„В последния един месец, в който правим проверки на магистралите и пътищата в страната, проверките се превърнаха в сериал „кражбата на магистрали“. Защото при всяка проверка излиза едно и също нещо – между 25 и 30% липса на асфалт.“
Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков в интервю за Нова тв, предаде БГНЕС.
Проблемът става все по-голям, а за последните седем – осем години тези магистрали не само са в изключително лошо състояние, но вече и буквално се разпадат, стана ясно от думите на министъра.
Той отново подчерта, че асфалтът на участъка между Софийския околовръстен път и гара Яна, на магистрала „Хемус“ е между 13,5 и 14 см при предвидени по проект 20 см дебелина. Освен това парадоксално според министъра е и че още в проекта на трасето са предвидени само 20 см дебелина, при положение, че за другите магистрали по проект са планирани 28 см.
„По първоначалната информация, която имам от снощи, най-вероятно ще намерим и шлака. Това означава, че е сложен друг материал, не този, който следва да бъде поставен”, каза Шишков. Той изрази надежда, че както Европейската прокуратура ще се заеме с този участък, така и българската прокуратура ще вземе отношение за трасетата на магистралите „Марица“ и „Хемус“. Министърът подчерта, че за строителството на всички тези обекти е имало и строителен надзор, който се е разписвал за тяхната експлоатация.
„Ако се търси наистина къде е бил проблемът, то трябва да кажем, че той е бил в начина на управление на държавата“, заяви Шишков. И беше категоричен, че проблемът всъщност има две страни – политическа и криминална и със сигурност някъде има престъпление, защото някой някъде се е разписвал.
За ремонта обаче на тези магистрали ще платят всички българи, защото парите ще трябва да се осигурят от държавния бюджет, обясни архитект Шишков. Той информира, че се работи в рамките на тази година да се направят проекти за основни ремонти на проблемните магистрални участъци, както е по закон, а не както до сега – основни ремонти да се правят без строителни книжа и да се представят за текущи.
По повод разплащанията за строителството на първи, втори и трети лот на магистрала „Хемус“ министърът посочи, че е трябвало да се плати на строителите, защото държавата е била в капан – или да плати за извършените дейности и да продължи изграждането по старите цени, както е по договорите, или да спре строежите, при което обаче те трябва да се консервират и това да коства още пари на данъкоплатците.
„В първи лот имаше започнати мостови съоръжения, които ако не бяха завършени, трябваше да бъдат премахнати“, обясни още арх. Шишков и допълни: „С плащането на строителя на първи лот успяхме да предотвратим този проблем.“
Иван Шишков беше категоричен, че проверките на магистралите и пътищата в страната ще продължат, защото се откриват все повече и повече нередности.
В интервюто министърът отново засегна проблема с ремонта на столичната улица „Граф Игнатиев“ и съобщи, че след проверката е било изненада, че част от настилката е под необходимата носимоспособност. „46% от плочките не отговарят на нормата за носимоспособност“, разкри Шишков.
По повод твърдения на областния управител на Перник за това, че трябва да се изпуска водата от язовир „Студена“ министърът на регионалното развитие и благоустройството увери, че той е пълен с вода, но не е достигнал критичната точка и не е дошъл моментът, в който да бъде изпускан. „Най-вероятно ще започне изпускане на част от водата, но е изключително важно, тъй като годината е безснежна, водата да се пести и да се внимава, защото може да се окаже много необходима“, подчерта той.
На тържествена церемония в Младежки дом – Варна, днес бяха връчени отличията на призьорите в XIX Национален конкурс за компютърна рисунка „Морето, морето, морето…“. Специалната награда на г-н Благомир Коцев, кмет на Варна, отиде при Борил Панчев от школа по графичен дизайн "Велани" при ЦПЛР - Общински детски комплекс, гр. Варна. Специалната награда на..
Има връзка между бавенето на избора на председател на НС и предстоящия избор на нов главен прокурор. Това каза в предаването „Позиция“ на Радио Варна депутатът от „БСП Обединена левица“ Наталия Киселова. Велислав Величков: Изборът на председател на НС се протаква, за да стане Сарафов главен прокурор Доц. Киселова съобщи, че..
В писмото, което ГЕРБ изпратиха днес до ПП/ДБ не се споменават конкретни имена за председател на парламента и премиер. Това каза в предаването „Позиция“ на Радио Варна Божидар Божанов от ПП/ДБ. Той подчерта, че ще се отзоват на поканата за среща с първата политическа сила в Народното събрание и първата точка, което ще предложат за обсъждане ще..
В началото на тази седмица Община Варна предложи актуализация на общински такси и цени на услуги. Сред тях такса битови отпадъци, таксите за технически и административни услуги, строителните разрешителни, таксите за ползване на тротоари и терени за разполагане на строителни материали. Според администрацията, п овишаването на цените не е..
Напълно е възстановено движението по автомагистрала "Тракия", след верижната катастрофа тази сутрин между тежкотоварен автомобил и четири коли. Повече от три часа трафикът в района на област Пазарджик се пренасочваше през пътен възел Цалапица, което доведе до образуване на опашки от автомобили. При инцидента загина 49-годишна жена от София, а шофьорът на..
След приемането на България в сухопътния Шенген граничните пунктове ще останат, но движението на гражданите ще бъде облекчено, увериха от МВР. От силовото ведомство съобщиха още, че засиленият граничен контрол на границата с Румъния ще остане шест месеца. От януари не се очаква да има опашки от тирове, увери Илков. "В началото на 2025 година, когато..
С протакването на избирането на председател на парламента се скъсява до минимум възможността да бъдат приети промени в Закона за съдебната власт, с които да се прекрати процедурата за избор на нов главен прокурор от орган с изтекъл над 2 години мандат. Бавенето е обвързано с избора на единствения кандидат за главен прокурор - Борислав Сарафов, на 16..