Спомняте ли си как изглеждаше преди една година бившият склад за боеприпаси, намиращ се на улица „Барутен погреб” във Варна?
Стара, мрачна и запустяла постройка, превърнала се в свърталище на наркомани и престъпници.
Благодарение на усилията на младия архитект Явор Панев и негови съмишленици от сдружение "Таляна", през летните месеци на миналата година, старият склад за барут и снаряди „избухна” като сцена на мечтите за младите варненци с името „РеБонкърс”.
От порутените стени и камарите с боклуци няма и спомен, а складът е превърнат в привлекателно младежко пространство, в което се провеждат различни музикални и културни събития.
"РеБонкърс е място за всички варненци. Отворени сме за всякакви идеи за развитието на това пространство. Красотата на този проект е именно надграждането", каза арх. Панев.
"Барутният погреб е единствената сграда във Варна, която има покривно озеленяване", сподели още арх. Явор Панев и допълни, че по този начин пространството отговаря напълно и на зелената идея.
"За съжаление, този покрив все още тече и търсим възможности да го оправим. Апелирам към всеки, който има желание да ни помогне в това начинание. Заради течовете по време на дъжд, понякога се налага да местим събития", каза още арх. Явор Панев.
Той и екипът му са си поставили високи цели за 2022 година, в която се очаква да има много интересни събития в РеБонкърс.
"Ще проведем няколко самостоятелни изложби на артисти от Варна и от цялата страна. Подготвили сме няколко уъркшопа, включващи занаятчийски и други практики. Предвиждаме и първата в България резиденцията, посветвена на изкуството и науката", разкри Ралица Герасимова, която отговаря за артистичната програма на РеБонкърс.
Чуйте разговора на Иван Барбов с арх. Явор Панев и Ралица Герасимова:
Първият за годината симфоничен концерт във Варненска опера на 24 януари ще представи творби на Брух и Бетовен в изпълнение на Варненския симфоничен оркестър и албанската цигуларка Абигейла Вощина под диригентската палка на Арто Чифчиян. Спектакълът ще бъде на Основна сцена от 19 часа. Абигейла Вощина е специализирала в престижното Музикално училище..
Арт галерия "Le Papillon" с голямо удоволствие започва новия цикъл на изложбения си календар с експозиция на част от творчеството на Магда Абазова (1923-2011) в камерното пространство Le Petit Papillon от 16 януари до 12 март 2025 г. Селектирана е колекция от 15 картини на емблематичната художничка, наричана " аристократът на..
Украинската метъл група JINJER ще направи концерт в България на 17 юни 2025 година . Мястото е клуб "Маймунарника" в София. Известни със своята уникална комбинация от progressive metal и groove metal, JINJER се утвърдиха като една от иновативните групи на съвременната метъл сцена, с над 250 милиона стриймвания във всички платформи в световен мащаб...
Радио Варна отдава почит на Краси Куртев от група "Акага", който си отиде на 30 декември 2024 г. Днес, петък, 10 януари, след всяка емисия новини от 7 до 19 часа ще слушаме песни на бандата, чийто вокалист и съосновател беше той. Поклонението пред Краси Куртев ще бъде на 11 януари, събота, от 13 часа в Катедралния храм "Св. Неделя" в София...
През 2024 г. се изпълниха 80 години от трагичната гибел на Яни Калиакренски – писател, журналист и общественик, изцяло свързал живота си с Добруджанския край и радетел за свободна Добруджа. Във връзка с тази годишнина, с подкрепата на Община Каварна, Националния исторически музей и на родолюбиви българи, е преиздадена историческата повест „Легендата..
XXIV Регионален ученически конкурс за художествено слово „Моята България“ ще се проведе в Концертна зала на Младежки дом - Варна на 22 и 23 февруари т.г. Право на участие в конкурса имат ученици от I до XII клас. Те ще бъдат разделени в четири възрастови групи, а жури, съставено от изтъкнати професионалисти, ще излъчи призьорите. През т. г. ще бъдат..
Самостоятелна изложба на Деница Янева открива афиша на Градската художествена галерия “Борис Георгиев” във Варна за 2025 г. Експозицията отбелязва юбилея на авторката, представяйки 55 творби рисунка, графика и живопис от последните 25 години. Тя е предпочела да покаже не толкова хронологията, колкото тенденциите, посоките, в които се е развивала..