Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Кой е виновен ако онлайн покупките се бавят - куриерът или търговеца?

Снимка: архив

Черният петък вече мина, но сигурно още има хора, които чакат своите онлайн покупки да пристигнат. Не са редки случаите, когато се налага да чакаме по-дълго време поръчаната стока да стигне до нас. Кой обаче е виновен в случая? Куриерът или търговеца?

В подобна ситуация могат да изпаднат много потребители заради увеличения брой продажби по време на намаленията и невъзможността на онлайн търговците и/или на куриерските служби да обработят пратките. Тогава нерядко потребителите са препращани от магазина към куриерското дружество, а то на свой ред ги връща към търговеца, от който са закупили стоките. Така хората губят много време, средства и емоции и в крайна сметка не са сигурни към кого да отправят исканията си, коментират експертите от онлайн платформата "Ние, потребителите".

Тяхно проучване сочи, че в практиката най-често онлайн търговците обещават да доставят поръчките на клиентите в срок до 7 дни.

Търговецът от електронния магазин носи изцяло отговорността пратката да пристигне в посочения от него срок, подчертават експертите. От него се очаква да укаже реалния срок и да уведоми своите потенциални клиенти, че заради кампанията Черен петък или Коледно-новогодишното пазаруване е възможно забавяне в доставките и периодът е удължен на „х“ дни. Дори куриерът, с който е-търговецът работи, да е обявил по-дълъг от обичайния период за доставки, това не отнема отговорността на онлайн магазина да направи това.

От "Ние, потребителите" напомнят, че съгласно Закона за защита на потребителите, ако търговецът не достави стоките в предварително уговорения срок, страните може да се споразумеят за нов, в зависимост от обстоятелствата. При неспазване и на него, потребителят има право да развали договора. Така че, ако не получите навреме пратката, а междувременно сте видели нещо по-изгодно, може да си го закупите и да откажете да приемете забавения колет, съветват от потребителската онлайн платформа.

В случай че потребителят е уведомил търговеца преди сключването на договора, че за него е от съществено значение доставката да бъде направена на точно определена дата или най-късно до определена дата и стоките не бъдат доставени в този срок, то той има право незабавно да развали договора. Освен това, той може да претендира за обезщетение или неустойка по общия ред.

При разваляне на договора в която и да е от хипотезите търговецът е длъжен да възстанови на потребителя без неоправдано забавяне всички платени по него суми, поясняват още от "Ние потребителите". 




По публикацията работи: Иван Барбов

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
ВИЖТЕ ОЩЕ
1 май 2024, Варна

БСП - Варна отбеляза 1 май

Членове и симпатизанти на БСП се събраха на входа на Морската градина по случай Деня на труда -1 май и издигнаха лозунгите:   „ Европейски условия, европейско заплащане! По-високи заплати, за по-добър живот! Работа и бъдеще за младите хора у нас!“.  Ръководството на партията във Варна, напомни, че БСП е единствената партия, която..

обновено на 01.05.24 в 15:27

Бетоновоз посреща туристите на "Златни пясъци"

Паркингите пред хотелите, разположени на първа линия в комплекса "Златни пясъци" са пълни. И по обед продължават да пристигат туристи.  Не всички хотели обаче са отворили. За тях подготовката за сезона продължава с пълна пара, това обяснява общ работник в един от хотелите: "Подготвят се стаите, почиства се и отваряме в края на май. Някои от..

публикувано на 01.05.24 в 14:14

Отбелязваме Деня на труда и работническата солидарност

На 1 май отбелязваме Денят на труда и Международната работническа солидарност. Празнува се от работещите и техните профсъюзи. Това се предопределя от исторически събития преди повече от век -  голяма стачна вълна в САЩ.  Въвеждането на празника се свързва с датата на началото на събитията, известни като Хаймаркетска афера . На 1 май 1886 година,..

публикувано на 01.05.24 в 06:19

Великденски сувенири изработиха в дом "Гергана"

В навечерието на един от най-големите християнски празници - Великден, обитателите на дома за възрастни хора "Гергана" изработиха авторски великденски украшения. Интересните тематочни сувенири са създадени по време на редовните занимания по трудотерапия в дома, с помощта на терапевтите, които водят занятията. Изделията бяха подарени на кмета Благомир..

публикувано на 30.04.24 в 18:03
Снимката е илюстративна.

Празници на балчишките села през май

В първия майски ден празнува Царичино. По традиция  ще бъдат поканени всички детски състави от Балчик Събитието ще бъде на открито, а за осъществяването му кметът на селото Георги Генов се надява на хубаво време. 2 май е празник на с. Оброчище. От 18,00 ч. на площада ще гостуват певиците Пепи Христозова и Димана. В тази връзка ще бъде спряно..

публикувано на 30.04.24 в 14:15

На 1 май се открива Фестивал на занаятите в Балчик

„Доб­рич­ки па­наир“ АД и ДКИ „КЦ „Дво­ре­ца“ ор­га­ни­зи­рат съв­мес­тно от 1 до 6 май „Фес­ти­вал на за­ная­ти­те в Дво­ре­ца“. Съ­би­тие­то е до край­бреж­на­та алея, в прос­тран­ство­то пред „Дво­ре­ца“, ка­то вър­ху спе­циал­ни щан­до­ве (шат­ри) над 10 бъл­гар­ски и ру­мън­ски из­ло­жи­те­ли ще пред­ста­вят на вни­ма­ние­то на жи­те­ли и..

публикувано на 30.04.24 в 14:10

„Подай ръка – спаси лапа“ от приюта в Каменар ще се проведе във Варна

Кампанията „Подай ръка – спаси лапа“ ще се проведе на 12 май от 10:00 до 16:00 часа на полянката под Пантеона в Морската градина. Събитието се провежда за трети път, като тази година мотото е „Осинови порода „любов“. Организатор е Ротаракт клуб – Варна и техни партньорски организации, със съдействието на Община Варна. Целта на кампанията е да насърчи..

публикувано на 30.04.24 в 13:57