Според данни на Агенцията за железопътен транспорт на Европейския съюз, публикувани миналата година, Гърция има лоши резултати по отношение на безопасността на пътниците в железопътния транспорт в сравнение с други държави в Европа, като в периода 2018-2022 г. е регистрирала най-високия процент на смъртност в железопътния транспорт на милион влакокилометри сред 28-те държави на континента.
Казано по-просто, Гърция има най-лошата железопътна система в Европа. Всеки, който е пътувал с влак в Италия, Германия, Франция, Чешката република, Скандинавия или други европейски държави, ще ви каже, че просто няма сравнение, пише "Катимерини". Гръцките влакове могат да се сравняват само с тези, които в момента се използват в Египет, Турция или България, и може би са малко по-добри от тези в Индия или Бангладеш.
Гърция никога не е развивала култура за пътуване с железопътен транспорт. Пътуването с влак никога не е било основен вид сухопътен транспорт. Резултатът е: остаряла мрежа от железници и влакове, която, въпреки че от време на време се правят опити за модернизиране на системата, неведнъж е ставала причина за трагедии.
Решението за насърчаване на автомобилния и автобусния транспорт в това кътче на Европа е продиктувано от политическа целесъобразност, тъй като управляващата класа се стреми към печалби, които влаковете не могат да осигурят
Амбициите на Гърция за модерна железопътна система излизат от релси през 50-те и 60-те години на миналия век, когато инфраструктурата е изградена в опит да се стимулира растежът в опустошената от войната страна. Възстановяването на следвоенна Европа разчиташе в голяма степен на железопътните мрежи, които бързо бяха ремонтирани, за да послужат като ключов инструмент за растеж. Гърция прави изключение, тъй като предпочита камионите пред влаковете за превоз на товари. Аргументът, че планинският релеф на Гърция не е подходящ за пътуване с влак не важи, като се има предвид, че железопътните мрежи преминават през много по-сложни планини в Швейцария, Австрия, Северна Италия или Пиренеите.
Решението за насърчаване на превоза с камиони и автобуси в този край на Европа е продиктувано от политическа целесъобразност, тъй като управляващата класа се стреми към печалби, които влаковете не могат да осигурят. Политиците раздаваха лицензи за камиони и автобуси като лост за местните партийни лидери, които след това се отплащаха за политическата услуга, като привличаха гласове от местната общност. В резултат на това Гърция се сдоби с най-лошата железопътна мрежа в Европа - мрежа, която според експертите трябва да бъде изоставена и изградена наново. Всички стъпки към модернизиране на железопътната система на страната са постигнати благодарение на натиска, а понякога и на заплахите от страна на ЕС, с цел гръцките железопътни линии да станат съвместими с европейските им аналози.
"Никога повече", заяви министър-председателят Кириакос Мицотакис, визирайки трагедията. "Сега или никога", би могло да се добави, тъй като пред страната се открива голяма възможност най-накрая да се сдобие с по-безопасно, по-екологично и по-икономично транспортно средство.Набелязаната жертва получава обаждане на мобилния си телефон от мним полицай и мним банков служител. "Полицаят" изисква допълнителна информация за банкови сметки, наличности, предоставяне на..
30 спиркозаслона в централната градска част на Варна вече са ремонтирани, съобщават от дирекция „Общинска собственост, икономика и стопански дейности“. Сред тях са сп. „Катедрала“ (посока центъра), двете спирки на бившето зимно кино „Тракия“ на бул. „Владислав Варненчик“, сп. „Централна поща“ (в двете посоки), сп. „Музея“ (посока център), сп...
От 1 юни до края на учебната година учениците от IV до VII клас на ОУ „Йордан Йовков“ ще се провеждат в ОУ „Цар Симеон“. Преместването на децата се налага заради основен ремонт в изпълнение на проект по Националния план за възстановяване и устойчивост. Това стана ясно днес на редовната оперативка на кмета Благомир Коцев, на която участват..
Културният сектор във Варна ще получи по-голямо финансиране през 2025 г., стана ясно на днешното заседание на ПК „Култура и духовно развитие“, на което беше одобрен проектобюджетът за култура за тази година. Според приетата финансова рамка общият бюджет по функцията „Култура, спорт, отдих и религиозни дейности“ е над 31,5 млн. лева, което е увеличение с..
От 16 до 20 май 2025 г. в курортен комплекс Златни пясъци се провежда годишната конференция на Rita AG – водеща организация на независимите пътнически и ваканционни консултанти в Германия. Събитието привлече над 200 участници и над 40 ключови бизнес партньори, сред които туроператори, пътнически агенции, авиокомпании, хотелски и круизни компании...
В Университетската многопрофилна болница за активно лечение "Св. Марина" във Варна е извършена трансплантация на хемопоетични стволови клетки, която няма аналог в страната – и е сред малкото документирани случаи в световен мащаб. Пациент с едновременно диагностицирани Остра лимфобластна левкемия (ОЛЛ) и ХИВ инфекция получи животоспасяваща алогенна..
Към днешна дата около 23% е ръстът на пътническия трафик на Летище Варна през 2025 г. спрямо 2024 година. Това съобщи за Радио Варна Деница Милосавлевич, началник на отдел "Авиационен маркетинг" на варненския аеропорт. 17 са дестинациите, които ще бъдат обслужвани целогодишно за зимния сезон 2025-2026 на летището в морската столица, а от 17..