На финалната права е вече генералният план за развитие на пристанище Варна. Документът може да влезе в сила още през следващата година, след като премине през дълга процедура, стана ясно на публична дискусия по темата за пристанище Варна-Изток. Според плана няма да има промяна в границите на настоящата свободна зона, където в момента има заведения и атракциони.
Архитект Николай Няголов е един от проектантите на плана, който трябваше да е готов за малко повече от година. Той обясни:
"Забавянето на изработката на плана, два фактора генерални. Короната, която измести доста икономическите параметри и второто е извънредното събитие от миналата година, войната на нашата граница."
Идеята на архитектите е границата между обществената зона на пристанище Варна-Изток и индустриалната част, да остане както е и в момента, а в бъдеще дори да се разшири.
"Това е на този етап на развитие на плана, остава дотук твърдо, няма да има интервенции на изток, няма да се позволяват товарно-разтоварни дейности. Като във вариантите, които ние разглеждахме, границата се измества още на запад, тоест включва и пространството, където е и административната сграда на Пристанище Варна, но това е един следващ етап на развитие, той ще се случи", каза Няголов.
Архитект Няголов, заяви че не може да дава оценка за обектите разположени в момента в свободната зона и подчерта, че това не е и част от генералния план.
Изпълнителният директор на Пристанище Варна Ивайло Гавраилов, коментира че порта няма как да се развива без такъв план и допълни, че в момента не може да се предприемат никакви действия заради липсата му.
Бившият заместник-министър на транспорта Стоян Новаков коментира, че от 2007 година съществува проект за създаване на международен транспортен коридор Персийски залив – Черно море. Новаков посочи, че заради войната в Украйна темата е много актуална:
"Това е Иран, Армения, Грузия и връзка през Черно море с България. Страните, които участват в него, освен Иран, Армения, Грузия, България са Азербайджан и Гърция. Работи се по въпроса, трябва малко повече държавническо мислене за да се защити държавния интерес и този проект да започне реално да функционира. Тогава ще се натоварят с мощности и Бургас, и Варна, и Варна-Запад", подчерта Новаков.
Близо седмица боклукът на улица "Албатрос" не е събиран. Обадихме се и на почистваща фирма и в Общината, но резултат нямаше. Това разказва Стефка Димитрова, която живее в района. За проблема е уведомен и зам.-кметът Илия Коев, но едва след втория сигнал и четири дни по-късно боклукът е изчистен. По думите на Стефка Димитрова много често..
По повод празничното шествие на 6 септември, когато отбелязваме 140 години от Съединението на Княжество България с Източна Румелия, за около 20 минути ще бъде променена организацията на движението в центъра на града. От 10:20 до 10:40 ч. ще бъде затворено дясното платно на бул. „Мария Луиза“ в посока към бул. „Осми Приморски полк“ – в участъка от..
Близо 200 ученици от първи до трети клас от Основно училище "Йордан Йовков" ще учат в сградата до новия храм "Св. Прокопий Варненски" в морската столица заради ремонта на училището по Плана за възстановяване и устойчивост. В момента част от родителите помагат помещенията, в които ще се обучават децата, да бъдат в добър вид и след това оборудвани...
На 7 септември (неделя) Варна ще бъде домакин на автомобилното шоу „Супер Рали Варна 2025“, което налага временна организация на движението в града. От 07:00 до 17:00 ч. ще бъде преустановено преминаването на автомобили по бул. „Васил Левски“ в отсечката от кръстовището с бул. „Осми Приморски полк“ до кръстовището с бул. „Княз Борис I“. Ограничението..
Бойко Борисов призова кметът на Варна Благомир Коцев да бъде освободен от ареста, предаде БНР. Това изказване лидерът на ГЕРБ направи в кулоарите на парламента и е по повод на протестите във Варна и София в подкрепа на арестувания кмет на Варна и срещу действията на Антикорупционната комисия. "Действията на КОНПИ, това, което се случи там, не само..
Идеята за преминаване по билото на Стара планина е спомената първоначално от Алеко Константинов. През 1933 е осъществена от Павел Делирадев и Тодор Цветков и описана от Павел Делирадев в първия пътеводител за трасето „От Ком до Емине“. Обаче преди Ком остават едни 130 километра по билото на Стара планина, които не са, но би трябвало да са част от..
Преди време Ви разказахме за маршрута „Черноморски път“. През първата половина на тази година група вело ентусиасти изминаха разстоянието от Констанца до Резово. И сега предстои първото му изминаване пеша. Организатори са Сдружение "Черноморски път", Клуб по пешеходен туризъм "Нови Хоризонти", Велоклуб "Устрем" и Туристическо дружество “Родни Балкани”...