Улрих Хеппе е главен изпълнителен директор на концесионера на морските летища във Варна и Бургас "Фрапорт Туин Стар Мениджмънт" от септември 2015 г.
Тази година пътникопотокът на двете летища се очаква отново да надхвърли 5 млн. души. Средногодишно, полетите до тях са над 37 хил., а броят на нашите и чужди авиокомпании, които изпълняват редовни, чартърни и нискотарифни полети до повече от 180 дестинации.
Как се развиват нискотарифните полети?
- Много сме доволни от развитието на нискотарифните компании. Една от тях базира свой втори самолет тази година, след като през 2017 г. базира първия си. Така вече покриваме още шест нови дестинации.
Колко общо са нискотарифните ви дестинации?
- Wizz Air покриваха досега девет и към тях се добавят още шест. Три от тях в Германия, в Париж, Ливърпул и Копенхаген. Това, което е хубаво е, че летят не само до далечни дестинации, но и до близки европейски градове и столици, като например Лондон. И това се случва през цялата година.
През лятото при нас са представени всички нискотарифни компании – Easy Jet, руската Победа, Norwegian air. Ryan air спират полетите до Брюксел, защото имат затруднения, но се надявам да бъдат вдъхновени от успехите на най-близкия си конкурент на летище Варна и да се върнат отново на летище Варна.
Каква част от пътниците на летищата във Варна и Бургас идват с нискотарифните програми?
- Тази година очаквания са за 2 млн. пътници във Варна и 3 млн. пътници в Бургас. Така, че общо ще имаме над 5 млн. пътници. Мнозинството от тях идват за 7-дневни и 10-дневни програми, някои за 14-дневен престой.
Тъй като сме туристическо летище, голямата част от туристите идват за ваканция. Увеличава се обаче пътникопотока през зимните месеци. Само за пример, преди три години през зимата покривахме едва шест дестинации, а сега са 16, което е близо тройно увеличение.
Можем ли да говорим за процентно съотношение на пътниците от нискотарифните полети?
- Що се касае за кратки визити 90 към 10 е съотношението туристи спрямо нискотарифни пътници.
74 процента от трафика ни на летище Варна е съсредоточен през четирите летни месеца. В Бургас е още по-зле, там трафикът през лятото съставя 90 на сто от целия пътникопоток.
Водите ли преговори с други авиокомпании?
- Определено. Ходим на всички международни конференции, където се срещат летищни оператори и авиокомпании. Само за пример, преди няколко седмици бяхме в Хановер на най-известната подобна конференция и там проведохме срещи с 29 компании. Ние постоянно им припомняме колко привлекателна е Варна и се опитваме да ги убедим да започнат целогодишни полети до тук.
Най-големият ни успех за момента е, че Wizz Air пуска втори самолет с полети от и до Варна, но също така, че в Бургас привлякохме Jet2.com, които са втората най-голяма туристическа авиокомпания във Великобритания и те ще свързват Бургас с девет британски летища.
Отливът на туристи в България как се отразява на полетите за тази година?
- Очакваме спад от 8 процента на трафика сравнено с миналата година и това се дължи предимно на спада на туристите от Германия и от Русия. Особено руснаците, които се пренасочват към Турция, докато германците са повлияни от несъстоятелността на Germania Airline.
Очакваме 14 процента спад на полетите от и до Германия във Варна спрямо миналата година. Това звучи много, но трябва да имаме предвид, че в последните две години немския пазар имаше ръст от над 72 процента.
Отминалите три години във Варна и Бургас бяха изключително успешни. И двете летища имаха ръст от 50% последните две години, сега спадът ще е 8 процента, което е нормализиране на пазара. Все още държим високите нива от 2017-та година и много сме доволни от този факт.
Британският пазар расте, чешкият и полският пазари също, от Австрия, Турция.
Руснаците имат проблем заради визите. На тях им е много удобно да идват в България – разбират азбуката, имат същата религия и дори малко обща история, но за да отидат в Турция нямат нужда от виза в краткосрочен план предпочитат да ходят там, където няма виза за тях.
Цялото интервю може да чуете в звуковия файл.Интервю с Eicca Toppinen (APOCALYPTICA) APOCALYPTICA започнаха кариерата си с албум с кавъри на METALLICA. Близо 30 години по-късно финландците издадоха и втора част отново с кавъри на METALLICA. На 28 ноември групата ще представи „Plays Metallica Vol. 2“ и в София по покана на „EventEase“ в Зала 3 на НДК. Това ще бъде деветия концерт на..
Своеобразният литературен маратон на поетесата и журналист Керанка Далакманска, започнал на рождения ѝ ден 2 октомври, е към своя край и бележи успех с пълните салони и души на хората, докоснали се лично до поезията и в "Петия ъгъл". Ъгълът на чувствеността. Нейният ъгъл, който носи смисъла за доброта, човечност, усещане на природа, на..
Всеки ден за семейството на к.д.п. Денчо Добрев е специален, защото след дългия работен ден и след училище, всички се събират да вечерят заедно и споделят как е минал денят им. Денчо Добрев отделя 18 години на морето, като последният му рейс е най-кошмарният – ковид-пандемията в самото начало, когато се оказва в Китай и не може да слезе от..
Учителите са в протестна и стачна готовност, ако няма увеличени на заплатите от 1 януари заради липсата на приет Бюджет за догодина. Това каза председателят на синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" Юлиян Петров. Обмислят се вариантите на протест, сред които са ефективна стачка, незавършване на първия учебен срок, електронна стачка, обобщи той...
Театрално-танцовият спектакъл "Таралежите" по мотиви от романа на братя Мормареви - "Войната на таралежите", подготвят актьорът и режисьор Стоян Радев и танцовият хореограф и режисьор Георги GOOSH Енчев. Премиерата ще бъде на 23 ноември от 17.30 и 19.30 часа в "The Center World" на ул. "Шипка" 4, както и на следващия ден - отново от 17.30 и 19.30..
Над 5 млрд. лева харчи българинът на година за цигари. Огромна част от този разход отива в бюджета, тъй като акцизът и Данъкът върху добавената стойност взимат 80% от цената на цигарите. Ако акцизите за тютюневи изделия се вдигнат по-сериозно, в бюджета на България ще постъпват с 1,5 млрд. лева повече. Заради по-високите цени на цигарите около 150 000..
Интервю с Dwid Hellion (INTEGRITY) INTEGRITY са една от първите екстремни банди, които смесват метъл с хардкор. Оригинално групата е създадена през 1988 година в Кливланд, Охайо, но е базирана в Белгия от 2003 година. На 24 ноември INTEGRITY се завръщат в България по покана на „141“. Концертът е в „Grindhouse Skateboard Club“ с подкрепата..