В транспортното планиране във Варна има много грешки, смята живеещият от няколко години в града руснак Дмитрий Галихин, програмист по професия и гражданин по призвание, той изследва градоустройтвото, там където е решено в полза на пешеходците. Така създава страницата си http://bgurban.com/ , където публикува възможни практически решения, приложени в градове по света, които са били блокирани от пътния трафик. Преди всичко неговите причини да избере Варна:
Това за мен вече е дом, харесва ми тук – добър климат, Морската градина, морето. Всичко, което харесват обикновените хора.
Какво Ви впечатлява в пътната обстановка във Варна, обичайният трафик в града?
За съжаление, като във всеки български град, са сбъркани малко приоритетите. Защото навсякъде има много коли, а когато колите са твърде много на едно място, те вече не са толкова ефективни. Когато е сбъркан балансът, хората просто стоят в задръстването, търсят място за паркиране, после паркират на тротоарите. Когато е недостъпна пешеходната инфраструктура, това се отразява на градския транспорт, а той в същото време може да бъде много ефективен за придвижване.
Във Варна ефективен ли е – бърз и редовен?
За съжаление, виждате че автобусите седят в задръстването заедно с колите. По този начин не е ефективен. Трябва обособена лента за градския транспорт.
Това е Вашата гледна точка като гражданин на Варна.
Не, аз просто чета по темата, книги, статии за това какво трябва да направим, за да се справим с проблема.
Т.е. виждате пропуски в градоустройството във Варна...
Да, в транспортното планиране в града има много грешки, които трябва да оправят.
А Вие защо се интересувате от оптимизиране на трафика и изобщо от градската среда?
Като хоби ми е. И просто имам желание да живея в красив, чист и ефективен град. Нещата които правя са и с образователна цел, а може би и някои общински служители ще прочетат моите статии.
За други начини за популяризиране на тези идеи мислил ли сте, защото така на случаен принцип вероятността не е много голяма?
На последното публично обсъждане на бюджета на община Варна подготвих материали и ги предадох на общински служители.
На кого?
Не знам на кого точно, но обикновено там са заместник-кмета и някакви други служители. Аз просто им ги предадох.Вече съм събрал електронните пощи на всички кметове и на други служители в общината. Понякога им изпращам материали, но за съжаление никога не получавам никакъв отговор... Транспортните експерти отдавна са разбрали, че когато правиш пътищата по-широки, провокираш хората да използват кола още повече.
И какво можем да прочетем във Вашия сайт?
Превеждам статии на професионални урбанисти и градостроители от руски на български език. Една последните много добри книги, на които попаднах е на Вукан Вучик „Транспортът в градовете, удобни за живот”. По този начин искам да популяризирам темата, защото както виждам на български изобщо няма подобни материали.
Срещаме се с Вас по време на визитата във Варна на световно известния урбанист проф.Ян Геел от Дания. Той е за втори път във Варна по покана на ВСУ, но се надяваме градската администрация да го покани да работи и във Варна, както това се случи в София. Той е работил и в Москва от 2012 до 2018 г. Бил ли сте в Москва скоро, за да споделите впечатления за промените?За съжаление скоро не съм бил, след тези ремонти. Но планирам през м.май да отида. Като гледам снимки и статии на други урбанисти, които правят анализи на промените, те са много доволни защото сега да си пешеходец не е унижение като човек и можеш да вървиш свободно, тротоарите са станали по-широки, има повече дървета, по-добра свързаност и са направени повече пешеходни пътеки. Има още какво да се направи, но подобренията са значителни.
До 16 януари е отворена за обществено обсъждане и консултации Наредбата за специализациите на медицинските специалисти. В България от години се говори за недостъчен брой специалисти ( това са лекарите със специалност – педиатри, неонатолози, хирурзи, ортопеди и пр. и пр. ), както и за недостатъчен брой лекари. Дефицитът на лекари се..
Интервю с Влад Уласевич (JINJER) JINJER отдавна надскочиха локаната сцена. С барабаниста на групата Влад Уласевич се чухме по повод предстоящия диск на украинската банда „Duél“, който ще стане факт в началото на февруари. Предварително бях уведомен да не задавам въпроси за войната. За това и темата не е засегната в интервюто. За него Влад..
Радио Варна отдава почит на Краси Куртев от група "Акага", който си отиде на 30 декември 2024 г. Днес, петък, 10 януари, след всяка емисия новини от 7 до 19 часа ще слушаме песни на бандата, чийто вокалист и съосновател беше той. Поклонението пред Краси Куртев ще бъде на 11 януари, събота, от 13 часа в Катедралния храм "Св. Неделя" в София...
В София сякаш се разведели, изгря някакво слънце, преговорният процес за съставяне на кабинет се размрази. Беше рано да обявим преждевременно преговорите за приключили, в тези пазарлъци често се блъфира, а ГЕРБ са царе в това, коментира политологът Милен Желев в предаването на Радио Варна "Post Factum". Той си послужи с "метеорологична" метафора, за..
За две минути във Варна може да се намери вейп с наркотично вещество в него както от ученици, така и от възрастни. Това се случва най-често чрез познати през телефона, могат да се намерят през дилъри, а също и през много момчета и момичета, които продават на улицата. Това казаха за Радио Варна Лилия Маринова и Янита Василева от Градския..
Втората част на разследването на Фондация „Антикорупционен фонд“ (АКФ), посветено на аферата "Чирен", разкрива политически назначения, уютни постове за роднини на висши държавни чиновници и конфликти на интереси в редиците на държавното дружество "Булгартрансгаз". Разследването беше публикувано вчера, а в идеото, озаглавено „Газ, роднина,..
Имен ден празнува днес певицата Йоанна Драгнева. В предаването на Радио Варна "Новият ден" тя разказа, че носи името на своя дядо Йонко Татаров, създател на специалността "Поп и джаз оркестър" в Националната музикална академия. Самата Йоанна е завършила Средно музикално училище "Любомир Пипков" с профил „Ударни инструменти“, а след това следва в..