Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Обучението на деца е изпълнена с предизвикателства дейност

Чуждоезиково обучение на деца

Продължаваме с публикациите на материали, касаещи чуждоезиковото обучение на  децата. Ако желаете да попитате специалистите или да изкажете Ваше мнение по темата, пишете ни на nyuansi@bnr.bg

Като преподавател по английски език на деца и юноши Таня Колев препоръчва чуждоезиковото обучение да започне от пет или шест-годишна възраст. Разбира се, преди това родителите могат да занимават децата вкъщи, като предварително се консултират с езикови педагози какви източници и материали могат да ползват.

Какво трябва да имате предвид при избора на обучителен център за вашето дете:

На първо място е препоръчително да проучите езиковия център. Добре е той да бъде сертифициран от Оптима – Българската асоциация за качествени езикови услуги. Уверете се лично къде ще се провеждат заниманията. Обърнете внимание на техническите средства и интериора в залата за обучение – има ли разположени табла за периферно възприятие /те са много важни за усвояване на новата лексика и граматични структури/.

Второ, от изключително значение е да се запознаете лично с преподавателя. Понякога езиковите школи използват неквалифицирани преподаватели или студенти да обучават ученици в ранна детска възраст, тъй като се подценява обучението им. Опитният преподавател съзнава, че децата се развиват с различни темпове и по различен начин и затова подходът към тях трябва да бъде различен.

Нашите деца започват да ползват съвременни технологии от най-ранна възраст. Затова третото важно изискване е да се използват кабинети добре оборудвани с техника.

Не на последно място съществено е групите от деца да не бъдат големи, не повече от 6 - 7 учащи.

Тъй като децата не могат да останат фокусирани върху една дейност продължително време, от изключително значение е по време на часа да се редуват разнообразни дейности - четене, писане, слушане, игри и други забавни дейности. По този начин се постига така нареченото „активно обучение“, при което се ангажират всички сетива.

Дейностите съвсем условно могат да бъдат разделени на такива, които са съсредоточени върху едно от четирите умения, и такива, които практикуват няколкоко умения едновременно:

А. Упражнения за говорене

Тук могат да се използват различни упражнения и форми, като например работа по двойки, въпросници и ролеви игри. Този вид игри са често използвани за решаване на различни езикови задачи. Повечето деца се чувстват свободно да играят някаква роля – като се вживеят в ролята на някой друг те се отпускат и се активизира повече лексика и граматика при пресъздаването на нормални комуникативни ситуации.

Б. Упражнения за слушане

Правят се различни видове слухови упражнения за пресяване на определена информация, като децата могат да рисуват или попълват таблици.

Тук широко се използват Игри с действия - Action games, при които учителят дава инструкции на английски език, без да ги превежда, а обяснява значението им с езика на тялото. Игрите по принцип стимулират вроденото любопитство на децата и желание да учат, създават настроение, развиват паметта на децата и винаги се въприемат отлично от тях.

В. Упражнения за четене

Освен историите, към всеки урок обикновено всяка система за обучение съдържа задачи като „Прочети и оцвети“ или „Прочети и напиши“. При изпълнението им децата могат да работят, както индивидуално, така и по групи.

Има и множество игри, които се използват при развиването на това умение, които са предмет на отделен обзор.

Г. Упражнения за писане

Съществуват множество упражнения за развиването на това умение – като отговаряне на въпроси, писане на прости изречения, самостоятелни работи, при които децата пишат за себе си по предварително зададен модел.

Д. Интегрирани умения

Тук спектъра от упражнения и игри е много широк. Заучаването на традиционни английски песнички и рими заемат основно място при чуждоезиковото обучение на деца. Те, освен че въвеждат нова лексика и граматически структури, са особено забавни за малките ученици. Същото се отнася и за игрите с лингвистична цел. Изработването на различни проекти, които могат да бъдат индивидуални или групови, интегрират четирите умения и децата използват всички свои езикови знания по един забавен и творчески начин

Предаването "Нюанси" може да слушате всеки петък, от 11.00 до 12.00 часа. Автор и водещ Ивелина Кръстева. За връзка с предаването пишете ни на nyuansi@bnr.bg


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
ВИЖТЕ ОЩЕ
Chart

#765 ТОП 20 (31.05-07.06.2024)

публикувано на 31.05.24 в 19:30

ГРАВИТАЦИЯ НУЛА на 31 май със Светлана Вълкова

Започва Международният театрален фестивал „Варненско лято“ – гостува изпълнителният директор на форума проф. Николай Йорданов Актрисата и преподавател в НАТФИЗ Десислава Чутуркова за новите си кино и театрални предизвикателства “Его-система / Еко система” на Института за съвременно изкуство - София, в Градската художествена галерия –..

публикувано на 31.05.24 в 12:22

Радио Варна представя: За животните и хората с любов!

В съботното издание на предаването "Радио Варна представя" ще ви запознаем с професията треньор на кучета. Отглеждането на куче е отговорност, която първо трябва да бъде обмислена от нас хората, преди да пристъпим към взимането на животно. Има редица случаи, в които взимаме куче, но не успяваме да свикнем с него и с поведението му, а може и да сме..

публикувано на 01.06.24 в 10:00

НОВИЯТ ДЕН на 31 май с Мариела Димитрова

Всяка година на 31 май СЗО отбелязва Световен ден без тютюнопушене . По данни на СЗО във всички държави младите хора използват в по-висок процент електронни цигари спрямо възрастните. В световен мащаб около 37 милиона младежи на възраст 13-15 години използват тютюн. Затова и мотото т.г. е : „Защитата на младите хора от намесата на тютюневата..

публикувано на 31.05.24 в 06:25
Пейзажи от Варна

НА СВЕТЛО в четвъртък, 30 май

Защо се стигна до инцидент с куче – домашен любимец, което в случая е показвало признаци на агресия и преди, но собствениците му не са реагирали на тях и така се стигна до смъртта на стопанката му. Разговор по темата след малко с Тодор Ангелов – треньор и специалист по възпитание на кучета.  Темата бе коментирана и от министъра на вътрешните работи..

публикувано на 30.05.24 в 13:49

НОВИЯТ ДЕН на 30 май с Иван Барбов

Казват, че гладната котка била най-добрия будилник рано сутрин. Точно в 6.00 часа ще звънне сутрешният ефирен радиобудилник за да извести началото на „Новият ден“ на честотите на Радио Варна. Водещият Иван Барбов, Емилия Николова и звукорежисьорът Милица Панайотова ще заситят глада ви за интересни теми и ефирни срещи и актуални новини. За..

публикувано на 30.05.24 в 06:04
Варненският залив

НА СВЕТЛО на 29 май с Валерия Василева

Репортаж от новата варненска автогара, която е готова за официалното откриване в събота, 1 юни. Младите избиратели и интересът им предстоящите избори "2 в 1" - интервю с Атанас Радев, председател на Национален младежки форум. Отново за ремонтите във Варна – репортаж от ул. „Сава Радулов“ в район „Приморски“. Продължаваме в ефира на..

публикувано на 29.05.24 в 13:45