Станимир Сребър е от онези фотографи, които всъщност не гледат на себе си като на фотограф. За него тя е странично занимание. Вече 12 години снима, а от 2017 може да бъде видян с фотоапарат пред сцената на най-големите музикални рок събития в България.
Винаги е харесвал фотографията - като концепция, като идея, като усещане. Трябва да мине известно време, преди да се профилира. В началото е снимал всичко. Както казва "Всяко листенце и всяка котка са най-интересните неща на света, които можеш да заснемеш. Особено, ако са в черно-бяло. Тогава са мега арт."
Рок фотографията се оказва областта, в която решава да се установи за по-дълго, а може би и завинаги. Рок музиката е с него от ранна детска възраст. Оказва се, че снимането на концерти не е от най-лесните неща.
"След едно известно време снимане на концерти, като нещо странично дойде и еротичната фотография. Рок и голи жени някак си пасват. Границата обаче е тънка. Стремя се да я спазвам. Старанието ми е фотографиите да можеш да си ги закачиш на стената - разпечатани и да не те срам да ги покажеш на родителите си."
Иначе винаги го тегли към рок концертите. Снимал е Godsmack, Beth Hart, Bryan Adams, Sting, Slipknot, Whitesnake, Roger Waters.
"Концертната фотография е най-трудния жанр. На концерт имаме по три песни време. Фотографията на сцена е един много бърз репортаж, който се случва на много места едновременно. Нямаш само един вокалист, който стои по средата на сцената. Това са рок музиканти. Те обикновено бягат по сцената, имаш китаристи, имаш барабанисти. Общо взето гледаш в тези три песни да уловиш всеки, да изглежда добре, защото, каквото и да си говорим, рок звездите са кокони в голямата си същност и искат да изглеждат добре. Светлината се сменя постоянно. Нямаш нищо постоянно."
В снимките търси отношение, емоция, за него е далеч по-важно една снимка да носи настроение. Целта му е с фотографиите си да пренесе зрителя на концерта... Макар и без звук. Отдава му се.
Но повече за тайните на концертната и еротичната фотография чуйте в разговора със Станимир Сребър, който беше гост в "Гравитация нула".
Какво е щастието в чаша? За някои - ароматна глътка сутрешно кафе, за други - момент на тишина и покой. А за Владимир Стоев - това е платно, върху което създава изкуство, оставащо в сърцето. Владо е бариста, който чрез артистичност пренесе класическия лате арт на съвсем друго ниво. Той е единственият в България, които може да разсмее и разплаче от..
Варна има богато архитектурно наследство. Всяка къща има облик, има лице, има изкуство. Това каза фотографът Гаро Кешишян, който допълни, че е разочарован от факта, че това богатство се затрива и бетонира. Не може да отива в ръцете на хора, които нямат чувство за изкуство и отговорност, категоричен е той. Какво става с този град, вместо да запазим..
Варна е град на свободата, който има хоризонт за това човек да се чувства спокоен и дава увереност на артиста и възможност да твори без да е ограничен от нещо. Само като застанеш на брега и видиш тази шир, това ти прочиства мислите. Това каза варненецът - изпълнител и автор на песни, Атанас Кателиев, в изнесеното студио на Радио Варна. "Варна с всяка..
Финансистът и предприемач Димитър Желев получи единодушна подкрепа от Общинския съвет за удостояването му със званието почетен гражданин на Варна заради постиженията му в сферата на финансите и индустрията, както и за участието му във възстановяването на фасадите и позлатените куполи на Катедралния храм „Св. Успение Богородично“. Почетните звания и..
Сборникът „Мотодзен. Рокерски истории“ бе представен вчера в арт салона на Радио Варна. Това е десетата книга на писателя и поет Красимир Симеонов. Разказите в нея той трупа по време на своите многобройни пътувания с мотор. Някои са печатани и преди, но дълги години приятели го провокират да ги събере в отделна книга, която излиза в издателство..
Който веднъж се увлече по ветроходството, го хваща т.нар. болест "ветроходство" и остава верен завинаги на този спорт. Това каза капитанът на ветроходния отбор на Медицински университет- Варна, Ангел Дипчиков. Съществува закономерност между спечелването на регата и поддържане на добър екипаж, каза той. Създаването на екипаж е едно голямо..
Интервю с Charlie Benante (ANTHRAX, PANTERA, THE VIOLENT HOUR) и Carla Harvey (THE VIOLENT HOUR, екс-BUTCHER BABIES) Какво се случва, когато старата и новата школа си подадат ръка? Отговрът е THE VIOLENT HOUR – проект на бившата BUTCHER BABIES Carla Harvey, с продуцент и участник барабнистът на ANTHRAX Charlie Benante. Преди година Carla..