„Най-важното за потребителите през лятото” съдържа кратки съвети към туристите за какво да внимават, за да не бъдат подведени относно цените – най-вече, когато пазаруват в магазините от курортите или си взимат нещо в движение от заведенията и обектите за бързо хранене.
По време на активния летен сезон по морето и в планинските места за отдих нерядко се наблюдава завишаване на цените. „Всички са наясно, че когато отидат на почивка, цените в курортите ще са по-високи в сравнение с тези в традиционно обитаваните от тях места. В условията на пазарна икономика ценообразуването е свободно. Но проблем би било, ако информацията за по-високите цени се поднася по начин, който неприятно изненадва хората в последния момент. Това е нещо, за което ние определено можем да се намесим, защото по закон всички търговци са длъжни коректно да обявяват цените на предлаганите от тях стоки и услуги. Нашите екипи са на терен и в готовност да реагират при всяка нередност на пазара”, потвърждава председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.
Как могат да ни продадат по-скъпо?
Понякога в нарушение на закона търговците обявяват едни цени на етикетите върху продуктите или на щендерите в близост до дадената стока, а на касата маркират по-високи. Това се отнася, както за артикули в промоция, така и при продажбите на реални цени.
Как да се предпазим от клопките?
На почивка обикновено се купува най-необходимото. Затова бихте могли да опитате да запомните цените на избраните от Вас стоки и да проследите как се таксуват на касата. Когато обаче сте отседнали в собствен имот или на свой близък, тогава може да напълните повече потребителската кошница. В такъв случай е достатъчно да запомните цените на няколко от стоките – 2, 3 или 4. За предпочитане е това да са най-скъпите или ако са промоционални – тези с най-висок процент отстъпка. В случай че всяка от тях бъде маркирана на посочената в рекламата или на етикета цена, тогава вероятността и с останалите нещата да са наред, е голяма. Но ако има разминаване някъде, е добре да проверите отново цените на всяка от стоките поотделно.
Как да реагираме, ако на касата установим разминаване между обявена и приложена цена?
Настоявайте стоката да Ви бъде продадена на обявената цена. В случай че търговецът откаже, не купувайте. Важно е в подобни случаи да сигнализирате и в Комисията за защита на потребителите, за да бъде извършена проверка и при установяване на същите обстоятелства – наложена санкция. Същевременно ще получите съдействие за възстановяване на надвзетите суми, ако търговецът не е реагирал адекватно.
Какво да правим, ако установим разминаването по-късно?
Върнете се в магазина и покажете на служителя на касата или на управителя на обекта маркираното на касовия бон. Настоявайте, че обявената цена – в реклама или на етикета, е по-ниска от тази на издадената Ви касова бележка. Ваше право е да Ви възстановят разликата или да вземат обратно стоката, като Ви върнат парите.
Когато пазаруваме от временни обекти…
Независимо къде продава: в стационарен магазин, в интернет, във временен обект – по закон всеки търговец е длъжен да посочва продажната цена на стоките. Ако самата стока е твърде малка, той може да постави цената в близост до нея, но и тогава трябва да е недвусмислено за кой артикул се отнася тя. И същата тази цена трябва да се маркира на касата.
„Най-важното за потребителите през лятото” подготви Комисията за защита на потребителите

Протест срещу насилието над жени започва от 18.30 часа днес на площад "Независимост" във Варна. Той е организиран от сдружение "Конфликт" в Международния ден за елиминиране на насилието срещу жените. Само от началото на годината вследствие на домашно насилие са убити 23 жени, при 18 жертви през цялата минала година. Според Гергана Драгнева -..
Американски медии твърдят, че Украйна е приела споразумението за прекратяване на войната с Русия. Това заяви американски представител, цитиран от американските телевизии Си Ен Ен, Ей Би Си иСи Би Ес. По думите му, остават за допълнително изясняване само за - цитирамe, "дребни детайли". Няма официално потвърждение на тази информация от..
Близо 100 жители на блок 110 в квартал "Младост" във Варна са се подписали под сигнал до Общината по повод премахнати през октомври два контейнера за сметосъбиране. Сега хората от деветте входа на блока, близо 200 домакинства, са принудени да пренасят с автомобилите си чувалите с боклук, за да ги изхвърлят на друго място. Възрастните хора обаче,..
С литийно шествие в Екопарк Варна до параклиса "Св. Климент Охридски" и водосвет за здраве и благоденствие служителите на университетските ботанически градини отбелязаха патронния празник на Софийския университет. На всички граждани и гости на Екопарка беше раздаден рибен оброк. Доц. д-р Красимир Косев - директор на Университетските..
„Тенденции и пeрспективи за развитието за балнео, спа и уелнес туризма в България“ е темата на първо по рода си събитие във Варна днес, което събира за дискусия ученици и студенти с бизнеса. Домакин е Колежът по туризъм към Икономически университет – Варна. Младите хора са от професионални гимназии с профил „Туризъм“ от Варна и Шабла, студенти..
Синдикатът на административните служители "Подкрепа" обяви, че предварително насрочените протестни действия на служителите на Агенцията по заетостта, Изпълнителна агенция "Главна инспекция по труда" и Агенцията за социално подпомагане се обединяват и ще се проведат съвместно на 26 ноември (сряда) от 12:30 ч. пред териториалните поделения на..
В продължение на пет дни Сенокос е без вода, в неделя се появява за кратко до понеделник, когато отново е спряна за отстраняване на аварии. Днес – вторник, вода имаме, но в селото избиха още повече аварии, обяснява кметът на селото Красимир Георгиев . Началникът на ВиК Балчик Димитър Николов обясни, че повредите са две и са планирани за работа. Тъй..