Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Автоинструктор: Толерантни сме на пътя в други държави, не и у нас

Снимка: Радио Видин

Какви участници в движението сме и как реагираме, когато някой сгреши? Спират ли шофьорите на пешеходна пътека, къде пресичат пешеходците - където са решили или където е указано, как се влиза и излиза от кръговите кръстовища във Видин, има ли маркировка по улиците, която улеснява движението? Това са въпросите, на които търсим отговор в "Актуално" в "Посоките на делника". 

Толерантността между участниците в движението зависи най-вече от контрола, показва анкета на Радио ВИДИН.

"Някои са толерантни, други не. Гости сме на Видин. Шофьорите не са от най-толерантните. Ние сме от София. Софиянци бяха същите грубияни, но се понаучиха. Очевидно е въпрос на контрол. Не са търпеливи както шофьорите, така и пешеходците. Има шофьори, които не спират на пешеходна пътека, но повечето намаляват."

Участниците в пътното движение не са толерантни един към друг, нито пешеходци, нито шофьори, коментира психологът Наталия Милкова. Според нея възпитанието още в ранна детска възраст също е фактор, който влияе:

"Няма как един баща, който си вози детето на задната седалка, да не слага предпазен колан, да отваря прозорците, да сипе ругатни към отсрещния участник в движението и след това да искаме синът ни, когато стане пълнолетен и вземе шофьорска книжка, да се държи по друг начин на пътя, след като ние му даваме такъв пример. Трябва да се промени начинът ни на мислене, а оттам ще се промени подходът."  

Движението по булевард "Панония" във Видин е в едното платно заради ремонта, който се извършва. Това допълнително изнервя шофьорите. Желателно е ремонтът в такива участъци да се извършва бързо, за да не затруднява движението, коментира автоинструкторът Борислав Лалов.

"Както при всеки ремонт, трябва да се обезопаси, най-бързо да се преминава през ремонтната зона. Точно по "Панония" се получава, така че платната са малко по-тесни. В пиковите часове има задръстване, което е неприятно."

Според Борислав Лалов кръговите движения във Видин не са направени достатъчно обмислено. Лентите са тесни.

"Не е направено конструктивно колелото да влезеш от лентата и спокойно да влезеш вътре в колелото. Получава се една свръх опасна точка и трябва единият да бъде по-толерантен от другия или, ако и двамата знаят правилата, е добре, но ако не е така, стават катастрофи. Друго, което е за толерантността - ние сме Балкански синдром. Ние сме толерантни, когото караме в западните държави и нетолерантни, когато караме в България. Даваме предимства. Всичко можем, но не и тук. Това си е вид национална черта - ниска култура на движение."  

Във Видин има много участъци, които са проблемни за движението, отбеляза Георги Борисов, който е автоинструктор. По думите му, когато се съставят маршрутите в града, не се търси мнението и на автоинструкторите като специалисти. 

"Дават се команди по джиесема. Правят се маршрути, но нас никой не вика. В градската комисия по безопасността няма нито един специалист за регулиране на движението." 


По публикацията работи: Анжела Каменова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

Ще замирише ли на асфалт това лято в Северозапада?

Близо 200 млн. лева обявиха, че ще вложат в ремонти, строителство и дълготрайни активи тази година трите областни центъра на Северозападна България. Изпълняват ли по график строително-ремонтните дейности? Помислено ли е и за по-малките населени места? Има ли спънки за изпълнението на капиталовата програма на общините?  Капиталовата програма на..

публикувано на 12.08.25 в 13:10

Защо ни трябва специализирана летателна техника за гасене на пожари

България е обхваната от пожари. При някои от тях изгоряха домове на хора, други унищожиха гори и реколта. За да може да се справи с огнената стихия, България поиска помощ по въздуха съгласно Механизма за подпомагане на Европейския съюз. Липсата на специализирана летателна техника прави борбата с огнената стихия бавна и неефективна. Затова..

публикувано на 11.08.25 в 14:47
Любен Иванов

Любен Иванов: 15 години ГЕРБ унищожаваше Северозапада в интерес на ДПС

Четири вота на недоверие, скандали, арести, договорени средства по ПВУ, както и продължаващи сътресения в ДПС, белязаха политическия сезон, фокусиран почти изцяло върху Еврозоната.  Правителството на Росен Желязков обещава, че ще следва и занапред заявените приоритетите, докато протестърските настроения се засилват през горещото лято...

публикувано на 07.08.25 в 10:25
Ваня Василева

Ваня Василева: Господин Пеевски подкрепи моите усилия за развитие на инфраструктурата в нашия край

"Считам, че започнах работата, която е най-важната за хората от нашия регион: това, което бях договорила да започне, защото 3-4 години беше замразено всичко по проекта относно пътя, който трябваше да бъде до Видин. Така чаканата магистрала визирам. Не знам дали точно магистрала ще бъде в истинския смисъл, но поне да бъде този път, който беше започнат и..

публикувано на 07.08.25 в 10:00

Кои летни дестинации избират жителите на Северозапада?

Българските граждани са пътували значително по-често в чужбина през юни 2025 година, показват последните данни на Националния статистически институт (НСИ). Регистрирани са близо 944 хиляди пътувания - с над 10% повече спрямо същия месец на предходната година. Нарастването обхваща всички основни категории цели на пътуване, включително..

публикувано на 06.08.25 в 10:45
Петко Петков

Петко Петков, "Галъп": Скандали, но и нормализация белязаха парламентарния сезон

Политическите процеси у нас постепенно се нормализират и правителството има шанс да управлява пълен мандат. Това каза в "Посоките на делника" изпълнителният директор на социологическата агенция "Галъп интернешънъл болкан" Петко Петков в коментар за края на парламентарния сезон. "Въпреки скандалите и вотовете на недоверие, парламентът работи,..

публикувано на 05.08.25 в 13:19

Затягат контрола при шофьорските курсове

Нови мерки целят да затегнат контрола при шофьорските курсове. От средата на юли всички автошколи задължително използват GPS приложение при провеждането на курсовете и изпитите за шофьорска книжка. Чрез него може да се проследи цялото обучение - от записването в школа по кормуване, през плащането на такси, преминаването през теоретична и..

публикувано на 04.08.25 в 11:05