Беше гласуван и компромис за каботажния превоз. След извършването на такъв курс, в рамките на 5-6 дни водачите да се връщат в страната, в която е регистрирана фирмата, където да престоят 60 часа, преди да поемат за новия курс.
Все още има неяснота по въпроса за нощувките в кабините, като подробности се очакват, когато министърът на транспорта Росен Желязков и български евродепутати дадат брифинг.
За да влязат обаче в сила гласуваните поправки, те трябва да минат през пленарна зала на Европейския парламент.
Вносителят на предложението превозните средства да се връщат в страната, където е регистрирана фирмата на всеки 4 седмици, е евродепутатът Исмаил Ертуг.
Ето как мотивира той пред „Хоризонт“ своето предложение:
„Вижте, въпросът е в това, че не можете да задължите водача да отиде на това или друго място. Той може да каже, че е в Австрия, има право на 5 дни компенсация и иска да кара ски там. Но ако не върнете камион в България, който е регистриран там, поне веднъж на 4, 8 или 12 седмици, то тогава ще стигнем до туризъм за заместване на водачите. И ние виждаме това по магистралите. Примерно 7 заместника изминават да кажем 500 километра, само за да заместят водача. Ние не искаме такъв туризъм, той не е добър и за водачите“.
Евродепутатът бе категоричен и по още един въпрос:
„В крайна сметка трябва да постигнем две цели – единният пазар трябва да го има и да остане отворен, но на второ място, моля, без повече социален дъмпинг в ЕС, защото това води до сериозни търкания сред страните от общността".
Да, към днешна дата има политически консенсус по темата. За огромно съжаление обаче трябва да констатираме, че този политически консенсус може би е твърде закъснял, каза Симеон Славчев от партия МИР пред БНР.
Българското правителство пропусна уникалната възможност, по време на европредседателството да защити българския национален интерес, свързан в това число в момента и с текстовете по мобилност, каза още Славчев в интервю за предаването “12+3“.
Свидетели сме на едно цинично поведение в момента, защото същите тези представители на българското правителство не си мръднаха пръста в началото на миналата година, а днес виждаме рамо до рамо да протестират пред Европейския парламент. Този целият процес тече от повече от една година.
Ние от политическа партия “Мир“ казахме следното нещо, че за нас в момента са засегнати основните ценности на ЕС, като правото на свободно движение на хора, стоки и услуги – една от ценностите, един от основните принципи на общността.
Ако тези текстове, така разписани, бъдат приети и приложени повече от 30 хил. български семейства директно ще бъдат засегнати, а щетите на българската икономика ще бъдат 1 млрд. лева годишно, посочи още той.
Цялото интервю с председателя на партия МИР - Симеон Славчев може да чуете от звуковия файл.Цялото интервю с евродепутата Исмаил Ертуг в предаването „Нещо повече“ можете да чуете от звуковия файл.

Български превозвачи се събраха на протест пред Европейския парламент в Брюксел срещу подготвяните промени в пакета „Мобилност“, които се очаква да бъдат гласувани от транспортната комисия. Към тях се присъединиха колегите им от Румъния и..
Вероятно пакетът "Мобилност" ще бъде отложен за следващия Европарламент, след като две-трети от предложенията не бяха приети на транспортна комисия днес. Това стана ясно от думите на министъра на транспорта Росен Желязков, който участва в заседанието на..
Влизането на България в еврозоната няма негативи, ние сме готови за нея, защото досега сме във валутен борд и сме се справили с деноминацията. Това коментира бившият министър на икономиката Николай Василев, който изнесе лекция пред студенти от..
Министерският съвет прие решение, с което назначи Румен Спецов за особен търговски управител на четирите дружества на "Лукойл“ в България. Правителственото решение е прието неприсъствено, съобщиха от пресслужбата на кабинета. Дружествата са: "ЛУКОЙЛ..
Жители на варненските квартали "Чайка" и "Левски", както на т.нар. широк център, изразиха сериозно недоволство от въвеждането на "зелената зона" за паркиране, като посочиха, че тя не решава проблемите, а напротив - задълбочава ги. Дебат "за" или..
Министерството на отбраната поиска разсрочване за 2028 г. на едно от големите плащания по договора за вторите F-16. Депутатите от ресорната комисия одобриха тази корекция в бюджета за отбрана за догодина, предаде БНР. Разсрочване с 361 милиона евро от..
Липсата на важни инфраструктурни връзки, като магистрала "Хемус" , продължава да забавя развитието на областите от Северна и Централна България. Варна, Русе, Велико Търново и Габрово не си взаимодействат достатъчно. Те не успяват да изградят..
В петък Великобритания издаде специален лиценз, който позволява на бизнеса да продължи да работи с две български дъщерни дружества на санкционираната руска петролна компания "Лукойл", предаде Ройтерс, цитирана от БНР. Общият лиценз позволява на фирми и..
Ваксината срещу варицела влиза в националния календар на задължителните ваксини. Това каза д-р Ангел Кунчев, главен държавен здравен инспектор. На година се заразяват между 20 000 и 30 000 деца, като 2% от тях развиват усложнения, което налага..