Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Колко синьо е в "синята зона" на Видин?!

Снимка: Радио Видин
В големите градове приходите от платеното паркиране са добри. Оказва се обаче, че в по-малките, какъвто е Видин, "синята зона" не води до очаквания за общината финансов резултат.

Парите от таксите са по-малко от разходите за заплатите и поддръжката на паркингите. Освен, че не носи приходи, "синята зона" не помага и за организацията на движението.

Самите видинчани признават, че в това трудно време малко хора могат да си позволят да плащат за паркинг и затова предпочитат да паркират в близките до центъра улици.

Колко синьо е в "синята зона" на Видин - гледната точка на общински съветници от дясно и от ляво - гости в студиото са Павел Паунов от коалиция "Надежда", Пламен Трифонов от Земеделски съюз "Александър Стамболийски" и Величко Кирилов от БСП.

На последното за миналата година заседание на Общинския съвет във Видин не беше прието предложението на групата съветници от БСП за промяна в Наредбата за организация на движението, което предвиждаше отмяна на "синята зона" и връщане на старите паркинги.

Заместник-председателят на ОбС Павел Паунов на същото това заседание предложи на вносителите да върнат предложението, за да се проверят договорите за "Синя зона".

Пламен Трифонов (в ляво) и Павел ПауновВ студиото на Радио ВИДИН Павел Паунов заяви, че подготвяйки се за разговора, е направил една статистика и се оказва, че "финансовият резултат за трите години- 2013, 2014 и 2015, е плюс 13 370 лв. Най-силно изразен е финансовият резултат през първата година- тогава има една печалба от 23 000 лв., след това вече знакът е отрицателен. Най-важното сега е да намерим причините защо се е стигнало дотам. За мен решението е ясно- слаб контрол и невъзможност за упражняване на контрол във връзка със сключени договори. Винаги съм казвал, че когато се направи предложение от когото и да е в Общинския съвет, трябва да се даде и решение, а не само да се критикува. Основният проблем във Видин е организацията на движението и контролът върху служителите, които изпълняват служебните си задължения в "синята зона"- това "куца" от много години насам." "Синя зона" във Видин е въведена на 29.03.2012 година с решение на Общинския съвет и влиза в сила от 18.10.2012.

"Това, което общинските съветници гласувахме тогава, е допълнение на едно решение, взето още по времето, когато кмет на Видин беше Румен Видов. Задачата бе да се направи така, че организацията на движение да е по-ефективна, по-нормална, по-добра. В същото време да има и икономически ефект. Тогава гласувахме с пълното съзнание, че правим нещо добро за града. Положителното е това, че се откриха работни места за 10-15 души. До един момент имаше една по-организирана форма, след това стана така, че вече нямаше контрол. Не знаехме, че предишното ръководство е сключило договор с видинска фирма, която да контролира този поток. Оказва се, че тази фирма в момента е в съдебен процес с Общината- няма кой да контролира и заради това се получават тези затруднения. Ако бяхме решили веднага да махнем "синята зона", Общината трябваше да понесе страшно много неустойки от страна на мобилните оператори заради sms-известяванията и щяха да бъдат уволнени хората, отговарящи за "синята зона"- тези 10-15 души"
, коментира Пламен Трифонов от Земеделски съюз "Александър Стамболийски" и бивш председател на Общинския съвет.

Величко КириловВеличко Кирилов от БСП подчерта, "че в решението на групата общински съветници се даваше двумесечен срок на кмета на общината да организира и да излезе със становище за транспортната схема, за движението в града. Администрацията имаха достатъчно време за съгласуване както с мобилните оператори, така и с другите институции, пренасочване на хората към другите, платените паркинги. Имаше достатъчно време от 3.12.2015 година- ние просто бяхме изненадани в залата, да оттеглим нашето предложение. Какво ще стане? Загуба още шест месеца и изтичане на средства."

Ясно е, че до момента "синята зона" по никакъв начин не променя хаоса с паркирането, т. е. какъв е ефектът от нея?!

Целия разговор чуйте в звуковия файл.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

Превръщат ли се в лукс "белите пари за черни дни"?

Според изследване на "Тренд" 73% от българите не спестяват, 90% не инвестират, а 84% разчитат единствено на доходите си от заплата и пенсия. Сънародниците ни не са големи оптимисти за тази година, като повечето от тях очакват стандартът им на живот да остане същия като миналата година. Това означава, че българите до голяма степен не..

публикувано на 05.02.25 в 10:45

Подходящ модел за България ли е президентската република?

Промяна на управленския модел в България - трайно решение на политическата криза или популизъм с користни цели ? На фона на поредицата от предсрочни избори и крехко управленско мнозинство, отново официално е лансирана идеята за смяна на парламентарната република с президентска.  На страната е нужен нов модел на управление и обществото ни трябва..

публикувано на 04.02.25 в 13:32

Кои са основните причини за катастрофите у нас

Алкохолът и наркотиците са главната причина за възникване на катастрофите в страната, показва анкета на Съюза на българските автомобилисти, проведена с шофьори през 2024 г. Анализът на данните от проучването е направен от доц. д-р Зорница Тоткова от Института за изследване на населението и човека към Българска академия на науките.  След..

публикувано на 03.02.25 в 11:05

Кметът на Флорентин: Искам да променя облика на селото към по-добро

  Село Флорентин е едно от петте населени места в община Ново село. Разположено е на брега на река Дунав. Хората тук се занимават с риболов, селско стопанство, лозарство и винопроизводство. Местните говорят на влашки език. Съхраняват влашки обичаи и традиции в песенния и танцов фолклор. Материалното културно наследство е най-вече в красивите и..

публикувано на 31.01.25 в 11:20

Ще се присъединим ли (и кога) към Еврозоната?

Присъединяването на България към Еврозоната е ключов приоритет на новото редовно правителство, по който се работи усилено и в тясна координация с партньорите от Европейската комисия. Това е потвърдил министър-председателят Росен Желязков на среща с българския еврокомисар Екатерина Захариева.  От думите на премиера, става ясно, че България ще..

публикувано на 30.01.25 в 10:00

Крие ли рискове икономическото райониране на страната?

Промяна в икономическото райониране на страната поиска бизнесът преди дни и очерта приоритетите си, за които очаква съдействие от редовното правителство. Работодателите настояват и за реформа в образованието, и въвеждане на матура по математика, като част от политиките за решаването на проблема с недостига на работна сила. Според тях е..

публикувано на 29.01.25 в 10:45

Пътят Видин-Ботевград: Обещания и (без)действия

Седем години изминаха от протестите, които принудиха властта да започне да строи съвременна и сигурна инфраструктура до Северозапада. Завършването на скоростния път Видин-Ботевград обаче все още е някъде в неопределеното бъдеще, а според първоначалните ангажименти трябваше да е готов до края на 2021 година. Общо три редовни и шест служебни..

публикувано на 28.01.25 в 12:56