Размер на шрифта
Българско национално радио © 2023 Всички права са запазени

Предпочитаме ли стоките с ниски цени?

Снимка: Радио Видин

Високата и продължителна инфлация, която свива покупателната способност, както и икономическата несигурност, изразена в страх от евентуален недостиг на храна, горива, ток и газ, промениха поведението на европейците, включително и на нас - българите. В резултат на това хората избират все по-внимателно и разумно стоки и услуги и пазаруват целенасочено повече нискобюджетни стоки, без да се срамуват. Това показва годишното проучване на голяма европейска банка, проведено сред 14 200 души в 15 страни на стария континент. Заради липса на избор и финансова алтернатива преследването на ниските цени се превръща в осъзнат интелигентен избор. Добрата цена се преследва все повече - било то при нискобюджетни продукти или промоционални стоки или други. Така и Европа стига до ерата на нискобюджетното потребление без предразсъдъци. Това потребление доскоро се усещаше като белег за социален статус, но вече не е така и е пестелив избор за разумна промяна в бюджета и белег за финансова грамотност. Затова и в него се вижда сериозен потенциал. Знаят ли какво е "low cost” и какви стоки предпочитат жителите на Северозапада? Според проучването 72% от българските потребителите казват, че знаят какво означава “low cost". В превод от английски, този термин означава "ниска цена“. В по-развитите държави концепцията е позната и добре развита. Проучването показва, че повишените цени предопределят избора. За 61% в Европа и за 58% в България цената е най-важният фактор, който направлява избора на клиента. Потърсихме за коментар Адриян Николов, икономист от