Тромпетистът и певец Георги Зайков представи дебютната си песен "Падащи звезди". Младият изпълнител е автор на музиката, текста и аранжимента, записана е заедно с рапъра Liter Jack, а видеото е дело на Георги Ставрев – KINO.
Песента „Падащи звезди” е един кошмар, който имах. Кошмар, който всеки един от нас може да изживее. Просто един ден седнах и написах пианото, и след това вече текста си дойде. Поканих и пловдивския изпълнител Liter Jack, който да придаде малко повече сериозност на песента с малко рап елементи. Всичко се случи точно за 3-4 дни. И се надявам песента да се хареса на хората, защото е много истинска. А посланието ни към хората в началото беше никога да не губят време в това да кажат на любимите си, че ги обичат и да им го покажат. Да не чакат този момент да е утре. Да го направят сега, защото никой от нас не е вечен. Всеки от нас е губил близки хора и може да усети смисъла на песента.– разказа Георги Зайков за предаването „Джем сешън” по Радио Варна. Цялото интервю чуйте в прикачения файл.
Маркирай своя музикален път до този момент...
От малък се занимавам с музика, завърших музикално училище в Пловдив със специалност тромпет. След това вече се появиха бунтарските тийнейджърски години, в които реших, че трябва да хвана китара и да пея. От тогава, от 2010-а, с Дани Димитров от Варна имаме група, която се казва NoName. С него правим комерсиална музика – поп, r&b... Занимава се и с други формати – джаз, латино, хаус с DJ, с тромпета също много интересно се получава.
Не са много тромпетистите, които пеят...
Както се шегуват моите колеги: аз съм най-добрият тромпетист, който пее, и най-добрият певец измежду тромпетистите.
Дори преди Чет Бейкър?
За мен това е един най-големите примери за тромпетист, който пее. Много от неговото изкуство ми е повлияло и на мен.
Ти си част от Биг Бенд Пловдив, нали?
Да, Биг Бенд Пловдив към Радио Пловдив, така че сме колеги. (смее се)
Кога дойде пеенето?
Започна на шега. Още от малък пях в хора на пловдивските момчета. Това е една добра основа за всички деца, които искат да се занимават с музика - музиката възпитава и развива гласа. И след мутацията на гласа ми казаха, че трябва да си почина. Малко по-късно открих, че искам да се занимава изцяло с пеене и да продуцирам сам своята музика.
С какво тромпета помага на пеенето?
Тромпетът е един от най-благородните инструменти. Той е много труден инструмент, но също така се отблагодарява много. И е много лиричен. Помага на пеенето, защото е солов инструмент, а пеенето също е солово изпълнение. Развива мисълта като музикална линия, което помага много и при пеенето.
Помага и на дишането, диафрагмата...
Дишането е много важен аспект от двете нещата – от пеенето и от свиренето на духов инструмент, какъвто и да е той.
Кои са твоите вдъхновители за тромпета и за пеенето?
Като тромпетисти – ти вече спомена за Чет Бейкър. Неговата музика е доста дълбока и тъжна, той е имал доста тежък живот. Аз имам и един кумир в латино музиката - Артуро Сандовал. Разбира се, вече по-известните Луис Армстронг и Майлс Дейвис. Правили сме прекрасен трибют на Майлс Дейвис в Пловдив. Надявам се някой ден и във Варна да дойдем да го направим.
„Падащи звезди” първата песен ли е, която композираш?
Не, това е първата самостоятелна песен, в която може би всичко сам направих. Но това е дебютната ми песен като самостоятелен изпълнител. Тепърва смятам да пиша и да творя песни. Мисля да са в тази насока, да имат някакъв замисъл, да не са поредната комерсиална песен. Опитвам се да давам послания на хората с музиката, която правя. Като цяло музикантите трябва да го правят това нещо и да пренебрегнат други материални неща, които целят. Музиката трябва да носи послание.
Къде се чувстваш по-свободен – в свиренето с тромпет, пеенето? Къде импровизационният език по-добре говори?
Музиката има много форми. Музиката, която идва с тромпета или някой друг инструмент, е една, а вече с пеенето е съвсем друг свят и друг цвят. Но мисля, че с пеенето се изразявам по-добре и хората могат по-добре да ме разберат, отколкото с тромпета. Въпреки че тромпетът в днешно време набира още повече сила като инструмент в модерната музиката.
А ти тъжен човек ли си?
Не. Точно обратното. Имал съм и тъжни моменти в живота си, всеки има и такива. Но някакси тъжните неща въздействат първосигнално на хората и са като шамари. Те по-лесно могат да влязат в историята, която една тъжна песен ще разкаже, отколкото една весела. По-скоро аз съм по-добър в писането на тъжни песни, отколкото на щастливи песни.
Музиката или текста идва първо и по кое работиш повече?
Първо музиката и след това е текста. Работя повече върху текста. Там се нуждая повече да се обуча сам да използвам по-интересни думи, по-интересни изрази. Не обичам тези клиширани рими и изразявания. Искам да е нещо по-интересно, когато го чуеш и да го запомниш. Текстът е много важен!
Поезия пишеш ли?
Поезия – не. Но мисля, че музиката е един вид поезия. Не е ли така?
Абсолютно!
Музиката също спада към това творчество според мен. Музикантът не е само човек, който прави музика. Той трябва и текст да напише. Така че е доста комплексно творението.
Каква е твоята оценка за българската поп музика?
Българската музика в момента е отражение на световната музика – комерсиална поп музика. Както преди време в американската поп музика имаше за мен по-стойностни песни, така и в българската музика имаше по-дълбоки замисли в текст и музика. Днес при нас сякаш минаха на заден план тези неща. Но мисля, че колелото се върти и нещата ще се върнат към по-стойностните песни и продукции.
Има ли група изпълнители към които се причисляваш?
Към група...
Съмишленици.
Не се приспадам към някой точно определен изпълнител. Но от всеки може да вземеш нещо и да създадеш нещо свое.
С кого искаш да направиш дует?
В момента се сещам за две момчета от София, които са много скандални. Така че може би с тях ще направим една песен, защото намирам в тях нещо много интересно.
И това са?
„СкандаУ” (смее се). Просто са свежи момчетата. Даже им бях направил кавър на една тяхна песен и те много топло го приеха. Един друг се подкрепяме, така трябва да е. Ние няма какво да делим, така че трябва да си помагаме.
А би ли пял кавъри?
Дълго време това ми беше като хоби и съм пял кавъри. Но оттук нататък искам да отделя време на авторската музика. Искам с нещо да се оприлича, нещо мое, нещо, което да остане. Кавърите по принцип са хубаво нещо, защото те обогатяват като изпълнител. Кавърът може да го изпълниш по свой начин, а не да е едно към едно с оригинала. Аз така правих моите кавъри и затова бяха добре приети. Можеш да пречупиш песента по свой си начин и да стане коренно различна.
Интервю на Кристиян Неделчев за предаването "Джем сешън" излъчено на 30 май 2017 г.
Интервю с Marco Mendoza (екс-WHITESNAKE, екс-THIN LIZZY, екс-THE DEAD DAISIES) Басистът Marco Mendoza е бил част от групи като BLUE MURDER, THIN LIZZY, WHITESNAKE, BLACK STAR RIDERS, THE DEAD DAISIES, JOURNEY. Работил е с Ted Nugent, Bill Ward, John Sykes, Tommy Shaw, Tim "Ripper" Owens и кой ли още не, и кой ли още да. На 22 и 23 декември..
На 15 декември, неделя, в пространството за изкуство „Ателието“, двама млади автори представиха съвместна изложба живопис, рисунка и фотография. Това са Кирил Стефанов и Даниел Колев. Двамата са приятели от години. За съвместната им проява са избрали името „Изложба“. Нищо повече и нищо по-малко, както твърди Кирил Стефанов. "Той показва фотографии от..
Силна година изпращат българските киносалони. Това се дължи до голяма степен и на успеха на филма "Гунди - легенда за любовта", излязъл в средата на октомври. Това обобщи за Радио Варна председателят на Асоциацията на българските киносалони Божидар Илиев. Той е съсобственик на новата киноверига, която ще отвори врати във Варна на 21 декември. Деветте..
Ако проeктобюджетът за 2025 година бъде приет, следващата година дефицитът ще нарасне лавинообразно, бедните ще станат още по-бедни, а богатите - по-богати. Такава прогноза направи Иван Костов - бивш министър на финансите и бивш министър-председател. Той сравни ситуацията с 1994 година и времето на правителството Жан Виденов, когато по думите му е..
Помагалото „Феноменът художествена деформация в детското изобразително творчество" – научно издание, предназначено за учители от специалността „Предучилищна и начална училищна педагогика“, както и за широк кръг читатели, излезе на бял свят, след като в средата на тази година от общинския бюджет на Балчик бяха отпуснати средства за издаването му...
Няма ясна представа какво се случва със средствата, отпускани за общинското предприятие „Градски транспорт“, каза за обзорното предаване „Позиция“ общинският съветник от ПП/ДБ Михаил Луков. Според него одитът на дружеството е описал една позитивна картина, която не отговаря на действителността. „Има много критики към ТАСРУД, но те си изпълняват..
Обяснението на синдикалния лидер на КНСБ Пламен Димитров защо имаме такава предложена макрорамка на бюджет 2025-та е, че вината е на депутатите, които тази пролет гласуваха единодушно разходи, които сега се питат "от къде са?". В обзорното предаване на Радио Варна "Позиция" той припомни, че тогава те са гласували изменение на закона на МВР,..