На официалния си сайт Министерството на вътрешните работи на Румъния уточнява, че на 23 декември е било постигнато политическо споразумение със съответните министерства на Австрия и България за разширяване на пространството с Румъния и България с въздушни и морски граници от пролетта на следващата година.
„Влизането в Шенгенското пространство ще стане по поетапна формула - първо с въздушните и морските граници, след това през годината ще има преговори за влизане в зоната за свободно движение и със сухопътните граници”, се казва в информацията на МВР на Румъния.
„Съгласуваната на ниво ЕС дата на присъединяване за въздушния и морския транспорт е 31 март 2024 г., за сухопътните граници перспективата е 2025 г.“, твърди вестник “Адевърул”, като се позовава на правителствени източници. Постигнатото споразумение трябва да бъде потвърдено до два дни с гласуване в Комитета на постоянните представители на ЕС, отбелязва изданието.
„Материализирането на политическото споразумение в решение изисква съгласието на всички държави членки на ЕС - процедурна стъпка, която ще продължи и на 28 декември 2023 г.“, пише още „Адевърул”.
В публикацията си вестникът допълва, че лидерите на ЕС са се договорили за реформа на системата за убежище и миграция, установяване на по-ясни правила за проверка на нелегалните мигранти при пристигането им в ЕС, премахване на биометрични данни, процедури за подаване на молба за убежище и др.
Пръв коментар на новината направи в официалния си профил във Фейсбук премиерът Марчел Чолаку.
„След 13 години Румъния най-накрая ще влезе в Шенген! Имаме политическо споразумение по този въпрос! От март следващата година румънците ще се възползват от предимствата на Шенгенското пространство по въздух и море. Значението на пристанище Констанца ще нарасне значително. Също така съм убеден, че през 2024 г. ще приключим преговорите и за сухопътната граница”, написа Чолаку.
Минималната работна заплата за 2026 г. трябва да бъде определена по сега действащия механизъм в Кодекса на труда и ще бъде 50 процента от средната. Това обяви пред БНР главният икономист на КТ "Подкрепа" Атанас Кацарчев, предаде БНР. "Министерството удължи работната група до 30 септември. Засега нямаме срещи поне от месец насам. Има действащ..
Една от най-красивите плажни ивици у нас - тази край Шкорпиловци, където морето граничи с пясъчни дюни, иглолистни и широколистни гори, се превръща в незаконен паркинг и зона за шофиране на АТВ-та - действия, които унищожават растителните видове в зона, част от Натура 2000. За това сигнализират в редакцията ни плажуващи там. Много сигнали..
Обмисля се възможността за рехабилитация на трасето, което довежда вода от язовир "Камчия" до Варна. Това каза управителят на ВиК - Варна Веселин Русев, който допълни, че градът би изпаднал в критична ситуация, ако съоръжението аварира. Трасето е с дължина 120 километра, а бетоновата тръба е 50-годишна и вече е физически и морално амортизирана, каза той...
Председателят на Общинския съевт във Варна Христо Димитров призова за спокойствие, уважение и институционален ред и посочи, че личните интереси не трябва да изместват обществените. Вместо това трябва да се решават най-важните за града проблеми като сметопочистване, състояние на улиците, ремонтът на учебните заведения, както и влизането в сила на..
Лошото управление на водите води до безводие. Заради аварии в старата водопроводна мрежа и кражбите на вода хиляди домакинства остават на режим. Това коментира инж. Димитър Куманов от сдружение "Балканка". По думите му от НИМХ са оповестили данни пред парламента, че за миналата година количеството на валежите в страната е било в норма, но въпреки това на..
Изявлението на Христо Димитров пред медиите е планирано за 11 часа. Очаква се тогава той да обяви становището си относно подадената жалба до Административен съд - Варна срещу избора на изпълняващ функциите кмет след задържането на Благомир Коцев. Припомням, че на последното заседание на Общинския съвет във Варна общинският съветник от групата на..
Риболовният кораб “Чавдар“, служил в българските води от 1964 година, ще бъде потопен край бреговете на Созопол. Това съобщи в профила си във Фейсбук Михаил Заимов, който е инициатор на идеята за превръщането на плавателния съд в изкуствен риф. Първоначалната дата за потапянето е 6 август, но заради прогнозите за влошаване на времето акцията..