Как тълкувате т.нар. "коалиция на хартиената бюлетина"?
"Първо искам да кажа, че коалицията, която се събра за хартиената бюлетина, е само за хартиената бюлетина. Не мисля, че тя ще се възпроизведе при подкрепа на мандати и мнозинство за правителство. Същото важи и за мнозинството, което се образува за военната помощ за Украйна. Това не е мнозинство, което ще излъчи кабинет. Това са конкретни теми, по които мнозинство има. Но иначе стана ясно, че още след първите избори с новите технологии БСП си внуши, особено Корнелия Нинова, че губи част от избирателите си. Мисля, че ГЕРБ и ДПС са напълно наясно какво точно губят, но БСП стана най-активна относно възстановяването на хартиената бюлетина. Ние извършихме едва ли не подвиг по време на пандемия да направим необходимата реформа и дори и тези, които не бяха привърженици на машинното гласуване, трябваше да признаят, че то мина великолепно като организация и като минимум проблеми и грешки. Никой не може да ме убеди, че ниският процент гласували се дължи на машинното гласуване. Всеки може да ви изтъкне много ясни и достоверни причини защо по време на пандемия, при поредно гласуване пада с малко процентът на гласувалите. Да се търси причината в машинното гласуване е нелепо. Хаосът, който сега ще настъпи, ще бъде абсолютно незащитим след изборната нощ, но за жалост нещата отиват натам."
В парламента не виждаме традиционния сблъсък на леви и десни политики за справяне с кризите, а по-скоро спорове по външнополитически теми.
"Напълно естествено е при такава въртележка и влизане от избори в избори не просто дебат за лявото и дясното, а дори един нормален парламентарен дебат да не може да се разгърне. Не е възможно, защото сме в извънредна ситуация и тази извънредна ситуация по много лош начин ескалира с последните избори. Искам да отбележа, че имаше работещо мнозинство, то имаше някакъв хоризонт пред себе си и всички знаем как внезапно, без особена логика една партия го напусна и се стигна до предсрочни избори. Казвам внезапно и без логика, защото избирателите на практика не допуснаха тази партия в следващия парламент, така че оценката не е на експертите, а на самите избиратели. Когато противно на политическата логика се случват такива неща, то конфронтацията нараства и парламентът, който е мястото за дебати, не може да функционира нормално. Истинското опасение от начина, по който беше развалено предишното мнозинство, всъщност беше, че няма дълго време да се успокоят страстите, конфронтацията ще нарастне и пак няма да има потенциал за формиране на правителство. Негативната прогноза, която беше направена тогава, се сбъдва сега и в тази ситуация нито парламент, нито правителство, нито дори обикновения политически диалог между партиите не може да протече. Виждате какво събитие се оказва срещата между първия и втория преди връчването на мандата и то среща, която предварително знаем, че няма да доведе до нищо, се смята за някакво събитие. Възстановяването на парламентаризма ще премине, опасявам се, през нов цикъл от избори."
Политическата криза подхранва идеите за нов управленски модел.
"Има политическо говорене, което е съвършено различно от фактите и от Конституцията. Президентска република означава промяна в Конституцията. Има обаче нещо друго, което непрецизното мислене и говорене води до разговор за президентската република, а това е неспособността на партиите да излъчат редовен кабинет. В момента, в който го направят, както и стана преди седем-осем месеца, ролята на президента в рамките на седмица, месец бавно затихва и се връща към конституционните ограничения. Ние в момента сме в режима на служебен кабинет. Този режим трябва да се случва много рядко и да трае много кратко, а ние започнахме да влизаме в рамките на две години през няколко месеца в него и често пъти несполуките на Народното събрание водят до втори пореден служебен кабинет в рамките на два-три месеца, което може да стане и сега. Това не е президентска република и Румен Радев не прави нищо, за да се получи президентска република. Просто неспособността на партиите продължава и удължава живота на неговите служебни кабинети. Това дразни, защото българската Конституция е конституция на парламентарна република, но това става пред очите ни и всеки вижда как може да се сложи край на това влияние на президента. След като партиите не могат да го направят, президентът какво- да наруши Конституцията и да не излъчи служебен кабинет?"
Ще се промени ли нещо коренно в процентите за политическите сили при нови предсрочни избори?
"Противно на внушенията, напоследък всеки път, когато имаше избори, имаше промяна в резултатите, даже имаше промяна в победителя- ГЕРБ, ИТН, "Продължаваме промяната", имаше обрати, имаше нови мнозинства. На последните избори българите не се произнесохме относно това искаме ли ГЕРБ и ДПС да продължават да управляват, да участват в управлението под някакви форми или искаме наистина промяна. Българите раздадоха картите по начин, който не дава яснота на този въпрос. На следващите избори мисля, че този въпрос ще получи отговор. Не се наемам сега да твърдя в коя посока. В момента много български граждани си дават сметка, особено от негласуващите, че имат за какво да гласуват на следващите избори, тъй като съм убеден, че колебаещи се граждани, наблюдаващи политическия процес, започват да вземат страна. Очаквам промяна в изборните резултати. Не знам в каква посока, но ми се струва абсолютно невъзможно да бъде повторен резултатът от последните избори. Заради това и в момента сблъсъкът между политическите сили е с оглед на новата предизборна кампания, а не чак толкова по проблемите, които са свързани с управлението в нормална ситуация. Усеща се, че под всяка тема всъщност прозира предизборната кампания."
Повече- в прикачения звуков файл.
Върху единен закон за ВиК работят няколко правителства. В последните 7 месеца този закон придоби определен нюанс, който му бе наложен от сегашните управляващи. Това, което се цели с него е първо, единна правна уредба на ВиК услугите. В момента те са разпръснати между няколко закона и няколко подзаконови нормативни актове. Цели се с един закон да..
Реформа във ВиК сектора предвижда новият Закон за ВиК . Това е един от очакваните резултати- синхронизиране на нашето законодателство с европейското. Този закон е и опит да се решат някои от проблемите на ВиК операторите, които са от години. "ВиК операторите на практика са търговски дружества, които не могат да влияят на законодателството,..
И днес продължаваме да търсим мнения за причините, породили обезлюдяването на Северозапада и западането на този регион, като дадем поредния конкретен пример с още едно село от него. В рубриката "Добро утро, кмете" ще посетим белоградчишкото село Ошане . То се намира в Западния Предбалкан, край река Арчар, на около 12 км северозападно от..
С обнародването в "Държавен вестник" новите правила за движение по пътищата са факт. Промените влизат в сила след по-малко от месец - на 5 септември . Сред най-значимите новости: както общинските, така и камерите на тол системата, вече могат да установяват превишената скорост. Предстои да бъдат уточнени онези 50 участъка по магистралите..
Периодът на двойно обозначаване на цените ще бъде една година, като той вече започна на 8 август. В този период цените в левове и в евро се поставят в непосредствена близост, изписват се ясно, четливо, с еднакъв по размер, вид и цвят шрифт. Със същия размер, вид и цвят на шрифта трябва да бъде изписана и валутата на съответната цена. В..
Близо 200 млн. лева обявиха, че ще вложат в ремонти, строителство и дълготрайни активи тази година трите областни центъра на Северозападна България. Изпълняват ли по график строително-ремонтните дейности? Помислено ли е и за по-малките населени места? Има ли спънки за изпълнението на капиталовата програма на общините? Капиталовата програма на..
България е обхваната от пожари. При някои от тях изгоряха домове на хора, други унищожиха гори и реколта. За да може да се справи с огнената стихия, България поиска помощ по въздуха съгласно Механизма за подпомагане на Европейския съюз. Липсата на специализирана летателна техника прави борбата с огнената стихия бавна и неефективна. Затова..