Стогодишнината на железопътната гара във Варна беше отбелязана днес с тържество и представяне на музейна експозиция с архивни документи, снимки и предмети. Събитието се проведе в чакалнята на жп гарата във Варна. Беседа за историята на емблематичната сграда изнесе Емилияна Димитрова от Държавния архив във Варна.
Експозиция от стари железничарски архивни документи и макети беше представена в рамките на събитието днес. Сред интересните експонати е гарофенер от 1941 г. по поръчка на БДЖ и изработен в Германия, стари телефони и ръчна звукова сирена.
Откриването преди 100 години на автентичната железопътна гара е било от изключително значение за Варна. С приемно здание, съответстващо на „ранга“ ѝ, гара Варна се сдобива едва през 1925 г. Това приемно здание е трето поред – първата гара на Варна е открита заедно с железопътната линия Русе-Варна на 07.11.1866 г. Тя е била построена близо до езерото, вън от крепостната стена на града.
Втората гара на Варна започва да работи от 1893 г. и е построена на около 150 м южно от сегашното приемно здание. Основното предназначение на втората варненска гара е било да обслужва строителството на новото пристанище. Активният стопански живот в началото на ХХ век бързо превръща Варна в една от главните врати на вносната и износната търговия на България.
Третата жп гара на Варна е открита официално и въведена в експлоатация на 03.03.1925 г., като кулата ѝ в първите години е без знаковия за града часовник. Едва в края на 1929 г. е монтиран часовников механизъм, доставен от Германия. Под ръководството на секционния инженер Рафаил Горнев през 1939 г. са построени и навеси на пероните със стоманени носещи конструкции. Сградата се отличава с много висока архитектурна стойност и е запазена в автентичния си вид. Тя е защитена като недвижима културна ценност. Вътрешното разпределение на приемното здание е свидетелство за архитектурен размах и оригинално творческо мислене.
През 2005 г. приемното здание на гара Варна беше основно реновирано.
Лоша метеорологична прогноза ще забави пристигането на Научноизследователския кораб "Св. св. Кирил и Методий", с който се осъществи 33-тата антарктическа експедиция. Той трябваше да акостира на Морска гара Варна в 10,00 часа утре. Сега се очаква корабът да влезе във Варненския залив в 16,00 часа. Това съобщи флотилен адмирал проф. Калин Калинов,..
5500 датски туристи са посетили Варна през 2024 година. Тази година очакваме по-засилен интерес. Това стана ясно по време на среща между кмета Благомир Коцев и посланика на Кралство Дания Н.ПР. Флеминг Стендер. На срещата присъстваха още и заместник-кметовете Снежана Апостолова с ресори туризъм, социални дейности и здравеопазване и Илия Коев с..
На 11 април, петък, вицепрезидентът Илияна Йотова ще участва в церемонията по посрещане на първия български военен Научноизследователски кораб „Св. св. Кирил и Методий“ (НИК 421) от третата му експедиция до Антарктида. Церемонията е от 9.30 часа на Морска гара – Варна.
Необходими са промени в законодателната и регулаторната рамка, които да гарантират устойчивото развитие на къмпинг туризма у нас с грижа към природата, стана ясно по време на срещата между министъра на туризма Мирослав Боршош и председателя на Асоциацията на къмпингите в България Веселин Вълев. 180 от познатите и посещавани къмпинга в България едва 50..
Най-голямото международно летище в Румъния "Хенри Коанда" ("Отопени") ще има нов терминал, съобщават от Националната компания за летища в Букурещ в информация, изпратена и до редакцията на БТА. Проектът, оценяван на 40 милиона евро, е определен като най-големия и най-сложния за летищната инфраструктура в страната. Новият терминал трябва да бъде готов..
Още един пострадал при пожара в Кочани, който беше на лечение в България, се завръща днес в Северна Македония, предаде БГНЕС. В чужбина остават хоспитализирани 55 македонски граждани. Състоянието им остава без промяна, включително на хората с най-тежки наранявания. В болници в Северна Македония към момента се лекуват 10 пациенти. От Министерството на..
Министерство на външните работи информира за предстоящи стачни действия на френските железници (SNCF) в периода 17 април - 2 юни 2025 г. Те ще се провеждат по предварително определен график, но очакванията са за сериозни затруднения в железопътния транспорт, особено в периода на ученическите ваканции и в празничните дни на месец май. МВнР..