Декарбонизацията и преодоляването на недостиг на екипажи от Украйна и Русия са големите предизвикателства пред морския транспорт след началото на войната в Украйна. Това коментира за Радио Варна кап. Димитър Димитров от Европейската конфедерация на асоциациите на морските капитани (CESMA).
Морският транспорт обаче е достатъчно адаптивен и няма и функционира нормално, въпреки извънредните обстоятелства. Според различни оценки, около 14 на сто от екипажите идваха от Русия и Украйна, но повечето моряци намериха начини да напуснат зоните на конфликта и да продължат да упражняват професията си, каза Димитров. По думите му, сред предизвикателствата от санкциите в следствия на войната в района на Черно море, е отливът на някои традиционни бизнеси като кораборемонта. Голяма част от руските плавателни съдове до началото ѝ, се ремонтираха в България, припомня Димитров.
Около 80 до 90 на сто от международната търговия се извършва по море. За последните 30-тина години, морският транспорт се удвоява средно на всеки пет години, посочва Димитров. Така декарбонизацията му, т.е. намаляването на генерираните от него въглеродни емисии - заложени в различни идеи за зелен икономически преход до 2050 г., се превръща в едно от най-големите световни предизвикателства, сочи доклад от 2021 г. на Международната агенция по възобновяема енергия (IRENA).
Вече има примери за кораби, които се движат с различни горива, базирани на азотни или водородни съединения. Те обаче вървят и нови мерки и изисквания за безопасност.
Повече може да чуете в звуковия файл.
59-годишна жена е пострадала при пожара, възникнал в жилищна сграда на ул. "Кавала" 20 във Варна. Сигнал за инцидента е подаден малко преди 17.00 часа . Пострадалата е откарана в болнично заведение с множество изгаряния. Пламъците вече са потушени. Изясняват се причините, довели до пожара, съобщават от полицията.
Десетки варненци, работещи в заведения, преминаха в поредно протестно шествие от общината до входа на Морската градина заради искането си ДДС да се върне на 9 процента, вместо сегашните 20. Те носеха плакати с надписи "Защо? –Чехия-10 процента, Полша-8, Люксембург - 3,България 20 ?“. Протестиращите заявиха, че ще продължават протестите си, утре в София..
Не можем да променим нито една система в държавата, когато хората и структурите не се променят с години. Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата" не е сменяла ръководителя си от създаването й след трагедията в Своге. Не е изпълнила и нито една точка от заложените в доклад мерки за намаляване на пътния травматизъм след катастрофата през..
Асоциация "Родители" и Българската педиатрична асоциация изразяват категорично несъгласие с предложението на Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" за намаляване наполовина на разрешените дни отсъствия на учениците по семейни причини - от 15, колкото са в момента на 7-8, предаде БНР. В общо становище на двете асоциации пише, че това би принудило..
До дни хотелиерският бранш ще изготви писмено искане за удължаване на графика на линия 409 или линии 209Б (бърз), 109 и 9. По думите им това се налага от една страна от нуждите на персонала, който работи на смени, а от друга – от невъзможността на туристите да пътуват от и до центъра на града в часовете след полунощ. Общинската администрация,..
Ръст на въззивните дела по Закона за домашно насилие отчита Варненският окръжен съд. У величението е с 43 на сто. Общо свършените дела са 5162. 66 са съдиите по щат там, но 57 са реално работещите заради командировани в други съдилища. Това коментира председателят на ВОС Цвета Павлова, която заедно с колегите си от трите отделения, отчете дейността..
Председателят на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Йордан Вълчев е бил извикан на разпит заради тежката катастрофа, в която загина 12-годишната Сияна, предаде БНР. От него са били изискани документи, свързани с изграждането и поддържката на пътя Луковит - Плевен, за който, както стана ясно, са били подавани десетки сигнали, че е проблемен, научи..