Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

По още два лева за "Ало, ало" от февруари

Снимка: Радио Видин

Един от водещите телекоми у нас повиши месечната такса на всичките си клиенти с до 2 лева. Като причина за това се посочва инфлацията през 2022 година, както и Общите условия на телекома. Така всеки потребител, ще получи по-висока сметка. С малко, но по-висока. Нали, няма да пресмятаме каква сума ще влезе в касата на мобилния оператор при един милион клиенти? Оказва се, че в тази ситуация потребителите на мобилни услуги нямат кой знае колко полезни ходове, без това да им се отрази на портфейла. Коментираме случая с Габриела Руменова от платформата „Ние, потребителите”. Тя припомни, че в края на 2021 година и трите телекома у нас заявиха, че ще предложат индексация за две години наведнъж – за 2020 и 2021. Тогава от Комисията за защита на потребителите реагираха. Но популистки, смята Габриела Руменова, защото вместо да докажат неравноправност на клаузите, от комисията се опитаха да докажат нелоялна търговска практика и текстовете в Общите условия останаха.

Четвъртък. Хубав топъл зимен ден. Часът е 13 и 7 минути. Съобщение на телефона – от мобилния оператор, на който съм клиент. Цитирам: Уважаеми клиенти, поради ръста на инфлацията за 2022 година и на основание на Общите условия, цената на месечния абонамент ще бъде увеличена с до 2 лева с ДДС за всяка основна и допълнителна услуга.” Много ясно, че първата ми мисъл беше – „Тези не се наядоха”. След кратък размисъл посмегчих тона – „Тези вече прекаляват.” И се оказва, че всъщност не мога да направя много, за да не плащам още четири лева за услугите, които ползвам.

"Има клауза, която им позволява да направят това. Според нас това е неравноправна клауза, защото тя не предвижда възможност за потребителите да се откажат от договора на това основание, без да дължат неустойки. Така че полезен ход може да има евентуално за тези потребители, на които договорите им в момента са безсрочни.

Ако договорът е безсрочен, той може да бъде прекратен с едномесечно предизвестие. И да потърсят по-изгодна оферта без да държат неустойки, коментира Габриела Руменова от платформата „Ние, потребителите”. Обаче, когато е срочен, както в моя случай, това води едни последици, които ще извадят едни суми от джоба ми.

"И дори има и още по-голяма тежест, защото тези, които са закупили при сключването на договора телефон, таблет, лаптоп, телевизор, те дължат разликата между пазарната цена и тази, която са платили за придобиването им."

Може би единственият ми шанс е да изпратя сигнал до Комисията за защита на потребителите. Габриела Руменова обаче веднага попарва надеждите ми.

"Комисията за защита на потребителите е длъжна да разгледа тези клаузи и да се произнесе за евентуално наличие на неравноправност. Макар че тук превенцията е по-важна, защото за да влязат изобщо в сила тези общи условия, те са били одобрени от регулатора - Комисията за регулиране на съобщенията, но също така и потвърдени от КЗП."

Въпреки това обаче във всеки един момент тези текстове могат да бъдат преразгледани от регулаторните органи. Особено ако жалбите не са една и две.

"И отново да проверят дали има неравновесие между правата и задълженията на потребителите от една страна и на дружествата - от друга."

Целият репортаж чуйте в звуковия файл.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
ВИЖТЕ ОЩЕ

Богородичният пост започва

От 1 август започва Богородичният пост. Един от четирите големи периоди на въздържание за православните християни. През следващите две седмици вярващите се подготвят духовно за празниците Преображение Господне на 6 август и Успение на Пресвета Богородица на 15 август.  Богородичният пост напомня за важността на молитвата и въздържанието в навечерието..

публикувано на 01.08.25 в 08:02

Хранителен патрул „дебне“ за развалени провизии на плажа

Днес и утре до обяд Балчик е една от поредните спирки на ин ­циа­ти­ва­та „Хра­ни­те­лен пат­рул“, която произ­ли­за от пар­тньор­ство­то меж­ду Об­щи­на Бал­чик и Сдру­же­ние „Асо­циа­ция Биом­ре­жа“  в рамките н а проект FOODWISE  (Храни се разумно) , кой­то е част от прог­ра­ма­та Interreg NEXT Чер­но­мор­ски ба­сейн (Black Sea Basin CBC) и се..

обновено на 31.07.25 в 15:31

Жители на Дилбер чешма минават по дълъг и заобиколен път заради лоша инфраструктура

На жители на местността край Варна Дилбер чешма им се налага да минават по заобиколен горски път, за да излязат от района, заради лоша инфраструктура и заграждения заради строителство, разказа потърпевшият Красимир Радев.  По думите му липсващата настилка на улиците и лошото им състояние е заради строежите на жилищни кооперации. Радев изказа..

публикувано на 31.07.25 в 08:04

Артистите от Международния фолклорен фестивал с дефиле във Варна (СНИМКИ)

Над 400 артисти от Сърбия, Унгария, Грузия, Колумбия, Чехия, Молдова и България ще участват в 33-тото издание на Международния фолклорен фестивал (МФФ) „Варненско лято“. Събитието е от 30 юли до 2 август. Фестивалът тази година е посветен на приятелството. Публиката ще може да види четири концерта в Летния театър, които са със свободен вход. Началото..

публикувано на 30.07.25 в 20:11

Експерт: Почивката в Гърция остава по-скъпа, но и по-предпочитана от българите

Почивката в Гърция все още остава по-скъпа пред тази по родното Черноморие. Много по-изгодни оферти могат да се намерят в нашите хотели. Това каза за Радио Варна шеф Марианна Александрова – асистент в Колежа по туризъм във Варна.  При сравнителен анализ на цените в двете туристически дестинации нощувка за двама в луксозен хотел по родното Черноморие..

публикувано на 30.07.25 в 12:30

Започва инициативата „Опознай Варна“ – посети петте забележителности от 100-те национални туристически обекта

От 1 август започва инициативата „Опознай Варна“ – посети петте забележителности от 100-те национални туристически обекта, организирана от Община Варна. Кампанията  има за цел да популяризира културно-историческите забележителности на територията на общината и се организира по повод 130 години от началото на организирания туризъм в България...

публикувано на 30.07.25 в 12:22

Как да спестим от „Гражданска отговорност“: Нашият поглед върху Boleron

Всяка година хиляди шофьори в България се изправят пред една и съща задача: подновяването на задължителната застраховка „Гражданска отговорност“. За мнозина това е досаден процес, свързан с проучване на различни оферти и административни стъпки. Но дали трябва да е така? В търсене на по-интелигентен подход, решихме да разгледаме отблизо една от..

публикувано на 30.07.25 в 09:00