Калоян Илиев - Кокимото подреди изложба с название „Дюрер срещу дюнер“ в Дома на архитекта във Варна. В нея той представя графики, рисунки, живопис и обекти, които могат да бъдат разгледани до 20 юни.
Събитието е част от Форума за съвременно изкуство „Буна“.
С Кокимото за връзката между високото изкуство и масовата култура разговаря Мартин Николов:

Рядко се появяваш във Варна напоследък с изложби.
Почти всяка година във Варна правя по една изложба. В София са по две. А проекта във Варна го показах първо в София, от там тръгна. Открих на 42-рата си годишнина 42-рата си самостоятелна изложба. Мина изключително добре. След това ме поканиха от Българския културен институт в Прага. Във Варна е за трети път. Този проект е в развитие. Освен основните работи, които са гравюри на Дюрер, които използвам за основа, има и едни живописни произведения и обекти, които всеки път са нови. Т.е за всяка една от тези трите изложби аз оставям графиките, които са основната линия и към тях добавям нещо ново под формата на живопис и скулптура.
Някоя от тези графики и нещата, които добавяш към тях, има ли ги татуирани върху кожата ти?
Не, но е добра идея. Има един мой типаж - компютърния червей Кидо, добре познат на публиката, той ми е татуиран на глезена. Постоянно си ходи с мен като домашен любимец. Той беше вирус в първия ми персонален компютър и аз го изолирах в клетка и го поставих под карантина. Така живях с него и реших, че ми е домашен любимец. Понеже основната функция на компютърния червей е той да се копира и размножава, така и реших и аз да го размножа и копирам в редица произведения под формата на колажи, рисунка и живопис, и той до ден-днешен се появява под различна форма. С всяка изминала година той се променя като вид, като цвят, и влиза в различни мои проекти.

Цяла колония значи си създал.
Да, затова нарекох проекта "Глобално зачервяване" или "Глобален бизнес с червеи". Защото аз работя на принципа - ако нещо ми създава неудобство, аз го преобразувам да ми помага и да е от моя полза.
Какво ти е направил Дюрер?
Той ме вдъхновява, това е един от любимите ми художници. Първо е един от най-важните творци в световен мащаб за всички времена. Много го ценя и почитам. Но историята е по-дълга - не е само да вземеш един дюнер и един Дюрер... От един антиквариат във Варна се сдобих с библиофилско издание на гравюри на Дюрер, отпечатани в Ленинград, сега Санкт Петербург, с гравюри на Дюрер, от 79 г. Реших, че трябва да направя нещо с тази скъпоценност. Вървях си нагоре, към Младежкия дом, размишлявайки за това какво държа в ръцете си и каква е действителността, в която живея... Нося книгата под мишницата си и гледам верига от дюнерджийници. Тогава реших, че колкото е близко, толкова е и далечно - Дюнер Vs Дюрер... Получи се като игра на думи, и реших да ги противодействам, да ги сблъскам едно на друго. Това, което се получи в крайна сметка, беше като образователен проект, в който хората могат да разберат повече кой е Дюрер, за когото не знаят толкова. За разлика от дюнерите, за които знаят много!
Тоест с изложбата ти омаловажаваш дюнерите, така ли да го разбера?
Винаги за една част от себеподобните ни изкуството ще е на преден план. Но за всички останали храната е преди всичко. Аз по някакъв начин исках да ги събера двете - да взема високото изкуство и масовата култура и да направя връзката. Все пак да употребиш един Дюрер не е лесно. Но дюнери има навсякъде...
Ти я наричаш масова култура, но... Това култура ли е в всъщност?
Да, защото в нея влиза рекламата, влизат много произведения на други автори, част от масовата култура. Като цяло това ни заобикаля, обобщен вариант е на света, в който живеем. На мен ми липсва високото изкуство във Варна. Затова ставам посредник и предавам някаква съвременна стойност...
Цялото интервю с Калоян Илиев-Кокимото чуйте в прикачения звуков файл:
Реалният брой на убитите жени, жертви на домашно насилие, е възможно да е двойно по-голям. Държавата продължава да не изнася национално представителна статистика. Данните, които обществото вижда, са резултат от работата на гражданския сектор - активисти, които следят медийните публикации. Това каза Надежда Дерменджиева, директор на Български фонд за..
Интервю със Scott Vogel (TERROR) „Only the Hard“! Така се казва турнето на хардкор титаните TERROR, което на 29 ноември ще събори пространството за алтернативно изкуство и култура в София „Топлоцентрала“. Поканата е от „141“ и „EventEase“. TERROR водят със себе си DEATH BEFORE DISHONOR. RISK IT!, а на сцената ще се качат и родните герои LAST..
Ирена Ангелова има над 20-годишен опит в музиката. Заминава за скандинавските страни, когато е едва на 21 години, и изгражда успешна кариера в Дания, където се установява да живее и твори. Копнежът по родината обаче е толкова силен, че един ден тя решава да се върне в България. Завръща се и към красотата на българския език, а след дебютния ѝ..
Цветан Цветанов е автор и водещ на радиопредаванията "Аларма" и "Заедно след полунощ: Вавилонската фонотека" по програма "Христо Ботев" на БНР, редовен автор на "Портал Култура" и неуморен организатор на концерти под шапката на "Аларма пънк джаз", попълващи празните полета между стойностната музика извън стандартите и българската публика...
„Колосът“ на Силвия Плат излезе за първи път на български език. Стихосбирката на американската писателка е в превод на Румен Павлов. Той е носител на награда "Перото" за дебют за стихосбирката "Отвор". Румен Павлов признава, че преводът на единствената излязла приживе стихосбирка на Силвия Плат, започва донякъде случайно. "Имах книгата. Започнах да я..
Най-вероятно кметът на Варна Благомир Коцев ще бъде преместен от София във Варненския затвор в началото на следващата седмица. Това съобщи единият от адвокатите на кмета Ина Лулчева, в предаването на Радио Варна „Позиция“. „Надявам се, че съдът във Варна ще измени мярката на Благомир Коцев. Това той ще може да се върне при семейството си, а и..
През тази седмица от Института за пазарна икономика представиха свой, алтернативен на държавния бюджет, с драстични реформи и орязване на разходите в администрацията, здравеопазването и съдебната система. Така, според експертите, ще се предотврати задълбочаването на дефицита до края на десетилетието и ще се избегне "румънския сценарий". Не говорим..