Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти предлага да бъде създаден фонд за гарантиране на пътуванията, предаде БНР. Проектът на закон, който са изготвили от асоциацията, предвижда да отпаднат сегашните застраховки на туроператорите и туристическите агенти, които не работят по време на криза. С настъпването на Covid-ограниченията голяма част от застрахователите са прекратили полиците на агенциите.
В момента застраховката не може да изпълни две основни задължения по европейските директиви, посочи пред „Хоризонт“ Димитър Попов от Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти.
Гаранционният фонд, за разлика от туроператорската застраховка, дава 100% покритие на щетите за потребителя, независимо от големината на прага при застраховането, изтъкна Попов. Той посочи като слабост на сегашното законодателство това, че застрахователят няма никакво задължение да репатрира турист или клиент от дадена дестинация, когато туроператор изпадне в несъстоятелност. Така туристите трябва да се завърнат и чак тогава да предявят исканията си, което Димитър Попов определи като абсурдно.
„Докато гаранционният фонд вади парите веднага, плаща на чартърната компания, на превозвача и прибира туристите в рамките на 24 часа.“
В Дания при население 5 милиона души и 650 туроператора, фондовата каса е от 30 милиона крони или 4 милиона евро. Дания обаче има силно развити чартърни програми, даде пример Димитър Попов. „По наша преценка 5 милиона лева ще бъдат напълно достатъчни, за да може фондът да работи.“
Планира се сумата да се набира или с дребна сума за такса от всеки пътник, или ако на туроператорите бъдат върнати заплатени към бюджета такси за регистрация от 5 хиляди лева за оператор.
„Просто си искаме част от тези пари да ни ги върнат като фондова каса, за да не се налага допълнително да събираме от клиенти, тези, примерно лев на пътувал турист“, поясни Попов в предаването "Преди всички".
Датският гаранционен фонд е признат за достатъчно ефективен, подчерта Димитър Попов.
Парламентарната Комисия по труда и социалната политика реши, че родителите на деца до 12-годишна възраст ще могат да работят на непълно работно време или от разстояние през лятната ваканция на учениците, съобщава БНР. В момента възможността да работят с гъвкаво работно време имат родителите на деца, ненавършили 8 години. "Все по-малко млади хора..
Техническият университет във Варна е домакин на двудневна научно-приложна конференция "Корабоплаване, търсене и спасяване на море". Форумът ще се проведе на 30 и 31 октомври, четвъртък и петък, а официалното му откриване ще бъде от 10 часа в Конферентната зала на пети етаж на НУК. Опазването на човешкия живот и околната среда на море са един от..
В столицата се подготвя национална кръгла маса за националната сигурност на България на тема "Губи ли България суверенитета си?", в която ще участва и варненската Асоциация "Сигурност". "Целта е да привлечем вниманието на управляващите към проблемите, свързани с варненския регион, във връзка с войната между Русия и Украйна. През последната половин..
От догодина минималната заплата на лекар без специалност у нас трябва да бъде 1860 евро, а на медицинска сестра - 1550 евро. Това е записано в приложение към проектобюджета на Здравната каса (НЗОК), одобрен на заседание на Надзорния съвет. За да гарантира тези възнаграждения, държавата ще отпусне допълнителни 260 милиона евро. Все още не е ясно към кои..
От бюджета на Община Варна за 2024/2025 г., по функция "Отбрана и сигурност" и дейност финансиране на районните полицейски инспектори, бяха закупени и доставени три нови леки автомобила, съобщиха от пресцентъра на администрацията. Те са предназначени за подпомагане дейността на Областна дирекция на Министерството на вътрешните работи. Заместник-кметът..
Заради ремонт една от главните улици в село Господиново (община Бяла), жители на населеното място трудно стигат до домовете си. За това сигнализира Иван Николаев. "Вместо ВиК да затвори движението и оправи пътната си инфраструктура, у лиците са разкопани, паднали са огради, а хората не могат да си влизат в къщите. Целта била канализация, подмяна на ВиК..
Варненският Отряд за реакция при бедствия и аварии се нуждае от автомобил, с който да може да реагира при пожари и наводнения. Автомобилът е съществена част от оборудването на доброволците, защото само с него ще можем да реагираме по най-бързия начин, ако стане инцидент, каза за Радио Варна основателят на отряда Велизар Василев...