В рубриката "Обективно" ви срещаме с талантливата варненска фотографка Тони Перец. "Фотографията ме вълнува от дете. С времето започнах да оценявам все по-високо значението на снимките и тяхната непреходност. Когато започнеш да мислиш преди натискането на спусъка, когато интуитивно разпознаваш значимото, когато имаш все по-високи изисквания към снимките си, когато успяваш да уловиш истинската емоция и можеш да разкажеш цяла история с една снимка, имаш късмета да се наречеш фотограф", споделя Тони.
Любомир Бенковски-Бенджи: От кога се занимаваш с фотография?
Първите ми съзнателни спомени са свързани със семейни почивки, на които аз съм въоръжена с лентов фотоапарат. Интересът ми към фотографията се задълбочи при досега до варненския театър. Работех като разпоредител там и ми се отдаде възможност да снимам репетиции и въобще актьорите зад кулисите. Това бяха и първите ми художествени снимки и по-късно като професионален фотограф.
Любомир Бенковски-Бенджи: Първо като любител ли снимаше театъра?
Да, чисто любителски, важна беше ролята на Стоян Радев, който ми вдъхна кураж да снимам по-смело. Така се роди и първата ми фотоизложба, която беше със сцени от театъра.
Светлана Вълкова: Каква е спецификата на това снимане?
Специфичното е осветлението, това не е естествена среда, но пък е много художествено. Много се радвам на тази среща, защото театърът е оставил много сериозен отпечатък в професионалното ми развитие. Сега не е основното ми занимание, но все още снимам с голямо удоволствие. Реално снимам генерални репетиции, действаш на момента и извличаш най-доброто от ситуацията.
Любомир Бенковски-Бенджи: Какво е да снимаш деца?
Това е голямо предизвикателство и голямо забавление. Според възрастта са различни и подходите към децата, трябва ентусиазъм и отдаденост. Изключително интересно е, че за кратко време трябва да им приковеш вниманието, да завладееш детето, за да се получи снимката.Обръщам основно внимание на чувствата им в момента, най-важно е хората срещу мен да се чувстват добре
Любомир Бенковски-Бенджи: На какво обръщаш внимание, докато снимаш?
Техническата част е последното нещо, за което мисля. Обръщам основно внимание на това как се чувстват децата и родителите. Ако има напрежение, най-вече да отклоня вниманието от проблема, който са имали, преди да дойдат. Обичам да виждам хората щастливи. Обичам да съм част от щастието на хората. А защо не и понякога причината?!
Светлана Вълкова: Често декорите доминират в снимките на някои фотографи, когато снимат деца...
Не мога да кажа, че декорите са най-важната част от снимката. Декорът е просто инструмент, с който да въздействаш, най-вече да зарадваш децата. Опитвам се да намеря баланса между декор и лица.
Светлана Вълкова: Как избра детската фотография?
По-скоро децата избраха мен, работех във фотостудио, където бях единствената жена. Може би някак интуитивно се насочваха към мен родителите и децата.
Любомир Бенковски-Бенджи: Кое е най-странното място, на което си правила фотосесия?
В стремежа си да търся нови локации за снимки често се озовавам на някакви странни и диви места, но най-страхотният спомен, който ми е останал, е от сватбена фотосесия на селскостопански самолет "Чесна". Поканиха ме и нямах много време за обмисляне. Понякога спонтанните решения са най-правилни. Считам това преживяване за едно от най-хубавите до момента.
Тони Перец споделя, че най-много и харесва динамиката на професията, възможността да пътува и да се докосва до толкова различни хора, с някои от които остават и приятели.
"Радвам се, че можах да направя хобито си професия. И смятам, че това е тайната рецепта човек да си върши добре работата: да обича това, което прави", с усмивка споделя Тони.
Целият разговор на Светлана Вълкова и Любомир Бенковски - Бенджи с Тони Перец в рубриката "ОбективНо" на предаването за култура "Гравитация нула" може да чуете тук:
Варна има богато архитектурно наследство. Всяка къща има облик, има лице, има изкуство. Това каза фотографът Гаро Кешишян, който допълни, че е разочарован от факта, че това богатство се затрива и бетонира. Не може да отива в ръцете на хора, които нямат чувство за изкуство и отговорност, категоричен е той. Какво става с този град, вместо да запазим..
Варна е град на свободата, който има хоризонт за това човек да се чувства спокоен и дава увереност на артиста и възможност да твори без да е ограничен от нещо. Само като застанеш на брега и видиш тази шир, това ти прочиства мислите. Това каза варненецът - изпълнител и автор на песни, Атанас Кателиев, в изнесеното студио на Радио Варна. "Варна с всяка..
Финансистът и предприемач Димитър Желев получи единодушна подкрепа от Общинския съвет за удостояването му със званието почетен гражданин на Варна заради постиженията му в сферата на финансите и индустрията, както и за участието му във възстановяването на фасадите и позлатените куполи на Катедралния храм „Св. Успение Богородично“. Почетните звания и..
Сборникът „Мотодзен. Рокерски истории“ бе представен вчера в арт салона на Радио Варна. Това е десетата книга на писателя и поет Красимир Симеонов. Разказите в нея той трупа по време на своите многобройни пътувания с мотор. Някои са печатани и преди, но дълги години приятели го провокират да ги събере в отделна книга, която излиза в издателство..
Който веднъж се увлече по ветроходството, го хваща т.нар. болест "ветроходство" и остава верен завинаги на този спорт. Това каза капитанът на ветроходния отбор на Медицински университет- Варна, Ангел Дипчиков. Съществува закономерност между спечелването на регата и поддържане на добър екипаж, каза той. Създаването на екипаж е едно голямо..
Интервю с Charlie Benante (ANTHRAX, PANTERA, THE VIOLENT HOUR) и Carla Harvey (THE VIOLENT HOUR, екс-BUTCHER BABIES) Какво се случва, когато старата и новата школа си подадат ръка? Отговрът е THE VIOLENT HOUR – проект на бившата BUTCHER BABIES Carla Harvey, с продуцент и участник барабнистът на ANTHRAX Charlie Benante. Преди година Carla..
До 29 август 2025 г. варненци и гости на града ще могат да посетят пътуващата изложба „Следи от изчезване“, разположена в зеленината на Природонаучния музей. Изложбата е част от кампания, посветена на опазването на редки и застрашени животински видове в България. В центъра на експозицията са детайлни отливки на стъпки от диви животни, чието..