Пивоварният сектор е водещ за хранително-вкусовата промишленост в България. Това, според Съюза на пивоварите в България, се дължи най-вече на икономическия и социален принос на пивоварните компании в страната и на отговорните им политики към потребителите. В структурата на продажбите най-висок е делът на РЕТ бутилките - 50 %, следвани от кеновете - 25 %, стъклените бутилки - 21 % и кеговете - 4 %. Традиционно „лагер” бирата тип "Pils" е с най-висок пазарен дял от 93 - 95 %. Посочените данни са от проучване на доцент Илиан Минков от Икономическия университет във Варна, който си е поставил задача да изследва влиянието на опубличената фирмена култура върху продажбите на бира и финансовите резултати на производителите.
В България се произвеждат над 200 различни марки и асортимента бира от големи пивоварни компании и микропивоварни, които наблягат на крафт бирата.
"Пивоварният сектор набляга на фирмената култура, но в различна степен. Това е в по-висока степен заложено в големите пивоварни предприятия и в много по-малка степен при микропивоварните. Това се дължи според мен и на факта, че в големите пивоварни предприятия има професионален мениджмънт, а при малките има предприемачи, които вършат всичко."
Според доцент Илиан Минков микропиповарните разчитат основно на качеството, рецептите, както и на разнообразието от продукти.
"Красивите снимки, галериите, които се показват на интернет сайтовете. Някои от тях представят факти от своята история. Но действително няма такива, които опубличават мисия, визия, ценности. За тях това, бих казал, са непознати неща. И отново се дължи на липсата на професионален мениджмънт."
За големите пивоварни предприятия публичният имидж е много важен. Част от него са мисията, мотото, взията.
"Техните продукти, сами по себе си, са много близки по качество. Различията се дължат перди всичко в начина на предлагане. Маркетингът създава различията между отделните брандове. За това големите пивоварни се стремят по всякакъв начин да създадат своя идентификация в пазарното пространство. Това до голяма степен се дължи и на посланията, които отправят. Някои залагат на мисълта за обществото и неговото развитие, други се фокусират върху традициите, трети наблягат на хедонистични акценти."
Потребителите се идентифицират с посланията на бирата, която предпочитат, категоричен е доцент Илиан Минков. Качеството на бирата, произвеждана от големите пиповарни, е стандартизирано. И то не е толкова водещо за масовия пазар, продължава с анализа доцент Минков.
"Говорейки за качество, тук вече става въпрос за потребителите на крафт пиво, за които наистина качеството е много важно. За тях цената не е определяща. Докато масовите потребители наблягат основно на ниската цена и бих казал, че за тях няма чак такова голямо значение от кой точно бранд ще потребяват."
Елементите на опубличената фирмена култура обаче, като мисия, визия, ценности, история влияят върху финансовите резултати, показва изследването на доцент Илиан Минков.
Повече в звуковия файл.
Майсторите от Стралджа , които изработват плажни чадъри от тръстика, пристигнаха преди началото на летния сезон по Северното черноморие. Дойдохме преди месец и бяхме по курортите, разказа за Радио Варна Зейнеб, която тази година освен с брат си Огнян е и със сина си малкият Огнян. Зейнеб всяка година идва с брат и съпруга си, за да..
Над 1500 самодейци от цялата страна ще участват в 17-ото издание на традиционния за община Суворово фестивал „Като жива вода“. Празникът на фолклорното изкуство е изява на таланти в областта на българското народно-песенно, инструментално и танцово изкуство, за запазване и обогатяване на българската национална култура. Пред..
Тази събота – 3-ти май, за девета поредна година се провежда кампанията на Българското дружество за защита на птиците (БДЗП) „Ние броим врабчетата“. В нея може да се включи всеки, като запише броя и вида на наблюдаваните врабчета на сайта birds.bg. Мисията на кампанията е да оцени състоянието на трите най-често срещани вида врабчета –..
Едва ли има човек, който да не се озовавал поне веднъж в ситуация на безпорядък, трудност в поддържането на реда в дома, невъзможност да се избави от някои вече ненужни, но със сантиментална стойност вещи или пък защото "може да потрябват", конфликт в семейството заради неангажираност с почистването и подреждането... Понякога на помощ идват..
В свят, в който качеството, устойчивостта и естетиката все по-често вървят ръка за ръка, модерното прахово боядисване се е утвърдило като водещ метод за третиране на различни повърхности. Процесът се е наложил в редица индустрии не само заради високото ниво на защита, което осигурява, но и заради безкомпромисната визия, която придава на готовите..
Председателят на варненското дружество на филателистите Николай Пенев ще участва в състезанието за пощенски марки в Англия, което ще се проведе на 5 май. Той заминава с един много стар експонат, марки, документи и писма. На пет табла ще представи историята на английския футбол от 1863 година. Пенев обясни, че колекцията му е застрахована. Очаква се..
Рибари от Бяла се похвалиха в социалните мрежи с рекорден улов. Екипажът е хванал във водите край Обзор гигантска моруна с размери 3,25 м дължина и 50 см височина, предаде БНР. Моруната е хищник, в менюто ѝ влизат разнообразни водни обитатели. Обект на активен риболов е заради месото и хайвера си. (т. нар. "черен хайвер", който е изключително..