„В последния един месец, в който правим проверки на магистралите и пътищата в страната, проверките се превърнаха в сериал „кражбата на магистрали“. Защото при всяка проверка излиза едно и също нещо – между 25 и 30% липса на асфалт.“
Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков в интервю за Нова тв, предаде БГНЕС.
Проблемът става все по-голям, а за последните седем – осем години тези магистрали не само са в изключително лошо състояние, но вече и буквално се разпадат, стана ясно от думите на министъра.
Той отново подчерта, че асфалтът на участъка между Софийския околовръстен път и гара Яна, на магистрала „Хемус“ е между 13,5 и 14 см при предвидени по проект 20 см дебелина. Освен това парадоксално според министъра е и че още в проекта на трасето са предвидени само 20 см дебелина, при положение, че за другите магистрали по проект са планирани 28 см.
„По първоначалната информация, която имам от снощи, най-вероятно ще намерим и шлака. Това означава, че е сложен друг материал, не този, който следва да бъде поставен”, каза Шишков. Той изрази надежда, че както Европейската прокуратура ще се заеме с този участък, така и българската прокуратура ще вземе отношение за трасетата на магистралите „Марица“ и „Хемус“. Министърът подчерта, че за строителството на всички тези обекти е имало и строителен надзор, който се е разписвал за тяхната експлоатация.
„Ако се търси наистина къде е бил проблемът, то трябва да кажем, че той е бил в начина на управление на държавата“, заяви Шишков. И беше категоричен, че проблемът всъщност има две страни – политическа и криминална и със сигурност някъде има престъпление, защото някой някъде се е разписвал.
За ремонта обаче на тези магистрали ще платят всички българи, защото парите ще трябва да се осигурят от държавния бюджет, обясни архитект Шишков. Той информира, че се работи в рамките на тази година да се направят проекти за основни ремонти на проблемните магистрални участъци, както е по закон, а не както до сега – основни ремонти да се правят без строителни книжа и да се представят за текущи.
По повод разплащанията за строителството на първи, втори и трети лот на магистрала „Хемус“ министърът посочи, че е трябвало да се плати на строителите, защото държавата е била в капан – или да плати за извършените дейности и да продължи изграждането по старите цени, както е по договорите, или да спре строежите, при което обаче те трябва да се консервират и това да коства още пари на данъкоплатците.
„В първи лот имаше започнати мостови съоръжения, които ако не бяха завършени, трябваше да бъдат премахнати“, обясни още арх. Шишков и допълни: „С плащането на строителя на първи лот успяхме да предотвратим този проблем.“
Иван Шишков беше категоричен, че проверките на магистралите и пътищата в страната ще продължат, защото се откриват все повече и повече нередности.
В интервюто министърът отново засегна проблема с ремонта на столичната улица „Граф Игнатиев“ и съобщи, че след проверката е било изненада, че част от настилката е под необходимата носимоспособност. „46% от плочките не отговарят на нормата за носимоспособност“, разкри Шишков.
По повод твърдения на областния управител на Перник за това, че трябва да се изпуска водата от язовир „Студена“ министърът на регионалното развитие и благоустройството увери, че той е пълен с вода, но не е достигнал критичната точка и не е дошъл моментът, в който да бъде изпускан. „Най-вероятно ще започне изпускане на част от водата, но е изключително важно, тъй като годината е безснежна, водата да се пести и да се внимава, защото може да се окаже много необходима“, подчерта той.
През нощта по преминаващ над страната студен атмосферен фронт, от север на юг ще продължи да нахлува чувствително по-студен въздух и ще има валежи от дъжд, по Южното Черноморие временно интензивни, които постепенно ще се примесват и на места ще преминават в сняг. Вятърът ще отслабне, във вътрешността временно ще стихне и ще се ориентира от северна..
Детски обеци с великденски символи са забранени заради прекомерна концентрация на кадмий, съобщават от онлайн платформата „Ние, потребителите“. Лабораторните анализи са показали, че съдържанието на вредния химичен елемент в бижуто е до 94% от неговото тегло. Както е известно, натрупването на кадмий в човешкия организъм може да увреди бъбреците..
МВР ще поиска да се спре практиката глобен с електронен фиш водач да декларира, че е друг е карал друг вместо него. Петър Тошков от правната дирекция на ведомството обясни пред БНР, че к ъм момента се обсъждат възможностите за премахване на декларацията, която могат да подават водачите, на които е издаден електронен фиш за превишена скорост, тъй като..
Десетки граждани се събраха в центъра на Варна на протест срещу войната по пътищата и в подкрепа на исканията за ефективен контрол и ефективни присъди за нарушителите. Хората искат ефективни присъди за шофьорите, причинили смърт на пътя, повече контрол от страна на "Пътна полиция", както и от Агенция "Пътна инфраструктура", където според тях, трябва да..
Седмица на здравето започва от утре в Добрич. Общинската кампания „Бъди здрав“ се провежда за десета поредна година и има за цел да засили ангажираността ни към здравословния начин на живот. Програмата в Седмицата на здравето е подходяща за цялото семейство и особено за най-малките, информират от Община Добрич. На Алеята на здравето, разположена в..
Предварителни избори за излъчване на кандидат за президент на демократичната общност, предлагат от ДСБ. Тази идея вече е била реализирана преди изборите за президент, спечелени от Петър Стоянов и затова е удачно да я повторим и през есента кандидатът ни да започне кампанията си за предстоящите президентска избори -това заяви във Варна за Радио..
Русия остана главният дестабилизиращ фактор и най-значимата и пряка заплаха за НАТО и ЕС основно заради непровокираната си война срещу Украйна, както и заради следваната цел да отслаби политически и икономически ЕС и държавите-членки. За целта Москва използва набор от хибридни инструменти, за да влияе на вземането на решения, да разделя обществата, да..