80 на сто от българските фирми търсят възможности за разширяване на дейността си в чужбина. Това показват данните от допитване сред членовете на Търговско-промишлената палата, проведено през януари.
Намерението за износ на български стоки е водещ мотив за разширяване на дейността в чужбина, но все пак сред фирмите съществува и немалък процент от 34 на сто, които търсят външен партньор за съвместни инвестиции в България. За една четвърт от компаниите интересът към икономическо сътрудничество в чужбина се изразява във внос на стоки. Все още обаче малък брой от фирмите се ангажират да инвестират в чужбина. Такива намерения посочват едва 12 процента от анкетираните компании. Интересът на българския бизнес е насочен предимно към Германия, Русия, Съединените щати, Италия и Китай.
Комисията за защита на конкуренцията не откри монопол на пазара на горивата. В секторния анализ регулаторът дава единствено препоръка за електронна платформа в складовете. От извършения анализ на цените на дребно на бензин А95 и дизеловото автомобилно гориво през миналата година в различните географски региони на страната е видно, че..
Василена Вълчанова и Любомир Бабуров от платформата „Рацио.бг“ отличиха пред БНР научните достижения на 2018-а година. Според Вълчанова, изстрелването на електрическа кола в космоса с ракета на Илон Мъск е сред най-запомнящите се събития на годината: „Хубавото нещо за всички нас като бъдещи космически туристи е, че виждаме..
Украйна и балтийските държави оспориха на среща в Рига вчера планираното разширение на газопровода по дъното на Балтийско море от Русия към Германия "Северен поток", предаде ДПА. Ако бъде завършен, така нареченият проект "Северен поток-2" ще струва на Украйна, Полша и Словакия милиони долари ползи от транзита на газ, заяви украинският премиер..