не го интересува. Никъде го няма в света. Имаше ограничение 40 километра, ограничението е 50 километра, след като това е свлачищен район, значи тук може да се движат с 20 километра. Движението е интензивно, по 3000 автомобила, 3000 хиляди тира. Направете сметка, един тир като друсне, какво е положението вътре - направете сметка 3000 тира средно на денонощие... Единственото решение е да се сложат знаци с ограничение 20, 30 километра и ще видите кола, която мине, като друсне, да видите какво става".

Ситуация в Цар Симеоново вече е нетърпима казва кметският наместник Ивайло Томов. Призовава в парламента да помислят за хората по селата.

"Ситуацията е трагична, трафикът е страшно интензивен и хората вече са на ръба на нервите си, защото нито могат да се придвижват спокойно, нито могат да си почиват, нито могат да спят. Въпрос на време е някой да го затрупа собствената му къща, защото трафика е ужасен. Минават страшно тежки автомобили, както видяхте преди малко, заспиват водачи, качват се по тротоарите. Чисто чудо е, че на са убили някой досега".

Подобна е и ситуацията в съседното село Ботево, казва кметският наместник Нелка Йорданова.

"Проблемите са най-вече с трафика, интензивния трафик, тирове преминават, коли с несъобразена скорост, нямаме тротоар. Хората няма как да излязат от домовете си - с кола примерно - трудно е излизането".

Тормозът от преминаването на тировете е денонощен, казват в Ботево и Симеоново, затова и настояват за ограничаване на трафика на тежкотоварни автомобили поне в едната посока. Според областния управител на Видин Любен Иванов скоро ще има решение.

"От около 6 месеца се води преписка относно ограничаване на трафика на тежкотоварни камиони по пътя и насочването им към Е79. Предписание е издадено от АПИ за изготвяне на табели ограничителни и необходимата маркировка, което предписание изтича на 30.06.2022. След което следва да бъде забранено движението на тежкотоварни превозни средства и всичко да се насочи по Е79. Също така, следва да се знае, че до края на годината, една година преди срока, ще бъде завършен участъка от автомагистралата, която се прави Видин-София, в участъка Бела- село Макреш... Също така, ще се работи по ускоряване на участъка между Видин и село Макреш, където община Видин е поискала препроектиране на пътя в началото при село Новоселци, поради което се бави целия проект, но се работи по възможностите на отделни участъци на този ЛОТ, за да може по-бързо да бъдат завършени, което още повече ще облекчи движението на тежкотоварни камиони".

За повишаване безопасността на движение се предвижда до края на юни да бъде ограничено движението на моторни превозни средства над 12 тона по път III-112 Дъбова махала – Монтана, който се свързва с път II-11 Дунавци – Цар Симеоново – Ботево – Арчар. Целта е тежкотоварният трафик да бъде пренасочен изцяло по първокласния път I-1 Видин - Монтана. В момента се изработва проектът за временна организация на движение и предстои одобрението му, след което ще бъде издадена заповед за въвеждането ѝ, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура".  Междувременно ще бъде изкърпена настилката на първокласния път, за да се осигурят безопасни условия за движение.


Срокът за изпълнение на заданието по въвеждане на ограничението по път III-112, включващо изработване, доставка и монтаж на табели и знаци, е 30 юни 2022 г. Спирането на тежкотоварния трафик ще доведе до сериозно намаляване на движението и през населените места Ботево, Цар Симеоново и Арчар, през които преминава път II-11.


Третокласният път III-112 Дъбова махала – Монтана е най-кратката връзка между Видин и Монтана и е алтернативен маршрут на път I-1 Видин - Монтана. През 2020 г. с финансиране по ОПРР 2014-2020 г. бяха основно ремонтирани 30 км от третокласното трасе и настилката е в добро състояние. Освен, че спестява време за пътуване, за ползването му тежкотоварните автомобили над 3,5 тона не плащат тол такса. Това е и основната причина в момента да бъде предпочитан маршрут от шофьорите на тежкотоварни автомобили.

 




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Вижте още
Село Разград

Село Разград възстановява читалищните традиции

Екипът на Радио Видин гостува в село Разград, община Вълчедръм. С познатия ни град Разград са общи не само имената, но и историята на двете населени места. По време на османското робство мигриращо българско население от град Разград се установява да живее в махала Разград, непосредствено до съществуващото тогава село Крумово- основано около 1764..

публикувано на 31.10.25 в 12:00

Успяваме ли да заделим бели пари за черни дни?

75% от българите нямат спестявания, а 25% от пълнолетните българи, или малко над 1,4 млн. души, спестяват, показва проучване на Изследователски център "Тренд", направено по поръчка на ЕКИП (Експертния клуб за икономика и политика ). Въпреки това, през последната една година се наблюдава чувствително увеличение на броя на спестовните българи - 170..

публикувано на 30.10.25 в 12:16

Ще ни осигури ли финансова стабилност бюджет 2026?

До края на тази седмица бюджетът на страната ни за следващата година трябва да бъде внесен за разглеждане в Народното събрание. Това стана ясно от думите на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов , който заяви, че в бюджета за догодина не е предвидено увеличение на налози.  Няма да има увеличение на данъци през 2026 година. Планира се увеличение на..

публикувано на 29.10.25 в 10:45

Ще има ли кой да работи в Северозапада?

България продължава да се изправя пред сериозни демографски и трудови предизвикателства - населението на страната е намаляло с близо 2,5 млн. души за последните 40 години , показват данните на НСИ. Негативните процеси са най-видими и тревожни в изоставащите региони, като Северозападния. Проблемът бе дискутиран по време на форума "Европа е с мен" -..

публикувано на 28.10.25 в 09:34

Йорданка Ценова: Ролята на учителя е да покаже на децата, че техният интелект е по-важен от изкуствения

С навлизането на изкуствения интелект на пазара на труда някои професии ще бъдат застрашени. Една от тях е графичен дизайнер. Защото изкуственият интелект вече генерира картини и видеа, които са с много добро качество, смята Йорданка Ценова - заместник-директор по учебната дейност в ПГ "Проф. д-р Асен Златаров"- Видин: "Друга професия,..

публикувано на 27.10.25 в 15:11

Камелия Лозанова: Изкуственият интелект е неизбежен и ще ни бъде полезен

Доста страхове се насаждат във връзка с изкуствения интелект, смята Камелия Лозанова- председател на Управителния съвет на Агенция за регионално развитие и бизнес център /АРРБЦ/- Видин.  "Засега Chat GPT е познат, но това съвсем не е онова, което е истинският изкуствен интелект и за който вече се правят форуми и се коментира неговото бъдещо..

публикувано на 27.10.25 в 14:56

Александра Рачева: Въздействието на изкуствения интелект не е замяна, а по-скоро трансформиране на работни места

Изкуственият интелект се очаква да донесе както значителни рискове, така и огромни възможности за пазара на труда. Влиянието му ще е дълбоко и ще засегне почти всички сектори, като се променят нуждите от умения и работни места.   Основните притеснения са свързани със замяната на човешкия труд и увеличеното неравенство, посочи в "Посоките на..

публикувано на 27.10.25 в 14:06