Пивоварният сектор е водещ за хранително-вкусовата промишленост в България. Това, според Съюза на пивоварите в България, се дължи най-вече на икономическия и социален принос на пивоварните компании в страната и на отговорните им политики към потребителите. В структурата на продажбите най-висок е делът на РЕТ бутилките - 50 %, следвани от кеновете - 25 %, стъклените бутилки - 21 % и кеговете - 4 %. Традиционно „лагер” бирата тип "Pils" е с най-висок пазарен дял от 93 - 95 %. Посочените данни са от проучване на доцент Илиан Минков от Икономическия университет във Варна, който си е поставил задача да изследва влиянието на опубличената фирмена култура върху продажбите на бира и финансовите резултати на производителите.
В България се произвеждат над 200 различни марки и асортимента бира от големи пивоварни компании и микропивоварни, които наблягат на крафт бирата.
"Пивоварният сектор набляга на фирмената култура, но в различна степен. Това е в по-висока степен заложено в големите пивоварни предприятия и в много по-малка степен при микропивоварните. Това се дължи според мен и на факта, че в големите пивоварни предприятия има професионален мениджмънт, а при малките има предприемачи, които вършат всичко."
Според доцент Илиан Минков микропиповарните разчитат основно на качеството, рецептите, както и на разнообразието от продукти.
"Красивите снимки, галериите, които се показват на интернет сайтовете. Някои от тях представят факти от своята история. Но действително няма такива, които опубличават мисия, визия, ценности. За тях това, бих казал, са непознати неща. И отново се дължи на липсата на професионален мениджмънт."
За големите пивоварни предприятия публичният имидж е много важен. Част от него са мисията, мотото, взията.
"Техните продукти, сами по себе си, са много близки по качество. Различията се дължат перди всичко в начина на предлагане. Маркетингът създава различията между отделните брандове. За това големите пивоварни се стремят по всякакъв начин да създадат своя идентификация в пазарното пространство. Това до голяма степен се дължи и на посланията, които отправят. Някои залагат на мисълта за обществото и неговото развитие, други се фокусират върху традициите, трети наблягат на хедонистични акценти."
Потребителите се идентифицират с посланията на бирата, която предпочитат, категоричен е доцент Илиан Минков. Качеството на бирата, произвеждана от големите пиповарни, е стандартизирано. И то не е толкова водещо за масовия пазар, продължава с анализа доцент Минков.
"Говорейки за качество, тук вече става въпрос за потребителите на крафт пиво, за които наистина качеството е много важно. За тях цената не е определяща. Докато масовите потребители наблягат основно на ниската цена и бих казал, че за тях няма чак такова голямо значение от кой точно бранд ще потребяват."
Елементите на опубличената фирмена култура обаче, като мисия, визия, ценности, история влияят върху финансовите резултати, показва изследването на доцент Илиан Минков.
Повече в звуковия файл.
Професията на детски учител е феминизирана, но това не означава, че мъжете не могат да се справят. Те имат важна роля в развитието на детето. Това каза Билян Венков, учител с ДГ "Дружба" във Варна. Завършва предучилищна и начална педагогика в София. В столицата започва професионалния си път в детска градина, която използва в обучителния процес семейния..
Морската градина на Варна отново е домакин на една от най-необичайните и образователни изложби в града – пътуващата експозиция на влечуги и екзотични животни, представена от Стелян Ябълкаров. Разположена в двора на Природонаучния музей, изложбата ще остане до 7 септември и предлага възможност на посетителите – деца и възрастни – да се запознаят с..
В ОДЗ 14 "Дружба"-Варна имаше урок по безопасно движение по пътищата. Специален гост беше световно признатият инженер Карстен Айдман, който работи за BMW, а също така е участвал и в разработка на Ferrari Кабрио Модена. Добре познат в автомобилната индустрия. Той запозна децата с основните ситуации на пътя и с разпознаването на пътните знаци, а..
Красиво декорираният интериор у дома , в офиса, във вилата, в мола не само функционира добре, но също така създава, представя и отразява вътрешния свят на пространството. Трите най-важни съставки на успешния проект са – функционалност, настроение и дух – наличието и на трите елемента е безспорна гаранция за професионалния..
Днес, 13 август, отбелязваме Международния ден на левичарите – хоpата, които виждат и правят нещата от друг ъгъл. Само около 10% от населението на света има доминантна лява pъка, а изследвания показват, че това е свързано с особености в мозъчната организация. При повечето левичари доминиpа дясното мозъчно полукълбо, което често се свързва с творческо..
Ако искате да внесете промяна в дома си, но не знаете откъде да започнете, не е нужно да предприемате мащабни ремонти, за да създадете уютна, стилна и функционална среда. Според интериорния дизайнер, с повече от 15 години опит - Диана Георгиева, не е нужно да предприемате мащабни ремонти, за да създадете уютна, стилна и функционална среда. Тя сподели..
Източноазиатската култура все повече привлича младата алтернативна публика. От години във Варна се оpганизират събития, които представят различни аспекти на културата. Селин Стефанова е организатор на точно такива мероприятия, където се пpедлагат разнообразни дейности и щандове, вдъхновени от Корея, Япония, Китай и др. Стефанова обясни, че..