Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Милица Панайотова - бисерът в ефира на Радио Варна

За първи път музикалното общество на Европейския съюз за радио и телевизия (EBU) организира „Ден на жените в музиката“ по повод Международния ден на жените - 8-ми март (обявен от ЮНЕСКО). Българското национално радио се включва в инициативата, заедно с още 400 радиостанции от 38 държави. На 8 март 2020 г. в програмите на БНР ще звучи музика от жени артисти, а на интернет страницата и в социалните мрежи ще намерите вдъхновяващите истории на част от дамския състав на хоровете и оркестрите на националното радио. В музикалните състави на БНР работят 4 жени диригенти, 2 пианистки, 24 хористки и 52 жени оркестранти.

Бисерът на Радио Варна е Милица Панайотова - нежна, възпитана, уважителна. Тя е момиче с много ангажименти - и все музикални!

На 8-ми март решихме да ви срещнем точно с нея, защото за крехката си възраст успява да бъде и преподавател, и радиоводещ, и тонрежисьор. Тя е Милица - чаровна, усмихната, тиха, но когато заговори, дъхът ти стихва....защото гласът й е като на чучулига, пееща през пролетта. Така си я представям всеки път, когато я слушам в познатите предавания "Алея на музиката" и "Джем сешън", а и дори, когато споделяме ефирните отрязъци на деня.

Кога бе първата ти среща с музиката?

Моята среща с музиката започва от много малка, още като бебе. Впоследствие когато станах на 4 години започнах да изразявам своето мнение по много въпроси. Тогава казах на моите родители, че искам да свиря на акордеон. Записаха ме в школа към читалището по мое желание. Имах избор между пиано и акордеон. И може би до някаква степен съм се повлияла от това, че защото дядо ми бе акордеонист, самоук музикант, аз изпитах някакво желание да изучавам първо този инструмент.

А сега имаш ли време да свириш на акордеон, пазиш ли си първия акордеон?

Пазя си го все още, но честно да си призная, не ми остава много време за него.


Знам, че акордеонът не е единственият инструмент, на който свириш. Свириш и на пиано, и на гъдулка.

Да, пианото е задължителен инструмент за всеки музикант. Гъдулката е другият инструмент, по който се запалих в тинейджърска възраст в средното училище. Тогава избрах да изучавам този инструмент, без да го познавам изобщо. И така пет години свирих на гъдулка. За разлика от акордеона, си пазя гъдулката. Обичам от време на време да си я взимам и да си посвирвам.


Пристигаш в един момент в Радио Варна. Как попадна в тази магия, наречена радио?

Да си призная честно и аз не си спомням. Привлече ме специалността в Музикалната академия в Пловдив и реших да пробвам. Практиката и беше в Радио Пловдив. ако трябва да си призная, дотогава не слушах толкова много радио, повече гледах телевизия. Но след досега ми с радиото тогава, водих и фолклорно предаване в Радио Пловдив, някак си магията ме завладя.

module="Media" entry="Audio" title="" url="http://82.119.84.123/storage/RadioVarna/News/MICA.mp3" download="false" class="" ]

Не е нужно да свириш на много инструменти, за да развиваш своята музикалност, казва Милица в продължение на разговора ни. В момента тя е преподавател и в училище "Константин Преславски" във Варна по поп и джаз пеене. Как успява едно младо момиче да работи рамо до рамо със своите доскорошни учители, а сега колеги и как успява да бъде строг, но справедлив учител?

Много ми беше трудно в началото, но свикнах някак си. Може би най-трудно ми беше да премина границата от говоренето на Вие с тях и сега на Ти. А колкото до учениците си, успявам да поставя границата между учител и ученик, въпреки, че имаме малка разлика в годините. Успявам засега и мисля, че те знаят, че освен като учител, в мен виждат и приятел.

С нашия приятел и колега Кристиян Неделчев си партнирате напоследък все по-често като водещи. Двамата бяхте основни водещи на празничния концерт по случай 85-годишнината на Радио Варна. Как успява тази симбиоза между вас, чисто професионално?


С Крис освен, че сме колеги, мисля, че сме и добри приятели.

С еднакво усещане към музиката!

Абсолютно, да! За да се получава това сработване голяма роля играе и отношението ти в работата, която вършиш. Това е една от причините да се сработим бързо и толкова добре.


Имаш свое вокално студио "Милисима". Има ли талантливи деца и какво ти е отношението към работата там?

Никога не връщам деца, честно казано. Мисля, че всяко дете има право да се докосне до музиката, за да има отношение към нея. Всеки има право да се докосне до изкуството и да разбере дали то е за него. Тези деца, които не се справят добре, естествено отпадат, но онези, които имат талант успяват. В момента работя с осем деца, с които ходим и по фестивали и конкурси. Трудят се добре, но и аз изисквам много.


Водеща си на две предавания в ефира на Радио Варна - "Алея на музиката" и "Джем сешън". Какво ти дава това бягане от различни стилове в музиката в средата на деня?
Тръпка си е да представям музиката, която ме вълнува. Плюсът на "Джем сешън" е, че всеки ден различен колега сяда пред микрофона със своя вкус към музиката. всеки влиза в студиото и прави предаването така, както той го усеща. Мисля, че слушателите също се вълнуват и се радват при срещите си с нас, музикалните водещи.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
ВИЖТЕ ОЩЕ
Кремена Димитрова

Кремена Димитрова преди началото на "Златна роза": Фестивалът е най-добрият вариант за моментна снимка на българското кино

17 български пълнометражни и 24 късометражни филма ще се състезават в 43-тото издание на фестивала на българския игрален филм "Златна роза". Емблематичното събитие започва на 16 септември и до 23 септември ще представи във Варна "най-добрият вариант за моментна снимка на българското кино" , подчерта за Радио Варна Кремена Димитрова от Националния..

публикувано на 12.09.25 в 07:00

Ben Christo (THE SISTERS OF MERCY, DIAMOND BLACK): Музиката на 80-те винаги е имало голяма продуцентска стойност

Интервю с Ben Christo (THE SISTERS OF MERCY, DIAMOND BLACK) По малко от две седмици остават до петия алтернативен „REBEL, REBEL“. Тази година той се завръща в София на 13 и 14 септември след две издания във Варна и едно в Пловдив. Големите участници тази година са THE SISTERS OF MERCY и CLAWFINGER. С помощта на организаторите от..

публикувано на 12.09.25 в 06:45

Zak Tell (CLAWFINGER): Хората продължават да са изключително глупави

Интервю със Zak Tell (CLAWFINGER) За пети път „Rpojector Plus“ организират алтернативния „REBEL, REBEL“. Той ще бъде на 13 и 14 септември и тази година се завръща в София на „Vidas Art Arena“ (Колодрума в Борисовата градина), след едно издание в Пловдив и две във Варна. Бандите – HELLION STONE, ЦАР ПЛЪХ, NO MORE MANY MORE, LEK CITY CASE, ALI,..

публикувано на 12.09.25 в 06:35

Steffen Kummerer (OBSCURA, THULCANDRA): Целта ми е автентичността

Интервю с Steffen Kummerer (OBSCURA, THULCANDRA) Немските прог тех дет машини OBSCURA с нов концерт в България, на който ще представят седмия си албум „A Sonication“. Мястото е софийският клуб „Joy Station“. Датата - 19 септември. Бандата ще бъде подкрепена от гръцките трашари SUICIDAL ANGELS и италианските дет легенди SADIST. Със..

публикувано на 12.09.25 в 06:30
Сабина Максимова

Сабина Максимова: За девет години една трета от детските градини са се отказали от еднократните чашки за пиене

В 1/3 от детските градини у нас децата ежедневно използват и изхвърлят чаши за еднократна употреба. Така  ежегодно детските градини у нас изхвърлят над 80 млн. пластмасови чаши .  Цифрите са наистина са плашещи - между 5 и 6 милиона лева струва изхвърлянето на еднократни пластмасови чаши в детските градини. На практика..

публикувано на 11.09.25 в 16:10

Траян Димитров: Историята е колело, което се върти, и събитията се повтарят

Историята е едно колело, което се върти, и събитията в него се повтарят. Това подчерта за Радио Варна и предаването "Новият ден" историкът Траян Димитров. Месец септември е много богат откъм исторически събития, а Варна заема централно място сред тях, допълни Димитров. " В Деня на Съединението княз Александър I Батенберг тръгва от Варна, минавайки..

публикувано на 11.09.25 в 07:30
проф. Миглена Темелкова - председател на Съвета на ректорите

Проф. Миглена Темелкова: Не сме конкурентни на европейските университети

В края на академичната 2024-2025 година заради действащата нормативна база за изчисляване се стигна до шокиращо повишаване на семестриалните такси за платено обучение във българските университети. Имаше реакция както от студентската общност, включително студентски протести, така и от ръководството на много академични институции и от Съвета на..

публикувано на 10.09.25 в 08:05