Задължително е, когато при пътно-транспортно произшествие има пострадали лица, се уведомяват органите за контрол и произшествието се посещава от контролните органи на МВР. Другите случаи: когато между участниците в произшествието има несъгласие относно обстоятелствата за възникване, не може да се определи кой е виновен и кой не е виновен; когато има съмнение, че един от участниците е употребил алкохол и наркотични вещества. Следващият случай е, когато от пътно-транспортното произшествие са създадени затруднения за движението.
Тази промяна, която влезе с изменение в Закона за движение по пътищата, всъщност съществуваше и преди това, когато има съгласие и щетите са леки, може да се състави двустранният протокол, единствено беше задължението да се уведоми полицията, че има едно ПТП, което те да заведат в един дневник, без да го посещават. Това заяви в интервю за предаването "Нещо повече" на програма "Хоризонт" Алекси Стратиев, експерт по пътна безопасност и дългогодишен шеф на "Пътна полиция“:
Тук се отменя само задължението да се уведоми полицията, че има ПТП. Не винаги тези ПТП-та се посещаваха до този момент. Не бих казал, че това създава възможности за саморазправа, защото и в момента, когато човек не е съгласен, може да отстоява своето право. И сега, и преди е имало право на силния, но не мисля, че винаги се е прилагало или че може да се прилага. Не мисля, че тази промяна касае този случай.
Това, което на пръв поглед се чете от промените в Закона за движение по пътищата, е положително, защото такива са европейските практики, каза Йонко Иванов, председател на Съюза по авто-мото подготовка:
След като ние си плащаме застраховките, тежестта трябва да падне единствено и изцяло върху застрахователите, а не към "Пътна полиция", когато щетите са свързани само с материални, но не и с човешки жертви, така че от една страна се пести времето на гражданите, които трябва да чакат с часове идването на полицейски екип, който да установи и да напише един протокол, който много често е и нечетливо написан. От друга страна, този потенциал, който го има от "Пътна полиция“ би могъл да бъде насочен за други по-ефективни действия от това да седи и да попълва този протокол.
Цялото интервю с Бойко Рановски, Алекси Стратиев и Йонко Иванов можете да чуете от звуковия файл.Комисията за защита на конкуренцията не откри монопол на пазара на горивата. В секторния анализ регулаторът дава единствено препоръка за електронна платформа в складовете. От извършения анализ на цените на дребно на бензин А95 и дизеловото автомобилно гориво през миналата година в различните географски региони на страната е видно, че..
Василена Вълчанова и Любомир Бабуров от платформата „Рацио.бг“ отличиха пред БНР научните достижения на 2018-а година. Според Вълчанова, изстрелването на електрическа кола в космоса с ракета на Илон Мъск е сред най-запомнящите се събития на годината: „Хубавото нещо за всички нас като бъдещи космически туристи е, че виждаме..
Украйна и балтийските държави оспориха на среща в Рига вчера планираното разширение на газопровода по дъното на Балтийско море от Русия към Германия "Северен поток", предаде ДПА. Ако бъде завършен, така нареченият проект "Северен поток-2" ще струва на Украйна, Полша и Словакия милиони долари ползи от транзита на газ, заяви украинският премиер..