Голямото коледно пазаруване започна, а с него - капаните и нелоялните търговски практики. Как да не се окажем ощетени като потребители ни съветва Габриела Руменова, основател на онлайн платформата "Ние, потребителите".
В интервю за Радио Варна Руменова даде съвет да не се водим по размера на процента на отстъпката и по ниските цени, които обявяват търговците. При пазаруването на подаръци онлайн потребителите да обърнат внимание на крайната цена, която ще платят за стоките в е-кошницата и за доставката, ако се предвижда тя да бъде таксувана. Търговците са длъжни да посочат тази цена в непосредствена близост до бутона за потвърждаването на поръчката и да обезпечат това ние изрично да имаме възможност да дадем информирано съгласие с условията за покупката, след като действително сме се запознали с тях.
Когато витрините са красиво украсени и искаме да зарадваме най-близките, търговците се възползват от това. Укоримо е, когато с нелоялни практики, спестявайки за нас важна информация по отношение на условията на сделката или на стоките и услугите, които предлагат, ние взимаме едно неинформирано решение на базата на данните, които търговецът е преценил, че ще ни предостави, подчерта Руменова. Тя допълни, че когато сметнем, че информацията, дадена ни от търговците, се окаже оскъдна, да настояваме да получим подробности с фокус върху това, което ни интересува.
Руменова съобщи за актуална нелоялна практика. Електронни магазини посочват, че клиентите могат да избират между безплатна доставка при взимане на онлайн покупката от физическия магазин на търговеца и получаване в офис на куриерска служба или на адрес срещу съответното заплащане. Когато обаче потребителят е натоварил покупките си в кошницата и остава само да посочи в кой физически магазин да бъдат доставени, се оказва, че в момента „до някои обекти“ такива доставки не се извършват. При смяна на адреса с този на друг магазин на търговеца излиза същото съобщение. Така на практика човек трябва или да се откаже от покупката, или да заплати за куриерски услуги. Или пък да извърши допълнителни разходи и да добави още няколко артикула, за да достигне минималната сума от 80 лв., например, над която доставката става безплатна.
Когато избираме за подарък ваучер, трябва да обърнем внимание на това дали той е поименен и може ли да се отстъпва на друго лице. Друг важен момент е да се поинтересуваме за срока му на валидност. „Може да се окаже, че сме си купили чудесен ваучер, но той да важи до края на януари, а човекът, на когото го поднасяме, да няма възможност да използва услугата или да посети културното или спортното събитие, което е планирано за тази дата. Затова е добре, когато избираме такъв подход, да видим с какъв хоризонт може да се използва този ваучер.“, подчерта Руменова.
Да търсим правата си и да бъдем активни посъветва още потребителите Габриела Руменова. Да не резервираме директно през социалните мрежи, докато сърфираме в интернет, а ако правим резервация, да знаем кой е човекът или фирмата отсреща. Обяснения от типа: "Обадете ни се, като пристигнете, ние ще ви упътим" будят съмнение, каза още Руменова. Търговецът трябва да дава точен адрес, а ние лесно да се ориентираме къде се намира той или фирмата, която представлява.Какво да направим, ако намерим птица с пръстен? Какво да направим, ако намерим птица с пръстен? На този въпрос отговаря орнитологът Михаил Илиев от Българското дружество за защита на птиците. А поводът да му зададем този въпрос е намереният във вилна зона между Балчик и Албена папагал Жако, чиито собственици се издирват и очевидно..
Идея и бизнес план за поставянето на вендинг машини в някои от варненските училища бяха представени по време на първата за годината приемна на кмета Благомир Коцев. Проектът е ориентиран към продажбата на здравословни хранителни продукти, които да се наложат в дневното меню на учениците и така да заместят консумацията на вредни храни. Младият мъж,..
„Закуска в библиотеката“ ще има и през тази година. С топъл чай и кафе посрещат своите най-малки читатели и техните родители в Детски и средношколски отдел на Регионална библиотека „Пенчо Славейков“-Варна. Залата за четене и игри е уютна, заредена с нови книги, материали за оцветяване и рисуване. Нови познанства, споделени теми и семейни..
Военноморският музей във Варна се включва в световната инициатива „Селфи в музея“ за втора година и отправя покана към своите посетители да участват и да спечелят награда. Условието е да си направите селфи в музея и да го публикувате в профила на музея във фейсбук или инстаграм с хаштаг #ВМорскиямузей или #MuseumSelfieDay от днес до 15..
Виктория Цонева е на 13 години и откакто е на 9 има едно голямо желание - да "отгледа" косата си, за да я дари на нуждаещи се онкоболни жени. Четири години са нужни на момичето да изчака косата си да порасне, но, оказва се, грижите за нея са специални. Тя трябва да се сресва редовно, да се подстригва всеки месец, за да не цъфти. Целта обаче е една -..
Община Варна продължава услугата за почасова грижа в дома на сомотножиеещи възрастни хора. В понеделник, 6 януари, започна проект, продължение на „Грижа в дома в община Варна“, който приключи на 3 януари и по който екип с обща численост над 100 специалисти и помощен персонал предоставиха интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда на над 820..
Зоопаркът във Варна е в етап на подготвяне на документация за кандидатстване за евросредства за обновяване на пространството. Това каза Нора Люцканова, уредник "Зооколекция". Стремим се да направим най-доброто за пространството, с което разполагаме, каза тя и изрази съжалението си, че площта не е голяма, в сравнение с други зоокътове в страната...