Обществено обсъждане на проекта за изграждане на градска железница (леко метро) във Варна се проведе в късния следобед вчера в зала „Пленарна“ на Община Варна. Проектът беше качен преди три седмици в сайта на Общината, а линкът за отварянето му беше обявен и на пресконференция тогава.
Варненци: Липсва икономическа обосновка в цифри за необходимостта от изграждане на железница
С какво е аргументирано подземно трасе през Морската градина и археологически резерват „Одесос”?
Това е заложено в Част 3 на проекта, която единствена от общо седемте части на железницата не е заложена в настоящия ОУП на Варна, приет през 2012 г., отбеляза инж.Марин Михайлов от проектантския екип. Самата Част 3 има три разработени варианта, от които да избере възложителят Община Варна, допълни Михайлов. Един от тях предвижда лекото метро да минава подземно през Морската градина до ж.п.гарата.
Ако Част 3 бъде одобрена ще се наложи да бъде актуализиран настоящият ОУП на града, поясни проектантът
От проектантския екип уточниха, че подземното преминаване през историческия център ще е на дълбочина от 6 метра и повече, така че да не се засяга културно-историческото наследство.
Стратегията и обосноваността на лекото метро е във връзка с развитието на промишлената зона в община Аксаково, каза заместник-кметът Христо Иванов. Варна и региона нямаме такава зона. Цялата идея е, че двата проекта трябва да вървят паралелно, тъй като са изключителни мащабни като обхват от една страна. От друга страна реализацията на всеки един проект, нило иконимическата зона, било лекото метро, като връзка между индустриалната зона и Варна, и бул.Цар Освободител. За всички това са необходими време и пари, допълни заместник-кметът. По този повод хора от залата му от отговориха, че на този етап липсва информация за даване на мотивирана подкрепа или отхвърляне на проекта.
Христо Иванов обяви още, че предстои обявяване на задание за проектиране, след което отново ще има приемане и обществено обсъждане. След това е етапът на обявяване на обществена поръчка за избор на изпълнител и накрая поетапна процедура за финансиране, което се очаква да бъде държавно и проектно.
Предпроектните проучвания са извършени от „СПАТО“ ООД. Анализите разглеждат различни варианти на изграждане на железницата, успоредно с разширяването и продължението на бул. „Цар Освободител“ до Летище-Варна, както и до Индустриална зона-Варна. Проектът е съобразен изцяло с изискванията на ЕС за нови екологични системи за транспорт в градски условия.
Разработката предвижда 7 участъка на трасето на железницата, на които е направен подробен анализ на възможностите за реализация на скоростен екологичен транспорт:
1. От Летище Варна до бул. „Христо Смирненски“ по бул. „Цар Освободител“. Дължина – 6,635 км, наземно автономно жп трасе, съгласно ОУП на Варна. Особености – слабо застроена градска част, територии за отчуждаване, пресичания с булеварди и улици.
2. От Летище Варна до Индустриална зона Варна. Дължина – 16,618 км, наземно автономно жп трасе, южно от АМ „Хемус“, съгласно ОУП на Аксаково. Особености – незастроена извънградска част, територии за отчуждаване, пресичания с пътища и улици.
3. От бул. „Христо Смирненски“ до жп гара Варна. Дължина – 4,394 км, подземно железопътно трасе. Особености – силно застроена градска част, територии за отчуждаване, пресичания с булеварди и улици.
4. От бул. „Христо Смирненски“ до КК „Златни пясъци“. Дължина – 18,019 км, наземно, автономно железопътно трасе, съгласно ОУП на Варна. Особености – смесено застрояване в градската част и незастроена извънградска част, територии за отчуждаване, пресичания на булеварди и улици.
5. Отклонение от участък 2 от общински път VAR 2021 (/I-2/-Игнатиево) през село Казашко и планиран мост над Варненското езеро, направление – с. Приселци и град Бяла. Дължина – 14,933 км, наземно, автономно жп трасе, съгласно ОУП на Варна. Особености – незастроена извънградска част, територии за отчуждаване, пресичания с пътища и улици.
6. Отклонение от бул. „Цар Освободител“ до ул. „Девня“ по бул. „Република“, дължина – 2,885 км, наземно, автономно жп трасе. Особености – слабо застроена градска част, територии за отчуждаване, пресичания с пътища и улици.
7. Отклонение от пътен възел до Летище Варна до гр. Аксаково. Дължина – 3,35 км, наземно, автономно жп трасе, съгласно ОУП на Аксаково. Особености – слабо застроена градска част, територии за отчуждаване, пресичания с пътища и улици.
"Шествие за независимост и свобода на политическите затворници" ще се проведе в понеделник, 22 септември, във Варна. Шествието ще започне от 18:30 часа от Червения площад и ще приключи пред Съдебната палата, съобщават организаторите в социалните мрежи. Те уточнямат, че протестът е срещу завладяната от Делян Пеевски държава и в защита на..
През седмицата представители на Международния валутен фонд /МВФ/ препоръчаха на депутатите от парламентарната комисия „Финанси и бюджет“ да се въведе т. нар. мултифондов модел в пенсионната система. Според тях това ще развие втория и третия стълб от системата и ще повиши втората пенсия. Законопроект за тази промяна според Комисията..
Консултативната комисия по ваксините в САЩ взе решение да спре да препоръчва всички възрастни да се ваксинират ежегодно срещу Covid-19. Досега препоръчителната ваксинация срещу Covid-19 беше официално одобрена за повечето американци. Американските медии припомнят, че министърът на здравеопазването Робърт Кенеди-младши уволни всички 17..
Трима души починаха в Австралия, след като не успели да получат спешна медицинска помощ заради срив в мрежата на мобилния оператор "Оптус" (Optus), предаде Франс прес. Повредата, станала в четвъртък вечерта, засегна три от шестте австралийски щата и продължи 10 часа. В резултат са починали бебе на 6 седмици и 68-годишна жена в Южна..
Летищата в Берлин и Брюксел страдат днес от последствията от кибератака, предаде ДПА. Според съобщението на сайта на летище Брюксел компютърната система на доставчик на услуги за регистрация на пътници е била атакувана снощи. Очакват се значителни нарушения в работата на летището, предупреждава се и за закъснения и отмeняния на полети...
Парламентарните сблъсъци, които коалиция „Продължаваме промяната - Демократична България" организира в опит да изгради образ на автентична опозиция, са по-скоро „политически пърформанс“, отколкото отговор на реални обществени настроения. Напрежение има само в парламента, а не сред обществото. Това заяви политологът Стойчо Стойчев в интервю за..
На 20 септември (събота) на две локации в града ще бъдат поставени отново специални контейнери на „Кроношпан България“ за събиране на дървесни отпадъци, образувани от домакинствата – дървесни плоскости, мебели (шкафове, гардероби, маси, столове – без текстилна част), врати, дървесни опаковки. Местата са: район „Приморски“ - паркинг пред УМБАЛ..