Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Очаровани от тръпката

Получихме живителна доза юли. И имаме още няколко глътки от нея до края на месеца.

Юли е онази вълшебна прелест, чийто заряд ни държи в добра форма през следващите сезони... Когато лятото се обръща към нас с най-красивата си усмивка – топла и съвършена като пясъка, който ни прегръща, докато мързеливо се излежаваме на плажа; прохладна като сутрешните вълни, които закачливо докосват глезените ни, докато тичаме към изгрева и грижливо се опитват да отмият натрупаните през отминалите месеци и преживявания болки и страхове.

Юли.

Чадърите се трупат на плажа като на шарен парад и весело помахват с разноцветни козирки. Деца строят пясъчни замъци, очаровани от тръпката, която занапред ще търсят в живота – тръпката да твориш с отдаденост и удоволствие; да се радваш на всеки нов детайл, който ръцете ти извайват и после да очакваш следващата вълна, знаейки, че тя с един замах ще срине в пясъка целия ти проект, но все пак надявайки се, че може би няма да успее, няма да стигне до него, ще отмине и той ще остане непокътнат... Поне още една вълна време... Или две вълни...

Очарователната тръпка на целия живот – да сме осъзнали колко нетрайни са нещата, ситуациите, отношенията, но всеки път да се надяваме за още малко време... Време за нас, за празниците ни, за любовите ни, за приятелствата ни, за важните неща... Време да създадем, да построим, да се насладим, да помечтаем, да поръчаме, да осъществим, да платим, да разкажем, да имаме, да се смеем, да пътуваме, да планираме, да си спомняме...

Юли винаги е в центъра.

Като красива мислена граница между всичко, което сме преживели и научили до момента и всичко, към което с жажда пристъпваме. Защото е лято, а през лятото сме по-силни, по-свободни, по-смели, по-искащи и настояващи, по-самоуверени и вдъхновени. Заради изгревите, шумните заведения, музикантите по главната улица, детския смях по крайбрежната алея, туристическите корабчета, люлката, която луната спуска нощем пред замечтаните ни погледи и подкрепящата усмивка на слънцето след това.

Юли е детството, което тича босо по плажа и не се страхува от ноември. Юли са стиховете в погледа на влюбено момиче; китарата, която разлива незабравими акорди вечер над града; приятелите, с които седим притихнали следобед, взрени в отминали времена и празници, за които малко тъгуваме, но повече благодарим, че ги е имало, че са били наши, че ще можем винаги през юли да се събираме и да си ги припомняме.

Юли е всичко, което обичам. Спомените, плановете, пътуванията, далечните страни, моите места, моите хора, моите събития, изненади и подаръци. Като мила и неангажираща лятна равносметка. Сякаш шумните, пъстроцветни плажове са хълмове

на времето и аз, застанала там, преди да вляза в морето, обръщам поглед назад и пред очите и мислите ми минават всички прелестни мигове, които изпълват сърцето ми с радост и добро. После продължавам напред към август, към следващото приключение, към всичко ново и прекрасно, което ме очаква до края на лятото и след него, след пъстроцветните плажни чадъри, след музиката, усмивките и морето от весели шапки по главната улица ...

Юли: пълно презареждане, щастие, слънце и очакване лятото да продължи още по-вълнуващо и хубаво. И животът да продължи по същия прекрасен начин.

БНР подкасти:

Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
ВИЖТЕ ОЩЕ
„Битката при Варна“, художник Ян Матейко

Стрелба с лък, рицарски игри и демонстрация на боеве за 580-ата годишнина от Битката при Варна

С тридневен фестивал на открито морската столица ще отбележи 580-ата годишнина от Битката при Варна , водена от полския крал Владислав III Варненчик. Събитието е съвместна инициатива на Република Полша и Община Варна и ще се проведе в дните между 4 и 6 октомври на територия на парк-музея „Владислав Варненчик“. Това стана ясно днес на поредна среща..

публикувано на 21.05.24 в 19:42

Десетки яхти и зрелищни гонки на регатата Varna Channel Cup на 24 май

Варна посреща 24 май с най-красивата ветроходна регата в Черно море, съобщават организаторите. Морската столица ще посрещне „Деня на българската просвета и култура и на славянската писменост” със зрелищно ветроходно събитие. Десетки яхти ще излязат в акватрорията на варненския залив пред Морската градина за първата състезателна гонка на Varna Channel..

публикувано на 21.05.24 в 19:00

Български стихотворения красят центъра на Варна за 24 май (СНИМКИ)

Центърът на Варна е украсен с пана с известни български стихотворения по случай предстоящия празник на българската просвета и славянската писменост, 24 май.   Произведенията, красящи морската столица, са на знаменити български автори като Елин Пелин, Любен Каравелов и Ран Босилек. Тази година 121 групи с представители на детски..

публикувано на 21.05.24 в 12:05

На Константин ли е кръстено село Константиново?

Село Константиново е разположено на около 15 км от центъра на Варна и на 8 км източно от Белослав. Старото му име е Дерекьой, което буквално означава „село в дере“. Името „Константиново“ му е дадено около 1898 г., когато след опажаряването му от турците се населва отново. Кръстено е на първия заселник дядо Костанда, гагаузин.   Но, Костанда си..

публикувано на 21.05.24 в 10:05

С литургия започна празникът в манастира "Св. св. Константин и Елена" край Варна (СНИМКИ)

В манастира край Варна, посветен на Св. равноапостоли Константин и Елена, вече започна празничната света литургия.  Много хора дойдоха, за да измолят здраве и благословение за себе си и семействата си.  В 12 започва тържеството в едноименния курорт с изпълненията на представителния духов оркестър на..

публикувано на 21.05.24 в 09:27

"Празници Владиславово" започват от днес (ПРОГРАМА)

На 21 май Район "Владислав Варненчик" отбелязва своя празник.  Bсяка година в дните от 21 до 24 май там се провеждат "Празници Владиславово".  "Празници Владиславово" започват днес с празничен водосвет в параклиса "Св. св. Константин и Елена" в местността "Ментеше".  Честването продължава с концертна програма на откритата сцена, където се..

публикувано на 21.05.24 в 08:56
Скалната църква

Резерват Яйлата "пази" Светите Константин и Елена в своята скална църква

Скалната църква се намира в западния дял на резервата Яйлата. Помещава се в пещера с три отделения, последното, от които с отдушник. По стените им са изсечени многобройни кръстове и прабългарски рунически знаци. До иконата на Светите Константин и Елена, може да се види и най-известния български символ - рунически знак "IYI". Използвана е като църква..