Аргументи срещу изграждането на т.нар.леко метро във Варна изтъкнаха експерти, в обемите и обхвата на проекта, който беше представен на общественото му обсъждане преди дни.
Надделяващото мнение от хората, които дойдоха в зала "Пленарна" на Община Варна беше, че в предварителната документация липсва икономическа обосновка в цифри за необходимостта от изграждане на железница във Варна (пътникопоток, приходи, разходи, цена на бъдещия билет, сравнение с обхвата на градския транспорт сега).
240 хил.лв. от местния бюджет даде ОС-Варна за проектирането
Авторският колектив, изработил проекта е столичната фирма „СПАТО”ООД, по задание на община Варна. Припомняме. че за целта миналата есен мнозинството във варненският Общински съвет отпусна 240 хил.лв. от местния бюджет за изпълнение на проектирането.
Много е важно да се вижда отражението на един такъв проект върху градската структура, градската тъкан, как се отразява на жителите на града, могат ли те да го пресичат или не. Това смята арх.Христо Топчиев от Камарата на архитектите в България, който беше на обсъждането. С това проучване проектантите, които познавам и са много добри специалисти, според мен правят опит да разберат има ли смисъл от такава инвестиция или не, допълни Топчиев. По думите му бъдещата икономическа зона на Община Аксаково, с която се обосновава направата на лекото метро, е "твърде имагинерна". Архитектът припомни, че във Варна има подготвени, но недовършени две икономически зони - Западна промишлена зона 2, за която има готов ПУП и са отчуждени улици и производствена зона "Метро", която "стои на трупчета повече от десетилетие".
Моят прочит е, че в момента се търси проект между две общини, за да може да бъде приоритетно финансиран и съответно част от това метро и част този булевард (б.ред. бул."Цар Освободител") да може да бъдат изграден с евросредства. Смятам, че този тип инфраструктурни проекти трябва да се реализират малко по-човешки, по-скромно, няма нужда от тези свръхинвестиции, коментира архитектът. Разширението на околовръстния път и на ул.Пирин ще доведат сумарно до по-сериозни транспортни ползи за града, отколкото набутването на всички обществени ресурси, в общи линии, отново в един грандиозен мегапроект, допълни специалистът.
Интервюто с арх.Христо Топчиев от Камарата на архитектите в България слушайте в звуковия файл:
Буферни паркинги на тревна фуга по протежението на булевардите „Васил Левски“ и „Княз Борис I“, както и еднопосочно движение между блоковете са сред потенциалните решения на въпроса за намалените паркоместа вследствие на подготовката за въвеждане на „Зелена зона“ в кв. „Чайка“. Това стана ясно след поредна среща на ръководството на Община Варна и..
Локализиран е пожарът край вилната зона на село Доброглед. През нощта дежурен екип на горското стопанство ще следи ситуацията, съобщават от полицията. Припомняме, огнената стихия се разрази в тревист район над училището в град Игнатиево. Запалили са се сухи треви. 8 екипа на пожарната, както и местни хора, се включиха в овладяването на пожара...
Арендатори плашат неосведомени дребни собственици на земи, че предстои въвеждане на данък върху рентите, както и поземлен данък. Редица сигнали от малки собственици на земи, че спрямо тях се прилагат всякакви заблуждаващи практики, с цел да ползват земите им срещу ренти и наемно плащане, далеч под пазарните нива, са получили в Асоциацията на..
Жителите на местността Зеленика и на квартал "Галата" в район Аспарухово край Варна от три дни нямат вода. Причината е стар етернитов водопровод, който аварира често. Това коментира Веселин Русев, управител на ВИК - дружеството. Старият водопровод по наклона, който е на 50 години, не издържа на налягането от помпажните води и след всяко кърпене и..
Пожар се е разразил над училището в Игнатиево. Запалили са се сухи треви, съобщиха от полицията. Първоначално четири екипа на пожарната са изпратени на място. В настоящия момент 8 екипа се опитват да локализират пожара. Хората от Игнатиево са се опитали със собствени сили да потушат огъня, но не са успели, а пламъците са разпространили до вилната..
Празникът на Варна отново ще бъде празничен и неприсъствен ден. Това реши Общинският съвет с 36 гласа „за“. Само един съветник гласува „против“. Християнският празник Свето Успение Богородично е определен за ден на Варна с решение на Общинския съвет във Варна от 1993 г., а за първи път е почивен ден през 2007 г. От тогава до сега традицията се спазва..
Общинският съвет даде съгласието си старите автобуси на „Градски транспорт“, които бяха заменени от електробуси, да се бракуват. От експлоатация ще бъдат извадени 53 амортизирани превозни средства. Гласувано бе също да се осигурят до 1,862 млн. лева с ДДС от местната хазна за съфинансиране на проектите, одобрени по новата програма за саниране, в..