„Градът на Балканите: пространства, образи, памет в пощенски картички“ е гостуваща изложба в Каварна. Тя е по инициатива на Института за балканистика с Център по тракология при Българската академия на науките и по Националната научна програма “Културно-историческо наследство, национална памет и обществено развитие“, финансирана от БАН. Осъществява се съвместно с Община Пловдив и Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“. Маламир Спасов е организатор и инициатор за представянето ѝ в Каварна и като главен асистент от БАН в секция „Култура и история на балканските народи“.
Пощенските картички са от началото на ХХ в. и по време на тяхната ера са запечатани емблематични пространства, които с различната си архитектура и предназначение разкриват облика и същността на Балканите, както в градската среда, така и живота на съвременните селища. Показани са културните и образователни институции в Букурещ, Цариград, Габрово, Любляна, Скопие. Известни остават и до днес площадите в Загреб, Сараево, Атина, Скопие. Привличат погледа и многобройните замъци и дворци в Хърватия, Белград, София – бившият царски дворец и др., показани са картички на мостове – Лъвов мост в София, Каменен мост в Скопие, Драконовия мост в Любляна и др., както и пристанищата в Цариград, Варна, Созопол, Златният рог в Цариград и др.
Сред картичките откриваме и такива, които разкриват хората в града с техния поминък - Житния пазар в Битоля, пазара в Калофер, Капалъчарши в Цариград, Хамалите в Цариград, Пивницата в Любляна.
В изложбата ще открием още картички на представителни сгради като кметства, галерии, парламенти, министерства, общи изгледи от различни балкански градове, пристанища, гари, арки, фонтани…
Изложбата е разположена на централната пешеходна зона в Каварна и може да бъде разгледана от гражданите и гостите на града до края на септември.
Елия е персонаж от книгите-игри на Стефан Стефанов и се завръща в нов формат - на страниците на графичната новела "ЕЛИЯ: - чудовище в мазето"! Безценната дъщеря на барона е изчезнала през нощта. Следите сочат, че най-вероятно е била отвлечена от вампир. А какъв по-добър начин да откриеш вампир, от това да изпратиш подире му своя собствен?..
Началото на Двадесет и третото издание на Международното биенале на графиката – Варна ще бъде поставено на 14 август т.г. Интересът към форума е огромен. Творби на графичното изкуство ще бъдат изложени паралелно на три локации в морската столица - ГХГ и галериите „Ларго“ и „Графит“. От 1800 творби са селектирани 515 на 358 автори от 59 страни. Това..
„Мигът на Дора“ е роман за най-голямата добруджанска радост – освобождението на областта от четвъртвековната румънска окупация и връщането й в пределите на Царство България. През погледа на голямата поетеса Дора Габе, пламенно ангажирана с борбата за свободна Добруджа, книгата проследява събитията от подписването на Крайовската спогодба на..
Легендарните рок групи БТР и АХАТ започнаха съвместно турне. Третата дата от него е във Варна. Концертът е в Летния театър. След това двете банди отиват да се срещнат с рок феновете си в Бургас. За Радио Варна певецът на БТР Наско, или по паспорт Атанас Пенев, казаха, че бандите ще бъдат заедно на сцена, като едновременно ще изпълняват песни както на..
От днес до 29 август 2025 г. варненската Галерия 33 ще бъде домакин на изложбата „Лицата на Европа“ на известния български скулптор Рашо Митев. Откриването е от 18:00 ч. на ул. „Габрово“ 2А. "Лицата на Европа" включва мраморни бюстове, вдъхновени от многогласната културна идентичност на Европа. Всеки портрет в колекцията..
Във Военноморския музей във Варна бе официално открита изложбата „Българските околосветски плавания“ – първата по рода си експозиция, посветена на всички родни морски обиколки на земното кълбо. Повече подробности от разговора на репортера ни Ваня Славова с директора на Военноморския музей Мариана Кръстева: Изложбата ще бъде достъпна и..
Варна отново ще бъде домакин на едно от най-обичаните културни събития у нас – 11-ият международен филмов фестивал "Карантината", който ще се проведе от 5 до 9 август, на плажа до рибарското селище Карантината. Фестивалът, създаден и поддържан изцяло на доброволчески принцип, доказва, че културата съществува без лукс, а чрез хората. Без субсидии, но с..