Промените се приемат добре от повечето граждани и експерти, но предизвикаха и някои въпросителни - най-вече за алтернативата за тяхното придвижване. Председателят на Съюза на българските автомобилисти във Варна Диан Драганов приветства новите правила, но изрази опасението си, че алтернатива за движение на тротинетките няма.
"След тази заповед, ние все по-често ще виждаме електрическите тротинетки на пътното платно", коментира Драганов и допълни, че един от основните фактори за това е недобрата велоинфраструктура в града.
"Как създадохме велоалеите? Махнахме две плочки от пешеходното разстояние на тротоара и го асфалтирахме. На много места това пешеходно разстояние, по което се движат майки с колички и деца, е много по-малко дори от самата велоалея. Законът за движение по пътищата разрешава на местата, където няма велоинфраструктура, велосипедите и електрическите тротинетки да се движат в най-дясната част близо до тротоара. Така заповедта, която се грижи за безопасността на пешеходците, ще създаде опасност за шофьорите и съответно водачите на електрически тротинетки", категоричен беше Драганов.
Неговото мнение споделя и Венцислав Сивов, който беше председател на комисията по транспорт в предишния мандат на Общинския съвет във Варна.
"Трябва да мислим за някаква алтернатива за тях. От законодателна гледна точка обаче това решение е добро. Ако погледнем малко по-глобално, трябва да работим на местно ниво и за ограничаване на трафика в централната част на града", каза Сивов.
Той обаче засегна въпроса за контрола. По думите му, тротинетките под наем не са толкова сериозен проблем, колкото тези, управлявани от частни лица, най-често тийнейджъри.
"Аз често се разхождам в Морската градина и карам велосипед и най-големият проблем, който виждам са тийнейджърите, които карат електрически тротинетки с бясна скорост. Това идва и от възпитанието от родителите и училището, където трябва да се обърне повече внимание на възпитаването и научаването на децата на пътна безопасност. Ако погледнем ЗДП и видим, че тротинетките трябва да се управляват най-вдясно на пътното плътно, но те се управляват от неправоспособни водачи. И това е парадокса", каза Венцислав Сивов.
Според Диан Драганов, проблемът с липсата на алтернатива за движение на електрическите тротинетки има решение.
"Ако сте забелязали, от дясната страна на пътното платно, точно до бордюра, има над 20-25 сантиметра, които не се използват. Там има камъчета, прахоляк. Ако това разстояние се идентифицира и маркира като велоалея, мисля че то ще даде на шофьорите сигнал, че там се управляват електрически тротинетки и велосипеди и ще бъде една безопасна зона със сигурност за пешеходците, а също и за самите водачи на електрически тротинетки и велосипеди. В България ширината на пътните платна е 2.70 метра. За сравнение, в Италия те са широки 2.40 метра. Ето, ние притежаваме тези 30 сантиметра, които ни трябват, без да се налага да свиваме до невъзможност платната", предложи Драганов.
Чуйте повече в звуковия файл
Според зам. председателя на НС и депутат от партия „Възраждане“ Цончо Ганев, Статистическия институт под натиск на управляващите фалшифицира данните за инфлацията, за да получим покана за Еврозоната. В обзорното предаване на РВ "Позиция" той заяви, че само скока цените на електроенергията би трябвало да вдигне инфлацията с няколко пункта,..
Управляващото мнозинство ясно показа, че саботира влизането на България в Еврозоната. Това каза в обзорното предаване на РВ „Позиция“ депутатът от ПП/ДБ Мартин Димитров. По думите му, при данни за инфлацията за декември, които бяха обявени в средата на януари, току-що избраното правителство каза, че ще поиска до края на януари извънреден..
24 златни, 34 сребърни и 25 бронзови медала, или общо 83 призови места са спечелили състезателите на Морски клуб – Балчик. Това е равносметката организацията, която обучава в тънкостите на прекрасния спорт ветроходство общо 88 деца. „2024 година беше изключителна за нас! С радост споделяме основните моменти, които затвърдиха клуба като лидер в..
Новата инициатива на международния литературен фестивал „Варна Лит“ е търсенето на таланти в писането на текст за сцена сред варненските гимназисти на възраст над 15 години. Нарича се „Ателие за творческо писане“ и негов автор е Даниела Цочева – един от организаторите и вдъхновители на всички инициативи на „Варна Лит“. Тя даде насоки на..
Да бъде въведена оценка за дисциплина и да се обърне внимание на възпитанието на учениците като мярка за подобряване на резултатите и преодоляване на насилието в училищата. За това настояват от синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа", каза председателят му Юлиян Петров в предаването на Радио Варна Post Factum. От десетки години се опитваме да обясним..
На Бабинден – денят, посветен на акушерите и грижата за новия живот – проф. Емил Ковачев, управител на СБАГАЛ "Проф. д-р Димитър Стаматов" - Варна, сподели своите впечатления и предизвикателства от изминалата година. В болницата през 2024 г. са родени 1881 деца, включително 51 многоплодни бременности, най-често близнаци. Най-малкото бебе, което е..
Най-знаковата дума за България през изминалата 2024 година е Шенген. Това сочи класацията на традиционното проучване на платформата за грамотност "Как се пише?" за 2024 година. Това се прави за четвърта поредна година. За втори път се представя и класация на най-споменаваните личности в медиите. На първо място е Доналд Тръмп, следван от Бойко..