Според данни на Агенцията за железопътен транспорт на Европейския съюз, публикувани миналата година, Гърция има лоши резултати по отношение на безопасността на пътниците в железопътния транспорт в сравнение с други държави в Европа, като в периода 2018-2022 г. е регистрирала най-високия процент на смъртност в железопътния транспорт на милион влакокилометри сред 28-те държави на континента.
Казано по-просто, Гърция има най-лошата железопътна система в Европа. Всеки, който е пътувал с влак в Италия, Германия, Франция, Чешката република, Скандинавия или други европейски държави, ще ви каже, че просто няма сравнение, пише "Катимерини". Гръцките влакове могат да се сравняват само с тези, които в момента се използват в Египет, Турция или България, и може би са малко по-добри от тези в Индия или Бангладеш.
Гърция никога не е развивала култура за пътуване с железопътен транспорт. Пътуването с влак никога не е било основен вид сухопътен транспорт. Резултатът е: остаряла мрежа от железници и влакове, която, въпреки че от време на време се правят опити за модернизиране на системата, неведнъж е ставала причина за трагедии.
Решението за насърчаване на автомобилния и автобусния транспорт в това кътче на Европа е продиктувано от политическа целесъобразност, тъй като управляващата класа се стреми към печалби, които влаковете не могат да осигурят
Амбициите на Гърция за модерна железопътна система излизат от релси през 50-те и 60-те години на миналия век, когато инфраструктурата е изградена в опит да се стимулира растежът в опустошената от войната страна. Възстановяването на следвоенна Европа разчиташе в голяма степен на железопътните мрежи, които бързо бяха ремонтирани, за да послужат като ключов инструмент за растеж. Гърция прави изключение, тъй като предпочита камионите пред влаковете за превоз на товари. Аргументът, че планинският релеф на Гърция не е подходящ за пътуване с влак не важи, като се има предвид, че железопътните мрежи преминават през много по-сложни планини в Швейцария, Австрия, Северна Италия или Пиренеите.
Решението за насърчаване на превоза с камиони и автобуси в този край на Европа е продиктувано от политическа целесъобразност, тъй като управляващата класа се стреми към печалби, които влаковете не могат да осигурят. Политиците раздаваха лицензи за камиони и автобуси като лост за местните партийни лидери, които след това се отплащаха за политическата услуга, като привличаха гласове от местната общност. В резултат на това Гърция се сдоби с най-лошата железопътна мрежа в Европа - мрежа, която според експертите трябва да бъде изоставена и изградена наново. Всички стъпки към модернизиране на железопътната система на страната са постигнати благодарение на натиска, а понякога и на заплахите от страна на ЕС, с цел гръцките железопътни линии да станат съвместими с европейските им аналози.
"Никога повече", заяви министър-председателят Кириакос Мицотакис, визирайки трагедията. "Сега или никога", би могло да се добави, тъй като пред страната се открива голяма възможност най-накрая да се сдобие с по-безопасно, по-екологично и по-икономично транспортно средство.
Средната брутна месечна работна заплата в област Варна за юли 2025 г. е 2 312 лв., за август - 2 273 лв., а за септември - 2 345 лева. Това сочат данни, изнесени от Териториално статистическо бюро - Североизток. По размер на средната месечна работна заплата през третото тримесечие на 2025 г. - 2 310 лв., област Варна е на трето място спрямо другите..
За да представи нагледно как новите промени ще засегнат работещите у нас, предприемачът Мартин Куванджиев създаде сайта zaplata2026.com. С него всеки, само с няколко клика, може да разбере колко пари може да получи след приемането на Бюджет 2026. "80% от хората, които работят в България, не знаят как се плащат данъци и осигуровки", коментира за..
Снощи, малко след полунощ, е получен сигнал от Дългопол за водач на лек автомобил, потеглил след употреба на алкохол в посока Провадия. При опит за спиране шофьорът не се е подчинил на подадените светлинни и звукови сигнали, което е довело до преследване от около 100 км, в което са участвали общо пет полицейски екипа от Дългопол, Провадия, Нови пазар,..
Преди да тръгнат на път, хората да четат внимателно договорите с туроператорите. Това посъветва във връзка с коледните и новогодишни пътувания Юлиян Бонев, член на Управителния съвет на Варненската асоциация на туроператорите и туристическите агенции. Да четат всички клаузи, продължи Бонев, защото при нелицензираните туроператори цената е по-ниска, а..
Безплатни изследвания и информационна кампания за ХИВ/СПИН ще се проведат във Варна от 27 ноември до 2 декември. В кабинет с информационни мобилни пунктове доброволци ще разговарят със свои връстници за заболяването, рисковете и превенцията. Колкото повече хора информираме, толкова повече хора няма да се притесняват , подчерта за предаването "Новият..
Масови проверки на игрални зали, заложни къщи и фирми за бързи кредити започна във Варна. Специализираната акция на полицията се извършва съвместно с други служби. Един от акцентите при проверките на залите за хазартни игри е дали в тях не се допускат хора в нарушение на закона, съобщава БНТ. Късно снощи екип е проверявал игрална зала в квартал..
Проектобюджет 2026 влиза за първо гласуване в редица парламентарни комисии, сред които и водещата - по бюджет и финанси, съобщава БНР. Първата финансова рамка в евро е изчислена при 3% дефицит в консолидираната фискална програма и 10,5 милиарда евро потенциален нов дълг. В проектобюджета за догодина е заложено увеличение с 2 процентни пункта на..