Есенният дъжд поставя допълни изисквания върху гумите. Според автомобилни експерти, само рейтингът за добро сцепление на мокра настилка не е достатъчен, за да се избегне риска от аквапланинг. Дълбочината на протектора и стила на шофиране са от особено значение в дъждовните дни, предупреждават експертите.
Светлата част на деня намалява с всеки изминат ден и днес тя е 12 часа от изгрева в 6.59 часа до залеза в 19. Вечерите стават все по-тъмни, а валежите от дъжд все по-чести. Пътищата с дупки стават все по-опасни и незабележими особено след дъжд. Рискът от аквапланинг се увеличава, когато водата насъбрала се върху пътната настилка няма време да изсъхне.
Под гумата се образува водна възглавница, когато шарката на протектора не може да премахне водата между гумата и пътя. Това кара гумите да изгубят сцеплението си, както и управляемостта, поради което шофьорът не може вече да контролира автомобила.
В сравнителен тест, публикуван в изданието на World of Technology, едно от водещите автомобилни списания, от май 2019 г., износена лятна гума с дълбочина на протектора 3-4 мм има осезаемо по-лошо управление, отколкото нова лятна гума с дълбочина на протектора 7 мм. В теста, новата гума, влязла в аквапланинг при скорост от 83.1 км/ч, когато водната възглавница на пътя е била с дебелина от 10 см, докато износената гума е влязла в аквапланинг при скорост от 61.2 км/ч.
С цел да се намали риска от аквапланинг е нужно да смените гумите си, когато дълбочината на протектора падне под 4 мм, съветват специалистите. Новата лятна гума също така ще намали спирачния път на мокра настилка, но въпреки това характеристики като сцепление на мокро и спиране на мокро не бива да се бъркат със склонността на гумата към аквапланинг.
"Категорията за сцепление, посочена върху етикетите за гуми на Европейския Съюз показват ефективността на гумата при сцепление на мокра настилка, с други думи, как гумата се държи, когато спира на мокър асфалт. Въпреки това, склонността към аквапланинг не може да бъде извлечена от етикетите за гуми", напомнят експертите.
В допълнение към състоянието на гумите, налягането в тях също е важен фактор. Ако налягането в гумите не е достатъчно, те може да не запазят формата си във водата. Това ще направи колата по-податлива на аквапланинг.
Избягвайте изпреварванията и локвите! В допълнение на висококачествените летни гуми, това което се случва между седалката и волана също е изключително важно. Нужно е да намалите скоростта си, когато шофирате на дъжд, категорични са автомобилните експерти. Те съветват допълнително намаляване на скоростта, когато шофирате през локви на пътя. Когато това е възможно, нужно е да се опитате да избягвате коловозите и дупките, тъй като в тях обикновено се събира вода. Също така не се препоръчва изпреварване. Автомобилът може лесно да влезе в аквапланинг, когато се наложи да минете през коловози, докато сменяте лентата. Ако въпреки тези предпазни мерки, все пак колата ви попадне в аквапланинг, специалистите съветват: На първо място запазете спокойствие. Следващата стъпка е да отпуснете газта и да натиснете съединителя надолу с цел да забавите колата и да възстановите сцеплението. Спирачките няма да помогнат, тъй като само oще ще намалят сцеплението. И не на последно място - дръжте кормилото изправено, за да избегнете попадане в канавка или насрещното платно, когато сцеплението се възстанови.
Варненци са по-пестеливи на вода от софиянци. Най-много вода през миналата годна са харчили хората в столицата, която заема водещо място по потребление. Цената за кубик там е 2 лева по-малко, отколкото във Варна. Средно на ден в морската столица човек използва 110 литра, а в София - 126 литра, отчитата от НСИ. В сравнение с предходната година варненци..
Боян Божилов е млад баща от Варна, който има спешна нужда от средства, за да му бъде извършена животоспасяваща операция в Турция. През 2021 г. Боян и семейството му чуват страшната диагноза “рак на мозъка”. Младият мъж веднага започва лечение, претърпява операция, лъчелечение и химиотерапия в България. В продължение на две години състоянието на Боян е..
Вчера, около 20 часа е възникнало ПТП на централна улица в Провадия. Водачка на лек автомобил, с отрицателни проби за алкохол и наркотични вещества, е блъснала 50 – годишна тамошна жителка, на пешеходна пътека. В следствие на удара, жената е с фрактура на коляно, настанена е в болница, без опасност за живота. По случая е образувано досъдебно производство,..
Специализирана трудова борса в сферата на туризма, хотелиерството и ресторантьорството се проведе днес в Юнашкия салон във Варна. Тя е традиционно събитие на Агенцията по заетостта, което среща работодатели и търсещи работа преди началото на сезона. Освен работното време водещ фактор е предлаганото заплащане. „ Който е работил в чужбина..
36-годишната Петя Матева от Варна има нужда от средства, за да пребори тежка онкологична болест. Дарителската кампания цели да събере голяма сума, непосилна за близките ѝ. Петя е изключително борбена и не спира да работи, въпреки че почти всеки месец се налага да е на лечение в Турция. Тя е пример как не трябва да се предаваш, да вярваш и да продължиш..
Недостигът на кадри за туризма се задълбочава. Една от причините е увеличаването на новите хотели и ресторанти в морските курорти, както и повишените изисквания на персонала към условията и заплащането, особено когато става дума за позиции, които изискват професионално образование. Недостигът обаче се компенсира с внос на кадри, основно от Азия...
Кампанията "Дари кръв! Спаси живот!" ще започне на 25 март - Благовещение, в цялата Варненска област. Мащабното събитие е под егидата на областния управител проф. Андрияна Андреева и се организира от Районния център по трансфузионна хематология във Варна и благотворителната кампания "Аз вярвам и помагам". "Ежедневно стотици хора, които живеят в..