"Последната информация, която имам, е от началото на изтеклата седмица във връзка с работна среща по това, което се случва по трасето Видин-Монтана. Очаква се до края на годината да бъде издадено разрешението за строеж на Лот 1 и да бъде публикувано в Държавен вестник. Говоря за целия участък- първите 33 километра. Приключиха процедурите по отчуждаване на имотите. Процедурите за следващите участъци- до Ружинци, са в процес на изплащане на парите по обезщетенията, т.е. очаква се до края на декември или началото на януари те също да приключат и да бъдат издадени следващите разрешения за строеж, с което ще бъде покрита по-тежката част на пътя Видин-Монтана.
По отношение на отсечките от Ружинци до Монтана, в момента текат процедурите по уведомяване на собствениците. Когато човек започне пряко да наблюдава процесите, си дава сметка колко много формалности има и колко е дълъг пътят, за да стигнеш до законно издадено разрешение за строеж. Може би строителството наистина е по-леката част. Надявам се, че в началото на следващата година първите 60 километра ще се строят активно, а може би до април месец ще започне останалата част от пътя до Монтана. процедурите от Монтана до Враца също са задвижени. Там има едно спиране заради сериозно обжалване на трасето във връзка с частен обект, който е с взривни вещества. Може би ще се наложи отклоняване на трасето. Надявам се до началото на юни ще се строи целият път в целия участък. Това е моето искрено очакване", обясни Росица Кирова, председател на сдружението. Тя добави, че е удовлетворена от скоростта, с която се изпълнява проектът:
"Като човек, който познава законодателството, процедурите по това, което правим в региона на област Видин, за което благодаря на всички институции, ангажирани с всяка една от процедурите, бяха изпълнени изключително бързо в сравнение с това, което се прави на други места в страната. Получихме максимално съдействие за осъществяване на този проект и аз съм удовлетворена. Да, сроковете не са толкова кратки, колкото първоначално ни се искаше. Ние искахме да започне веднага строителството след протестите, но не е възможно. Виждам, че се работи и в рамките на следващите 2-3 години ще имаме изграден път между Видин и Ботевград."
"Резултат от гражданския натиск, резултат от протестите- има. Магистрала до Видин и тунел под Петрохан са двете задачи, които ние сме си поставили за цел като гражданско обединение "Единни за промяна" да бъдат постигнати за региона, защото са изключително важни за това как ще се развиваме занапред. Успях да защитя правото си на представител на това гражданско обединение да упражняваме пряк граждански контрол върху всички процедури и процесите, които се случват оттук нататък. Приела съм го като лична кауза и няма да се откажа", добави Росица Кирова.
Държавното дружество "Автомагистрали" ще строи близо 70 километра от новия магистрален път Видин-Ботевград. Кога реално се очаква да започне изграждането на участъците, за които те са ангажирани и най-важното- кога ще можем да пътуваме по новия път?
"Автомагистрали" ще модернизира участъка от пътен възел "Макреш" до обходния път на Монтана. Трасето е с обща дължина почти 66 километра. Разделено е на пет подучастъка. За първите два участъка- до Ружинци, усилено текат отчуждителни процедури и се очаква до няколко месеца да има разрешение за строеж- март, април следващата година се очаква стартирането на строително-монтажните работи. За последните три участъка в момента се подготвя стартиране на отчуждителната процедура. В средата на следващата година би трябвало да имаме готовност за стартиране на строително-монтажните работи. Сроковете за изпълнение на отделните участъци са от 24 до 30 месеца. При добра организация и подходящи условия, в рамките на две години- в края на 2022 година, би трябвало пътят да е готов", обясни Цветан Петков, ръководител на "Инфраструктурно строителство" в "Автомагистрали" ЕАД.
"Габаритът на новия път е Г-28. С две активни ленти плюс аварийна лента в посока, а в участъците с наклон над 4,5% аварийната лента ще е по-широка и ще е трета активна лента за движение. Най-труден за изпълнение е първият етап от Макреш до Бела, но хубавото е, че е той е в най-напреднала фаза на подготовка, така че може би всички участъци ще бъдат завършени общо взето едновременно", добави Цветан Петков.
В най-напреднала фаза е изпълнението на двата лота между Мездра и Ботевград. Пътят там ще бъде с две платна с по две ленти за движение в посока, с габарит 20 м. Бъдещият скоростен път няма да преминава през населени места. За строежа правителството отпусна над 400 млн. лева. Пътят трябва да е изцяло готов през 2023 година.
Започва и изграждането на първия участък от пътя- близо 30-километровата отсечка от Видин до пътен възел "Макреш". Новият участък ще бъде с габарит Г 28 - с две ленти за движение в посока, аварийни ленти, разделителна ивица и банкети.
Стойността на договора е 298 млн. лева, а срокът за изпълнение: 30 месеца
Изпълнението на останалите около 60 километра от Макреш до Монтана също е в напреднала фаза и се очаква да бъдат готови за експлоатация след 2-3 години. По различни причини обаче се бави 29-километровият участък Монтана - Враца, както и рехабилитацията на Враца-Мездра с дължина 9 км.
Повече по темата, както и за напредъка на проекта за тунел под прохода "Петрохан" - в прикачения звуков файл.
Политическата обстановка в края на годината у нас остава напрегната и нестабилна. Българите се питат дали този път ще се сформира правителство и дали страната най-накрая ще преодолее дългогодишната политическа криза. За съжаление, потърпевши от нестабилната политическа ситуация се оказват и общините, които продължават да разчитат на сигурно..
"Статистически вече не сме най-бедните, съревноваваме се с няколко области, като това, разбира се, не ме успокоява. Тук обаче Общината не може да направи кой знае какво. Общината и Общинският съвет могат да съдействат всячески на инвеститори и да има прозрачност в тази връзка, но липсата на инфраструктура е главният фактор, липсата на газова връзка,..
Около половината от гимназистите, които завършват средно образование, няма да работят това, за което са учили. Това показва изследване на Института за пазарна икономика за 2024 година. В проучването се съпоставят различните специалности, които се завършват, приемът в професионалното образование и профилът на икономиката, обясни за Радио ВИДИН..
Днес гостуваме в село Куделин- най-северната точка на България при устието на река Тимок. Намира се в община Брегово, област Видин. Старото име на селото е Влашка Раковица. През 1934 г. е преименувано на името на владетеля на "Браничевската земя" Куделин. Историята на братята Дърман и Куделин е малко позната, но важна страница от средновековното..
На 21 ноември отбелязваме Деня на християнското семейство - повод да се замислим върху значението на семейството и брака като основи на духовния и социален живот. В съвременното общество, обаче, много млади хора избират да живеят заедно и без да сключват брак. Какви са причините за възникването на тези тенденции? Според социалния..
Застаряването на населението в Европейския съюз (ЕС) е един от най-сериозните проблеми, с които повечето страни ще се сблъскат в близко бъдеще. Съществуват сериозни опасения за предизвикателствата, които все по-застаряващото население поставя пред икономическите и социални условия в момента. Делът на младите хора (на възраст 0-14 г.) в EС до..
Остават ли Видин и Северозападният регион на последно място по икономическо, демографско и социално развитие? Институтът за пазарна икономика представи традиционния си доклад "Регионални профили: показатели за развитие 2024". Тазгодишното проучване показва, че изпреварващият икономически растеж в няколко от по-малките области в България..