Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Пътят Видин-Ботевград е жизненоважен!

Снимка: Колаж: Радио ВИДИН

"От името на жителите на Северозападна България искам да кажа, че пускането на този път е от изключително жизненоважна значимост", заяви кметът на Враца Калин Каменов при инспекцията на регионалния министър Иван Иванов на строителството на отсечката Мездра-Ботевград. 

Ако се работи със същите темпове, както увериха строителите, реално до края на юни тази година ще бъде пуснато движението, увери Иванов. "Ангажиментът, който бе поет от министерството, Агенция "Пътна инфраструктура" и строителите, се изпълнява и напредъкът е изключително сериозен", информира министърът. Той допълни, че обстоятелствата налагат да се ускоряват всички действия и процедури по довършването на пътя. След приключването на обекта и отварянето на проходимостта, ще започнат ремонтите на използваните досега обходни трасета.
"Първостепенната ни задача е да пуснем проходимостта на този път и да спре това натоварване по обходните участъци и всички тези произшествия, които се случват там в резултат на това натоварване, да престанат. Буквално всеки месец ще бъда тук, за да се уверявам, че се работи както трябва и с необходимите темпове", каза още Иванов.

"Ние, с кмета на Мездра, сме един допълнителен граждански надзор и ежедневно информираме министъра за целия процес и със снимков материал. За нас е много важно пътят да бъде проходим. Хората да могат да пътуват нормално без риск за живота си, какъвто сега реално има заради натовареността на всички обходни отсечки заради строежа на този скоростен път. Аз съм тук и събота, и неделя - хората работят. Може да успокоя всички жители на Северозападна България, че фирмите наистина работят сериозно, работят и през почивните дни, дори до късно - на генератори", заяви кметът на община Враца Калин Каменов.
Регионалният министър бе изслушан преди дни в ресорната комисия в парламента. Народният представител Коста Стоянов го попита какви мерки се взимат за ремонт и обезопасяване на опасните за движения пътни участъци.

"Само за 2024 са подадени 10 357 сигнала към кметовете и 13 515 сигнала към Агенция "Пътна инфраструктура" или общо около 24 000 сигнала за некачествена или дефектна пътна инфраструктура, което при пътна мрежа от около 20 000 км прави средно по повече от един сигнал на километър, което доказва, че пътната ни инфраструктура е в окаяно състояние", отбеляза Стоянов.

"От всички парламентарни групи получавам стотици въпроси по отношение на необходимост от рехабилитация на определени пътни участъци, по които не е работено с години наред. Браншова камара "Пътища" е направила изчисление, че за рехабилитация на всички тези участъци са необходими около 35 млрд. лева. Можете да отворите Закона за държавния бюджет и да видите колко са средствата за капиталови разходи тази година за АПИ... В момента приоритет са ни критичните участъци, които сигурно ще се увеличават. В момента са идентифицирани 36 такива точки. В същото време наша основна задача е довършването, усиленото строителство по отношение на магистралите - магистрала "Хемус", магистралата между Велико Търново и Русе, завършването на пътя между Ботевград и Мездра, участъците между Враца и Монтана, между Монтана и Видин, защото са на доста позакъснял етап. Без функционална магистрала в Северна България този пътен травматизъм и унищожаването на първокласни и второкласни пътни артерии няма да спре", отговори министър Иванов.

9 от 36-те идентифицирани като опасни пътни отсечки в страната са в трите области на Северозападна България. 4 са в област Враца. Единият е около ЖП-прелез на околовръстното на Враца. Вторият е по пътя за Криводол, а другите два участъка са между Бяла Слатина и Кнежа. Три са опасните участъци в област Монтана. Единият е на главен път Е-7 в посока Видин. Другият е към прохода "Петрохан" в района на Берковица, а третият - на третокласния път към Горно Церовене. Видинските участъци с повишена концентрация на катастрофи са два, като те се намират на Е-79, в районите на Димово и Медовница. Те, по думите на регионалния министър, също ще бъдат обезопасени в спешен порядък.

Повече - в прикачения звуков файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

Александър Михайлов: Демокрацията продължава да бъде най-добрата възможна форма на управление

Зимата приближава, в навечерието сме на новата официална валута, а бюджетът за следващата година продължава да поражда разнопосочни мнения. От опозицията заплашват с големи протести заради еврото, липсата на върховенство на правото и обедняването на страната.  Възможни ли са промени в управлението? Как се очертава да изпратим политическата година?..

публикувано на 27.11.25 в 10:00

Ще понесе ли бизнесът тежестта на новия бюджет?

Асоциацията на организациите на българските работодатели (АОБР), обединяваща национално представените работодателски организации: Асоциация на индустриалния капитал в България (АИКБ), Българска стопанска камара - съюз на българския бизнес (БСК), Българска търговско-промишлена палата (БТПП) и Конфедерация на работодателите и индустриалците в България..

публикувано на 26.11.25 в 10:45

Вижда ли се светлина за тунел под Петрохан?

Близо 8 години след протестите в Северозападна България за тунел под Петрохан проектът не е напреднал съществено. В началото на 2018 година, отчаяни от неглижирането на Българския Северозапад, стотици жители на региона излязоха няколко седмици поред на протести с настояване държавата да изгради магистрален път до Видин и тунел под Петрохан. Тогава..

публикувано на 25.11.25 в 13:30

Как ще повлияе еврото на пазара на автомобили втора ръка

Въвеждането на еврото у нас наближава и това поставя под лупа прехода към европейската валута в редица ключови сектори. Сред тях е и автомобилният сегмент, в който по традиция доминира вносът на употребявани коли. Купуването на кола втора ръка винаги е бил свързан със сравнения, анализи, разбира се, преговори за цената, така нареченото "пазарене" и..

публикувано на 24.11.25 в 11:00

Село Станево - където проблемите не липсват

Днес нашият екип гостува на едно спокойно дунавско село - Станево , част от община Лом. Село с богата история, но като много други малки населени места, и тук ежедневието не минава без трудности.  Инфраструктура е амортизирана, електрозахранването често създава грижи, а най-сериозният проблем за хората в Станево остава водоснабдяването - старият..

публикувано на 21.11.25 в 11:10
Георги Киряков

Георги Киряков: Да разчиташ на бъдещите поколения означава неспособност и бягане от отговорност

Приключи ли преходът в България? Изградихме ли истинска демокрация? Има ли влияния още Държавна сигурност (ДС) в политическия живот на страната? Има ли реална пазарна икономика?  Отминаха 36 години от началото на промените в България, но темата продължава да създава огромен интерес, показва последното социологическо изследване на агенция "Мяра"...

публикувано на 20.11.25 в 10:00
Светлин Тачев, политолог

Светлин Тачев: Може би ще оценим демокрацията, когато я изгубим

Приключи ли Преходът в България? Изградихме ли истинска демокрация? Има ли влияния още Държавна сигурност (ДС) в политическия живот на страната? Има ли реална пазарна икономика?  Отминаха 36 години от началото на промените в България, но темата продължава да създава огромен интерес, показва последното социологическо изследване на агенция "Мяра".  Каква..

публикувано на 20.11.25 в 10:00