"Експертизата за влаковата катастрофа в Хитрино на звеното за разследване към Министерството на транспорта се опасявам, че може и да не бъде кредитирана, т.е. да не може да се използва. Аз не казвам, че тя е лоша или добра, но тя не отговаря на изискванията за независимост на органа". Това каза в интервю за предаването „Нещо повече“ доц. Симеон Ананиев, преподавател във Висшето транспортно училище и председател на Асоциацията на вещите лица и експерти.
"Още в началото на разследването на влаковата катастрофа в Хитрино беше неглижирана помощта на европейските експерти и не беше потърсена помощ от Европейската железопътна агенция, която има и такива функции – по искане на страните дава най-добрите експерти. Не ползвайки опита се стига до този вид ограничена по компетентност експертиза", обясни той.
Доц. Ананиев смята, че трябва да бъде направен независим одит на всички железопътни линии в страната:
"Всички непрекъснато се оплакват от липса на достатъчно надеждна и сигурна инфраструктура. Освен Хитрино има и много други случаи на дерайлирали влакове, при които експертизите стигат до този момент, че в повечето случаи е по вина на превозвача без да се изследва изобщо влиянието на инфраструктурата. Напоследък има по-различен подход – да се изследва цялата система".
В интервю за „Хоризонт“ управителят на компанията „Булмаркет“, която е собственик на вагоните-цистерни, Станко Станков уточни, че цистерната, която се взриви, е на френска фирма, дадена е под наем на румънска компания и сертифициращия орган не е установен. Според експертите на компанията причината за дерайлирането на влака е лошата жп инфраструктура: "Според нашите експерти, дори влакът да е минал с 40 км/час, преместване на стрелката е щяло да има и дерайлиране на вагоните е щяло да има".
Цялото интервю чуйте от звуковия файл.
С нова версия за катастрофата на гара Хитрино излезе собственикът на вагоните-цистерни. Според поръчана от него експертиза не скоростта, а незаключена стрелка на коловоз е причинила катастрофата на влака, която доведе до смъртоносната експлозия..
Комисията за защита на конкуренцията не откри монопол на пазара на горивата. В секторния анализ регулаторът дава единствено препоръка за електронна платформа в складовете. От извършения анализ на цените на дребно на бензин А95 и..
Василена Вълчанова и Любомир Бабуров от платформата „Рацио.бг“ отличиха пред БНР научните достижения на 2018-а година. Според Вълчанова, изстрелването на електрическа кола в космоса с ракета на Илон Мъск е сред най-запомнящите се събития на..
Украйна и балтийските държави оспориха на среща в Рига вчера планираното разширение на газопровода по дъното на Балтийско море от Русия към Германия "Северен поток", предаде ДПА. Ако бъде завършен, така нареченият проект "Северен поток-2" ще струва..