Движението на автомобили в морската градина във Варна ще бъде преустановено, когато се промени приетия през 2012-та Общ устройствен план.
Днешната визия на крайбрежната алея във Варна, без автомобили, от години е мечтана от всички жители на морската столица, както и от гостите на града. Едва ли има друга крайбрежна алея по света по която да се движат едновременно моторни превозни средства и пешеходци. Освен това противоречи на всякакви законодателни норми.
Според Стела Николова обаче, това е малка стъпка към голямата цел- варненци да извоюват изменения в ОУП на Варна и Приморски парк отново да стане цял. „Той беше разделен с приетия през 2012-та общ устройствен план от управляващите в момента Община Варна и подписан от техен министър”
Стела Николова, допълни, че реституцията не дава право на строеж. Така тя отговори на депутата от ГЕРБ Павел Христов. В предаването „Позиция” той заяви, цитирам „приватизацията и реституцията която позволи застрояването на морската градина, беше извършена от политическа сила, която сега е част от управляващата коалиция”.
Вина имат хората давали разрешения за строеж и хората след тях, които не успяха да организират буферни паркинги. Особено в кв. "Чайка", където вместо да се вдигат архитектурни безумия, можеше да бъдат изградени паркинги, а варненци да си върнат парка. Депутатите от ГЕРБ казаха, че Морската градина е държавна собственост. Да, тя е такава, но е предоставена за стопанисване и управление на общината, така че, грижа е на г-н Портних да осигури безпрепятствени разходки на варненци и гостите на Варна по алеите. И да, става дума за алеи, а не улици. И по тях не могат да се движат автомобили.
Стела Николова допълни, че трябва да се приеме и паркоустройствен план, за да няма съмнение, че това е зона за пешеходци и за отдих. Според нея, сега само в интернет може да четем, че Приморски парк се простира от Морска гара до резиденция „Евксиноград”, но реално това не е така.
Бившият депутат от 45-тото и 46-то Народно събрание се обърна и към собствениците на имоти в Морската градина, като каза, че те имат привилегията да живеят в парк, но привилегиите си имат и ограничения. И те трябва да се припомнят. Според нея, собствениците нямат вина, вината е на тези които са дали разрешение за строеж. „Живущите там обаче, нямат право да изискват всички останали граждани да се съобразяват с тяхното право за достъп с автомобили. Има обществен интерес и тези собственици биха се съобразили с него ако имаха алтернатива. Такава обаче нямат, не им беше предоставена”- каза Николова. Тя поясни, че управляващите от ГЕРБ са имали много възможности да предоставят такава алтернатива- като изкупуване на имотите или замяна. Според нея обаче единственото което са правили е имитация на борба с движението на автомобили в парка.
Тя припомня, че последната заповед на кмета Иван Портних, която Върховния административен съд отмени има интересна съдба. Макар и започнал процедура за приемане на генерален план за организацията на движението, Портних не изчаква процедурата да бъде завършена. Така заповедта пада лесно в съда. Николова каза, че такива процедурни хватки уж удовлетворяват обществения интерес, но всъщност правят точно обратното.
(цялото интервю може да чуете в прикачения файл)Ниското качество на храните в България е по-голям проблем от тяхната висока цена. Това мнение изрази в предаването „Позиция“ на Радио Варна доц. Огнян Боюклиев от Института за икономически изследвания към БАН. Според него, бойкотът на хранителните супермаркети е знак за сериозен проблем в системата. Решението на проблема обаче не е в подобни..
Българите преоткриват позабравените сортове тамянка и димят , особено през пролетта и лятото хората си ги търсят. Навлезе и модерното пенливо вино П ет-нат (съкращение от Pétillant-naturel (естествено пенливо), което вече се прави на много места у нас. Български производители започнаха да правят много качествени пенливи вина по оригиналната..
Бойкотът на търговските вериги заради високите цени на хранителните стоки, обявен за днес в цялата страна, няма да има никакъв ефект, ако изключим неговото медийно отразяване. Това коментира в предаването "Пост Фактум" на Радио Варна доц. д-р Михал Стоянов - ръководител на катедрата по "Икономика и управление на търговията и услугите" в Икономически..
Големият проблем не е точно това, че веригата продава на определена цена и стоката достига до нея на четвърта ръка. Проблемът е, че между земеделския производител и веригата има едно звено, което купува с кухи фирми, не плаща ДДС, не плаща данъци, не попада в контрола на държавата. С едни бусове се разкарва една продукция, ако не е рентабилно в..
65% от жилищата във Варна се купуват с цел инвестиция, като половината от тях се препродават по-скъпо.Такъв е и процентът на купувачите, влагащи лични средства. Това каза Явор Николов, брокер - специалист в сферата на недвижимите имоти, и преподавател в Икономически университет - Варна. 63% от купувачите на имоти във Варна заплащат в брой..
23-ма историци, археолози, културолози, етнографи, хора на перото, архитекти и изследователи на богатото регионално минало на Варна и областта се включиха в новосформирания клуб "Варненски краевед". Краеведският клуб ще организира своята дейност на територията на Народното читалище "Варненски будители - 1926" по график, като в библиотеката на..
Медицинските сестри и акушерките са в готовност за провеждане на масови протести, ако бъде одобрена идеята обучението по тези специалности да бъде намалено от 4 на 3 години. Това каза Милка Василева, председател на Българската асоциация на професионалистите по здравни грижи (БАПЗГ). Обучението им сега отговаря на изискванията на европейска директива,..