" Аз съм четири мандата кмет, а за това време е асфалтирана една единствена улица. Хубавото е, че тази година има отделени средства и за селата. Надявам се ремонтът на улиците да започне през май-юни, след като преминат дъждовете. Предвидена е и рехабилитация на междуселския път Чирен - Лиляче. Пътят между тях е лош и заради извозването на трошен камък от кариерата до селото. В тази кариера работят около 20-30 човека от Лиляче. Иначе работа няма. Младите се изнесоха към Италия, Испания, Гърция, сега вече и към скандинавските страни и Германия. Що се отнася до власите, които живеят в нашето село, аз не мога да кажа откъде точно са се преселили тук. Навремето са се занимавали с дърводелство и най-вече с вретенарство. С течение на времето обаче, понеже са много работливи и пробивни, започнаха да излизат в чужбина. Първо в Либия и Русия, а сега и в много от европейските страни. Връщайки се, започнаха масово строителство на къщи. Събарят до основи старите и строят нови, но едни такива разчупени, на един етаж, разкошни къщи...
Нямаме кражби, нямаме и престъпност. Селото е спокойно, макар че в него сега живеят от 900 до 1 000 човека. Дали толкова народ и то смесено население се управлява трудно? Ами трудното беше в началото, защото през 2003 година, когато станах кмет, имаше много кражби. Как ги спрях ли? Ами просто не спях нощем, обикалях селото, а това помага. Помага и боя разбира се. Някои хора не възприемат само от приказка. При тях се налагат и по-други мерки. Имаше една групичка от 3-4 непълнолетни хулигани, но хубавото е, че те пораснаха, хванаха си хляба в ръцете и промениха начина си на живот. Сега в селото е спокойно...", допълва кметът, който сам участва във всички ремонти, включително и на църквата, на беседките, парапетите и другите обекти до природните забележителности край селото.
Целите интервюта и още за живота в Лиляче- в звуковия файл.
Според изследване на "Тренд" 73% от българите не спестяват, 90% не инвестират, а 84% разчитат единствено на доходите си от заплата и пенсия. Сънародниците ни не са големи оптимисти за тази година, като повечето от тях очакват стандартът им на живот да остане същия като миналата година. Това означава, че българите до голяма степен не..
Промяна на управленския модел в България - трайно решение на политическата криза или популизъм с користни цели ? На фона на поредицата от предсрочни избори и крехко управленско мнозинство, отново официално е лансирана идеята за смяна на парламентарната република с президентска. На страната е нужен нов модел на управление и обществото ни трябва..
Алкохолът и наркотиците са главната причина за възникване на катастрофите в страната, показва анкета на Съюза на българските автомобилисти, проведена с шофьори през 2024 г. Анализът на данните от проучването е направен от доц. д-р Зорница Тоткова от Института за изследване на населението и човека към Българска академия на науките. След..
Село Флорентин е едно от петте населени места в община Ново село. Разположено е на брега на река Дунав. Хората тук се занимават с риболов, селско стопанство, лозарство и винопроизводство. Местните говорят на влашки език. Съхраняват влашки обичаи и традиции в песенния и танцов фолклор. Материалното културно наследство е най-вече в красивите и..
Присъединяването на България към Еврозоната е ключов приоритет на новото редовно правителство, по който се работи усилено и в тясна координация с партньорите от Европейската комисия. Това е потвърдил министър-председателят Росен Желязков на среща с българския еврокомисар Екатерина Захариева. От думите на премиера, става ясно, че България ще..
Промяна в икономическото райониране на страната поиска бизнесът преди дни и очерта приоритетите си, за които очаква съдействие от редовното правителство. Работодателите настояват и за реформа в образованието, и въвеждане на матура по математика, като част от политиките за решаването на проблема с недостига на работна сила. Според тях е..
Седем години изминаха от протестите, които принудиха властта да започне да строи съвременна и сигурна инфраструктура до Северозапада. Завършването на скоростния път Видин-Ботевград обаче все още е някъде в неопределеното бъдеще, а според първоначалните ангажименти трябваше да е готов до края на 2021 година. Общо три редовни и шест служебни..