Интервю с LAIBACH
LAIBACH отново на живо в София. Датата е 26 ноември. Мястото – Парти центърът на улица „Пиротска“ 5. Това ще бъде петия аудио-визуален спектакъл на пионерите на индъстриъл звука. LAIBACH ще изпълнят на живо композиции от албума „Love Is Still Alive“ (така се казва и турнето им) както и много други електро пиеси като „The Future“, „Sympathy For The Devil“ и „The Coming Race“.Турнето на словенската банда започна още в началото на годината, като до момента концерти имаше в Италия, Хърватия, Германия, Швеция, Норвегия... Организатори на концерта в София на 26 ноември са „DS Music“ и „Wrong Fest“, които помогнаха това мейл интервю да стане факт.
От другата страна - Здравейте, на 26 ноември отново ще имате концерт в България, какво ще чуят феновете този път от Вас?
LAIBACH - Ще представим „Love is Still Alive“ – разширено EP за това как последните останки от човешката раса, след ядрен катаклизъм на планетата Земя, се скитат из вселената в търсене на нова обитаема планета, на която да оцелеят. Този албум разбира се е препратка към мрачната филмова SCI-FI комедия „Iron Sky – The Coming Race“, за която LAIBACH продуцираха и саундтрака. Освен това ще представим няколко песни от някои от последните издадени албуми на групата, включително „Sketches of the Red Districts“, както и набор от допълнителни мелодии на бис, ако публиката го поиска.
От другата страна - Новият Ви албум се казва „Sketches of the Red Districts” – защо решихте да преразгледате корените на групата?
LAIBACH - Албумът „Sketches of the Red Districts“ съдържа нови интерпретации на оригинални песни, които уж са били изпълнени на концерта в родния ни град Тръбволе през 1980 година, когато са създадени LAIBACH, но тогава концертът е забранен. Две от тези песни се изпълняват и на настоящото турне. За нас е много важно да поддържаме връзка с корените и началото си. Изследването и разбирането на нашето собствено минало е от решаващо значение, ако искаме да разберем онова, което ни предстои. Така сме работили досега и така ще работим и занапред, защото времето се движи поне в две посоки.
От другата страна - Защо поставяте корените си под въпрос?
LAIBACH - Защото ние сме LAIBACH. LAIBACH поставят под въпрос всичко, защото не приемаме нищо като даденост и положението за окончателно.
От другата страна - Има ли част от миналото на LAIBACH, която бихте искали да направите по различен начин?
LAIBACH - Разбира се. Има много неща, които можехме да направим много по-добре и по-умно в миналото. Но сега е твърде късно за това, така че ще ги правим по различен начин в бъдеще.
От другата страна - Новият албум опит ли е за преразглеждане на миналото?
LAIBACH - Както отбелязахме, да, но преразглеждане, което ни позволява да продължим напред с по-ясна картина и идея.
От другата страна - Повече от 40 години по-късно, намирате ли същия LAIBACH днес, ако сравните бандата с началото? По какви начини сте същите и по какви начини има промяна?
LAIBACH - Истината винаги е многостранна, както и ние от LAIBACH. Много неща от преди 40 години днес все още са имплантирани в LAIBACH, а други са различни. На групата трябва да се гледа както на 40-годишното вино - това е същото вино от преди 40 години, но с различен вкус.
От другата страна - LAIBACH адаптират ли се към днешния свят или използват миналото, за да намерят своето място в него?
LAIBACH - LAIBACH не се адаптират към времето и света, а активно ги създават. И ако е необходимо, ще се върнем назад в миналото, за да предефинираме нашето бъдеще.
От другата страна - Миналото ли е основният източник на вдъхновение? Защо да или защо не?
LAIBACH - Да, така е, защото не можем да разберем бъдещето, без да познаваме миналото. Ние живеем в настоящето, което непрекъснато се декантира в миналото и това минало е нашето бъдеще. Следователно днес ние сме вчерашното бъдеще и всяка минута от бъдещето е спомен от миналото.
От другата страна - Издавате и мини-албума „Love Is Still Alive” – има ли значение любовта днес, когато светът е погълнат от войни и материализмът е поставен на пиедестал?
LAIBACH - Разбира се, любовта все още е важна и присъства. Без нея човешката раса нямаше да съществува днес. И вероятно нямаше да съществуват и животински видове. Любовта е най-голямата и тоталитарна сила във Вселената.
От другата страна - Промени ли се идеологията на LAIBACH през 21 век?
LAIBACH - Тя не се е променила много в основните си постулати. Трябва ли? Досега бяхме прави за много неща, които в действителност се случиха...
От другата страна - Бунтът все още ли е движещата сила зад групата? И за какво се бунтувате днес?
LAIBACH – LAIBACH никога не са стояли зад бунта. Винаги сме бил за анализ и интерпретация. Бунтът обикновено води до недостиг на въздух.
От другата страна - Трябва ли провокацията да бъде съществена част от музиката, или повърхностният скандал е напълно достатъчен?
LAIBACH - И двете са добре, стига да работят. Няма страхотна музика и изкуство без подправката на провокацията.
От другата страна - Тогава имаше цензура, днес - култура на отмяна - как културна идеология като тази на LAIBACH оцелява в такава среда?
LAIBACH - Чрез отмяна на културата на отмяната.
От другата страна - Каква е ролята на артиста в обществото и каква е ролята на LAIBACH в тази посока?
LAIBACH - Артистите са инженерите на човешките души, а LAIBACH се грижат злото да се изнерви и да се разкрие.
От другата страна - Какво е нещото, което малко хора знаят за Вас, но бихте искали повече да знаят?
LAIBACH - Ние не се смятаме за артисти, а за анартисти и основният ни символ не е кръстът на Малевич, а кръстът на LAIBACH.
От другата страна - Защо музикалната индустрия се опитва да превърне музиката от емоция в бизнес?
LAIBACH - Защото музикалната емоция, която се произвежда за пазара и потреблението, е част от музикалната индустрия и следователно от бизнеса като такъв. Уместният въпрос в този контекст е защо музиката изобщо трябва да манипулира с емоции? Емоцията в повторението вече не може да бъде уникална и искрена емоция, а изиграна емоция. В това няма нищо лошо, просто емоцията не е истинска и искрена.
Николай Мирев е варненец, завършил е информатика и работи повече от десет години в сферата на маркетинга. Свободното си време разделя между семейството си и подкаста, чийто създател и автор е - "Минало, настояще, бъдеще", в най-популярния видеоканал за споделено съдържание. "Интересувам се от всичко, което вълнува хората на моята възраст - в..
(музикална и звукова среда), Драгомир Русев (сценография).
"Вода и земя" е най-новата самостоятелна изложба на професор Димитър Чолаков. Тя е подредена в двете зали на варненската галерия "Папийон". Творчеството на Димитър Чолаков се отличава със своята сетивност. То е разнолико и обширно, както по отношение на техника и материали, така и като въздействие и внушение. Картините му са в сферата на абстракцията,..
В днешния ден на радиото и телевизията говорим за... радио. Радио с важни и интересни функции, различни от традиционните радиостанции. Става дума за бреговата радиостанция „Варна-Радио“, която е националният морски телекомуникационен оператор. Често през годините, когато сме търсили различни събеседници от морските среди, ни се е..
Именият ден на вокалиста и основател на група Do Sho – Георги Дачев, започна със специално участие в студиото на Радио Варна и предаването „Новият ден“. „Дядо ми по бащина линия се казва Георги, както и прадядо ми по майчина линия. Така че празнуваме много Георгиевци – или както аз обичам да ги наричам – Георгета“, сподели с усмивка Дачев...
Варненският музикант и композитор Мирослав Гочев е готов с втория си албум. Заглавието му е "Infinity" и за разлика от дебютния албум на MiroMAG , "By The Sea", тук музиката е изцяло електронна. Започнах работата по този албум още през 2021 г. - разказва Мирослав Гочев. - Тъй като съм доста зает, процесът отне повече време, но ето, че..
Общинската администрация налага своите решения без диалог с общински съвет. Тази теза изказа в обзорното предаване на Радио Варна общинският съветник от партия „Възраждане“ Георги Георгиев. В частност, той оспори проектобюджета на община Варна за 2025 г. С думите, че не предлага нищо ново или конструктивно, а се явява продължение на предходната..