Пътищата трябва да се проектират според интензивността на трафика за период от 30 години. Това предвижда новата Наредба за проектиране на пътища, която вече е обнародвана в "Държавен вестник", съобщиха от Министерството на регионалното развитие и благоустройство.
С нея се въвеждат завишени изисквания за отводняване на пътното платно. Целта е да се избегне събирането на вода и създаването на условия за "аквапланинг". В участъците с по-сложно движение ще се поставя осветление с цел осигуряване на по-голяма видимост и безопасност. Изискването се отнася за пътните възли на автомагистралите и скоростните пътища, както и за пътните възли и кръстовищата на първокласните пътища. Решението за прилагане на тази мярка ще се взима след технико-икономическа обосновка.
Наредбата ще бъде задължителна при проектирането на нова инфраструктура, както и при основен ремонт или реконструкция на съществуващата мрежа.
Дава се по-голяма свобода при определяне на проектна скорост за всеки клас път в зависимост от транспортните функции и особеностите на терена. Ако автомагистралата минава през равнина, проектната скорост е 140 км/ч, при хълмист терен - 130 км/ч, а при планински - 120 км/ч. При тежки теренни условия автомагистралите могат да се проектират с проектна скорост от 100 км/ч, а скоростните пътища с проектна скорост 90 км/ч. За първокласните пътища е посочена максимална допустима проектна скорост от 100 км/ч. (Проектната скорост е различна от максимално допустимата скорост на движение, определена в Закона за движение по пътищата, но не може да я надвишава).
Край магистралите и пътищата ще бъдат създадени зони за безопасност. Целта е при излизане на моторното превозно средство от пътното платно да се избегнат тежките последици за шофьора и пътниците от удар в стълбове, стени, сгради и други препятствия, или последствията за трети лица, които се намират на крайпътните паркинги, площадките за отдих, пешеходните площи и др. Обхватът на зоната ще се определя в зависимост от класа на пътя и допустимата максимална скорост на движение за автомобилите. Край магистралите тя трябва да е с ширина 16 м при допустима максимална скорост от 140 км, за скоростните пътища - 13 м при допустима максимална скорост 120 км/ч. При първокласните, второкласните и третокласните пътища са предвидени 8 метра. Ширината може да е и по-малка, ако в даден участък са въведени местни ограничения на скоростта.
В наредбата са категоризирани и опасностите. С най-голям риск за пътуващите в моторните превозни средства са стълбовете, дърветата, шумозащитните и подпорните стени, бетонните елементи и други. Опасност от тежки травми крият също реките и окопите с дълбочина по-голяма от 1 метър. Наредбата предвижда в зоната за безопасност да се избягва проектирането на рискови елементи и съоръжения. А ако това е невъзможно, те трябва да бъдат обезопасени съгласно стандартите.
Въвеждат се редица нови екологични изисквания при проектирането на пътища. Предвижда се изграждането на съоръжения от т. нар. "зелена" инфраструктура - това са "зелени" мостове, тунели и виадукти, които осигуряват безпрепятствено преминаване на животните по традиционните им маршрути. В момента също се изграждат тунели за мечки, язовци, костенурки или други животни, предимно по проектите с европейско финансиране. Но мярката досега не е била изрично залегнала в наредба.
За първи път се определят и обхватът, съдържанието и етапите на всеки пътен проект.
Според очакваните резултати наредбата ще позволи строителството на модерна и безопасна пътна инфраструктура и ще допринесе за намаляване броя на пътно-транспортни произшествия.
Индексирането на пенсиите ще продължи да е по швейцарското правило. В това увери министърът на труда и социалната политика Борислав Гуцанов, който присъства на откриването на Център за настаняване от семеен тип за пълнолетни лица с деменция в троянското село Добродан. "Тъй като в момента инфлацията е по-ниска, има различни виждания на народни..
Комисията по икономическа политика и иновации с пълно единодушие гласува на първо четене Законопроектът за изменение и допълнение на Закона за тютюна, тютюневите и свързаните с тях изделия, внесен от Костадин Ангелов от ГЕРБ-СДС на 7 февруари. Текстовете предвиждат забрана на продажбата и употребата на вейпове у нас. Комисията гласува за забрана и на..
Община Варна ще обезопаси напълно изоставения бункер в Морската градина и с цел безопасност на гражданите ще затвори дупките, които през миналата седмица се разкриха над него. Съоръжението, което се намира в близост до Делфинариума, е обследвано в детайли, за да се установи на първо място собствеността му. Това съобщи на брифинг за журналисти..
Няма разрешение за строеж на небостъргач в центъра на Варна до Окръжна болница. Тепърва предстои да се изиска цялата документация, пълна обосновка на проекта, анализ на транспортно-комуникационната схема и натовареността на трафика. Това каза кметът на Варна Благомир Коцев в предаването на Радио Варна "В ефир сте", като подчерта, че засега проектът е..
По инвестиционната програма на общините, финансирана от държавния бюджет, и подадените балчишки проекти, общо два от получилите одобрение са със сключени договори. Към момента се изпълнява проектът за ремонт на улица "Приморска" в Кранево - подмяна на водопроводи и цялостно асфалтиране, а от пътната мрежа - това е пътят Дропла - Василево, обясни..
Поради забавени плащания е спрял ремонтът на тръбопровода във Варненското езеро, съобщи заместник-кметът по инфраструктурата Пламен Китипов по време на брифинг. Над 70% от строително-монтажните дейности вече са приключили, но изпълнителят чака да получи два транша от по 6-7 млн. лв. В момента действа временният тръбопровод и Община Варна ще настоява..
Вторият избран изпълнител, ангажиран със строежа на новата сграда на варненската библиотека, не се е явил за подписване на договора. Това съобщи за Радио Варна и предаването "В ефир сте" кметът на Варна Благомир Коцев. Изпълнението на проекта за изграждане на библиотеката зависи от средствата по държавната програма за финансиране на общините -..