За Даниел Димитров да си учител е призвание. Тази есен, след 7-годишно прекъсване, той се завръща към своята професия и най-голяма страст. И открива, че средата в българското училище е променена. Към по-добро.
Даниел Димитров завършва Великотърновския университет “Св. св. Кирил и Методий” със специалност “Българска филология”. Любовта му към книгите се заражда от ранна детска възраст и именно тя е причината той да избере професията учител. Днес той преподава на 8 и 9 клас в Частна профилирана гимназия "Антоан дьо Сент-Екзюпери" във Варна.
Още като дете заобичах много книгите. И когато дойде времето да кандидатствам в университет, се насочих към няколко специалности, които бяха свързани с книгите, със словото - филология, философия и още някои хуманитарни науки. И така, по естествен път, стигнах до учителската професия.
А какво те накара да се върнеш в клас след 7-годишна пауза?
Преди известно време моята колежка Диляна Колева ми представи визията си за учителската професия в едно училище, което не познавах до тогава. Беше много емоционално и усещането, което тя ми предаде, е, че там нещата се случват както трябва - екипът е творчески, а учениците са мотивирани да правят нещата по различен и интересен начин. Всичко това ме накара да се замисля дали да не пробвам пак. Това, което преди години ми липсваше в училище, беше точно тази мотивация - от една страна, нежеланието на учениците да бъдат отговорни към себе си и натрупването на знания, а от друга - системата с нейната тромава администрация. Но вече съм убеден, че това ще остане зад гърба ни и учебният процес става все по-творчески и продуктивен.
Какви са днешните ученици?
Имах щастието да попадна на прекрасни ученици и се надявам ние като общество, а и аз като учител, да съумеем да им дадем тази среда, в която да развият своите способности и таланти, и дано това да се случи тук, в България. Всеки от учениците е отделна личност. Трябва да приемем това и да бъдем толерантни към темперамента и интересите на всеки от тях. Един се увлича по история, друг - по спорт, трети - по музиката. Не можем да очакваме и да изискваме от всеки едно и също. Най-хубавото е, че аз всеки ден научавам по нещо от тях. Всеки ден контактувам с много различни характери и това ме обогатява наистина много.
Завръщането ти в училище се случва в условията на дистанционно обучение. Какво е мнението ти за него?
Дистанционното обучение ще става все по-застъпена форма в процеса на преподаване - при това не само в извънредни ситуации. Всичко може да се научи онлайн. Според мен образованието на първо място трябва да е проблем на този, който иска да се образова. И изхождайки от тази гледна точка, нещата се подреждат както трябва. Когато това е така, не виждам никакъв проблем образованието да се случва в онлайн среда. Разбира се вариантът на живо си остава най-ефективен, просто от тук нататък двата метода ще съжителстват успоредно.
А доколко са важни иновациите в преподаването?
Изключително важни са. В моето училище непрекъснато се говори за нови методи, за проектно базирано обучение. Това е един интересен подход, при който на децата се поставя реален проблем, който трябва да решат, или реален резултат, до който трябва да достигнат. От там нататък разделянето на екипи и организацията вече е в ръцете на децата, в учебна среда, разбира се. Свободни са да потърсят съдействие от където сметнат за необходимо - учители, родители, приятели. Това ги поставя в една реална ситуация, на базата на която трябва да изготвят и да представят своя проект и решение, от които зависи и оценката им.
Цялото интервю на Даниел Димитров в предаването Улица “Събота” чуйте в прикачения звуков файл.Върховният административен съд даде ход на дело за промяна статута на Камчийски пясъци като защитена зона. Четири фирми, собственици на терени, получени по линия на т.нар. заменки по време на правителствата "Сакскобургготски" и "Станишев", заведоха дело, с което обжалват решението за обявяване на Камчийски пясъци за защитена зона през април..
По произход те са чехи, но голяма част от живота си отдават България. Пристигат у нас през 80-те на XIX век. Започват пътя си на учители по математика и биология в Източна Румелия. Написват и учебници по предметите, които преподават. По-късно стигат до Варна и се установяват тук. Херман и Карел Шкорпил са археолози, учители, изследователи на..
До края на 2025 г. предстои поставяне на нова паметна плоча на музикантите Асен и Найден Найденови – едни от основателите на Международният музикален фестивал "Варненско лято". Знакът ще бъде сложен в близост до мястото, където се е намирал техният дом – на бул. "Осми Приморски полк". Изработката и поставянето на плочата са финансирани от дирекция..
Изнасяне на урок, посветен на Антон Новак, в часовете на класа във варненските училища предлага експертът Крум Сотиров от Първо орхидеено общество - България. Децата трябва да знаят за този човек, за неговия пример, за ценностите, които предава на следващото поколение. Антон Новак е гениален, а най-гениалното е, че е създал нещо, което се грижи..
Хиляди последователи и милиони гледания в YouTube. Това е статистика, която не вълнува толкова младия Крис Ламбов от Варна - първото лице на фондация "Живот със синдром на Даун" , син на Силвена Христова и Красимир Ламбов, основатели на фондацията. За Крис и неговото семейство най-важна е каузата - хората с този синдром да бъдат приемани без..
Тази година Варна отбелязва 165 години от рождението, 130 години от установяването му в града и 80 години от кончината на Антонин (Антон) Ян Новак. Той е създателят на зелената корона на Варна – нейната приморска градина. Антон Новак е член на многобройното семейство чешки интелектуалци и предприемачи, оставили трайни и ярки следи във всички аспекти на..
6. 10 .2025 г. – За шеста поредна година образователната кампания „Пресичам безопасно с TEDI” гостува във Варна. Домакин на инициативата бе основно училище "Петко Славейков", където първокласници придобиха ценни знания за пътната безопасност от представители на Главна дирекция „Национална полиция“. Техен верен спътник в уроците бе и..