Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Обещано, но неизпълнено

Снимка: Радио ВИДИН

В началото на 2018 година си припомнихме част от важните за развитието на Северозапада обещания, които бяха дадени, но така и не бяха изпълнени. За никого не е тайна, че основните проблеми на най-бедната част на Европейския съюз са липсата на инвестиции, високата безработица, ниските доходи, които пък от своя страна водят до обезлюдяване и застаряване на населението. На форум в края на лятото представители на правителството очертаха във Видин основните си приоритети, като заявиха, че към региона има сериозен инвеститорски интерес.

"Този регион е приоритетен на правителството за развитие, той се презентира приоритетно пред потенциални инвеститори. Показателно за развитието на региона и на Индустриална зона- Видин е изявеният към момента инвеститорски интерес. Има две компании, които са в напреднал стадий на преговори по отношение на инвестиции в Индустриалната зона- една немска компания, която оперира в областта на машиностроенето и предвижда разкриване на производство и логистичен център в Индустриална зона- Видин и друга европейска компания, която е в областта на автомобилостроенето- производство на компоненти за автомобили", каза преди близо половин година във Видин заместник-министърът на икономиката Александър Манолев.

Двете потенциални инвестиции досега не се случиха... В края на годината обаче бе обявено, че във Видин ще бъде изграден интермодален терминал от крупен австрийски инвеститор. Терминалът ще изпълнява ролята на логистичен център, където товарите ще сменят транспорта - от камиони ще бъдат прехвърляни на жп вагони. Според изпълнителния директор на Автомобилен клъстър България Любомир Станиславов заявената инвестиция е "напълно реален проект". На какъв етап е осъществяването на този проект- също не е ясно.

Друг основен проблем за развитието на Северозапада е състоянието на пътищата в региона. Според Българската агенция за инвестиции към Северозападния регион определено има инвестиционно раздвижване, но освен липсата на квалифицирана работна ръка тук, друг основен проблем е състоянието на инфраструктурата, което отблъсква потенциалните инвеститори. За модернизиране и разширяване на международния път Е-79 вече се говори от десетилетие. До момента обаче нищо не е стартирало реално.
 
Зачестилите катастрофи по главния път и рисковете, които крие разминаването с летящите тирове предизвикаха реакцията на жители на Северозапада. В социалните мрежи се появиха групи, които настояват за взимане на ефективни мерки. Видинският лекар Емил Мушанов пък обяви през месец май 2017 година, че започва инициатива за протестно спиране на движението по Е-79. Министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков заяви преди няколко месеца, че изпълнението на републиканския път Видин-Ботевград е заложено да се случи през настоящия мандат на правителството. Протестът, както и стартът на строителството, не се случиха през 2017 година...

В същото време алтернативното на главен път Е-79 трасе в направлението Видин-Монтана, през селата Славотин- Доктор Йосифово- Студено буче, от години е в трагично състояние. През 2017-а трябваше да бъде рехабилитирано, обещание дадено още през 2016 година. И това обаче не се случи.

В края на 2016 година от Община Видин обявиха, че в бюджета за 2017-а са заложени 360 хиляди лева за ремонт на станалата печално известна в национален мащаб Гребна база във Видин. Сградата не е ремонтирана от построяването си преди близо 50 години. Очакваше се ремонтът да започне през лятото или есента на миналата година, но... и това не се случи, а състезателите по кану-каяк и техните треньори, които и тази година донесоха над 50 медала във Видин, все още се надяват на по-добри условия за тренировки.

Все пак добра новина е, че в края на изтеклата година стана ясно, че Община Видин ще откупи онази част от Гребната база, която бе станала частна собственост. Ремонтът предстои...



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

Буковец: Голямо село с млади хора

Гостуваме виртуално на село Буковец , община Видин. Село Буковец е едно от големите села в общината. Разположено е на 12 км югозападно от град Видин. То е и едно от малкото останали села на територията на общината, в които все още има функционираща детска градина. Венцислав Кирилов е трети мандат кмет на село Буковец и усилено работи за селото,..

публикувано на 17.01.25 в 11:41
Тома Ушев

Тома Ушев: Ако трябва едно правителство да е Слейър, това прилича повече на чалгаджийска формация

Повече от два месеца след предсрочните избори на 27 октомври редовното правителство е факт.  Тройна коалиция, съставена от ГЕРБ, БСП и ИТН, с парламентарната подкрепа на ДПС на Доган, ще управлява страната.  Мнозинството е от 126 депутати.  Какви са хоризонтите пред кабинета "Желязков" и възможно ли е той да бъде устойчив?  Ще успее ли..

публикувано на 16.01.25 в 10:00

Как ще се отрази на ресторантьорския бранш колебливата ставка на ДДС?

От 1 януари заведенията и ресторантите у нас вече работят с 20%-на ставка на ДДС. Според съпредседателя на Българската асоциация на заведения та Ричард Алибегов , засега това не е проблем, тъй като през декември бяха проведени срещи с партиите, които през последните 3 години подкрепят 9% ставка. Това са ГЕРБ-СДС, "ДПС-Ново начало", "Възраждане"..

публикувано на 15.01.25 в 10:45
Петко Петков

Петко Петков, "Галъп": Предстои връщане на фокуса към човека, а не върху крайни и либерални идеологии

Президентът Румен Радев ще връчи първия проучвателен мандат за съставяне на правителство утре , 15 януари, от 12:00 ч. Радев забави връчването на папката, за да даде шанс на партиите да продължат с преговорите. Очаква се да бъде съставено четирипартийно мнозинство, включващо ГЕРБ, БСП и ИТН, с подкрепата в парламента на Ахмед Доган - "Демокрация,..

публикувано на 14.01.25 в 12:41

Защо има дефицит на кадри в строителството

Категорично има дефицит на кадри в строителния бранш. От няколко години фирмите изпитват проблеми с намирането на хора. Причините са няколко, заяви Любомир Качамаков, заместник-председател на Камарата на строителите в България /КСБ/ и председател на най-голямото областно представителство на КСБ- София и София област. Радио Видин: Защо се стига..

публикувано на 13.01.25 в 16:30

Професията "Туроператор" влиза в училищата

Дефицит на кадри има в сектор туризъм, проблемът се изостри след ковид. През този период туристическата дейност беше сред забранените и голяма част  от хората, които работиха в тази сфера просто се пренасочиха към други професии. Това заяви Павлина Илиева- председател на "Обединение Бъдеще за туризма". Радио Видин: Как се..

публикувано на 13.01.25 в 15:39

На какво се дължи недостигът на кадри на пазара на труда

Недостиг на кадри на българския пазар на труда има не от днес и не от вчера, а от много години. Това е един от въпросите, за които Българската стопанска камара алармира вече може би 10 години. Продължава да има недостиг на кадри, като вече става въпрос не само за висококвалифицирани кадри, а за всякакъв тип. Изчисленията са, че българската..

публикувано на 13.01.25 в 15:28