Малцина у нас знаят, че първите три цифри на баркода на всяка стока показват държавата на произход.
Българският префикс е 380 - с бърза проверка на баркода, всички могат да разпознаят произхода на продукта и да се уверят, че той е произведен в България.
За целта е необходимо потребителите да обърнат стоката, която е в ръцете им и да разберат къде е произведена. От асоциацията на земеделските производители в България смятат, че кампанията може да се възприеме като лесно предизвикателство по силите на всеки потребител, но с масови съвместни усилия, промяната на потребителските навици може да се превърне в мощен импулс за българската икономика.
Кампанията ИЗБИРАМ 380 се изправя срещу кризата като популяризира българския баркод
Асоциация на земеделските производители в България (АЗПБ) стартира национална информационно-образователна кампания ИЗБИРАМ 380, съвместно със специализираната земеделска онлайн платформа Agrozona.bg. Целта на инициативата е промяна на потребителските навици и насърчаване консумацията на български продукти в търговските вериги. Кампанията се провежда с институционалната подкрепа на Министерството на земеделието, храните и горите (МЗХГ). Всичко за кампанията можете да намерите тук: https://izbiram380.agrozona.bg/"Избирам 380" се провежда с подкрепата на Министерството на земеделието храните и горите. Това е поредната инициатива на АЗПБ в подкрепа на българските производители, зад която застава министър Десислава Танева. Само преди ден нейното предложение търговските вериги да бъдат задължени да продават храни от местни производители, бе прието от Министерски съвет. Водещи производители от земеделския сектор и хранително-вкусовата промишленост също подкрепиха инициативата.
„Освен трагедия от здравен характер, пандемията на коронавируса представлява и огромна заплаха за икономиката. Много български производители в земеделието и хранително-вкусовата промишленост са изправени пред фалит. В тази ситуация една от малкото спасителни мерки ще бъде повишената консумация на български продукти. В дългосрочен план кампанията има за цел да насърчи съзнателния избор на потребителите, който постепенно ще окаже влияние върху финансовите резултати на българските компании и да създаде повече работни места”, сподели председателят на АЗПБ Венцислав Върбанов по повод инициативата.
Кампанията „Избирам 380“ неслучайно стартира в седмицата преди Великден – заради очакваното по-високо потребление на продукти и е практическо продължение на традиционните кампании за стимулиране на консумацията на стоки, родно производство. Компанията на agrozona.bg и АЗПБ обаче няма да се ограничи с христианския празник, а е замислена като дългосрочна инициатива с периодични пикове около националните празници, когато традиционно потребителската активност е най-висока.
Това е поредната идея на АЗПБ за справяне с кризата от началото на извънредното положение в България. Само в рамките на две седмици от асоциацията направиха редица предложения, които впоследствие бяха одобрени от земеделското ведомство и Министерски съвет, и вече дават резултати. Такива са мярката безработните лица да могат да работят в селското стопанство, без да бъдат лишени от обезщетенията си; специалният статут на карантиниране за земеделските работници, което гарантира непрекъснат цикъл на работа; както и ангажиментът на търговските вериги да бъдат задължени да продават храни от местни производители.
От Асоциацията подчертават, че икономическият патриотизъм е концепция, която се обсъжда все по-често в редица европейски държави, а и навсякъде по света като мярка срещу кризата. Тази мотивирана и здравословна конкуренция с чуждестранните стоки ще даде допълнителен стимул на местните производители за иновации, като повишават ефективността на своите производства и да подобряват качеството на своите продукти.
От АЗПБ съобщават още, че съвместно с Института по аграрна икономика подготвят анализ за положителния икономически ефект от консумацията на български продукти и цялостните ползи за родната икономика.
• Инициативата подпомага българската икономика в условията на разрастваща се криза заради COVID-19.
• Повишената консумация на български продукти е спасителна мярка за земеделието и хранително-вкусовата промишленост
• Министърът на земеделието, храните и горите Десислава Танева подкрепи инициативата
Започна ремонт на част от ул. "Сава Радулов" във Варна, видя репортер на Радио Варна. Припомняме, живеещи в района сигнализираха неколкократно за огромни дупки, които пречат на движението. "Повече дупки, отколкото асфалт", описаха през декември м.г ситуацията потърпевшите с адресна регистрация там. Предвидено е за 2025 година да бъдат извършени..
За поддържане на чистотата във Варна през тази година са заложени 56,1 млн. лева от общинския бюджет. Средствата ще бъдат осигурени основно чрез приходите от таксата за битови отпадъци, като 100 хил. лева от цялата сума са предвидени да постъпят от събрани санкции и глоби. Финансовият ресурс е увеличен с около 9 млн. лева спрямо миналата година. Това..
Да бъдат отпуснати 150 000 лева за за спешни ремонти, освежаване и обновяване на инвентара, книжния фонд и цялостната среда на Регионалната библиотека „Пенчо Славейков“ . Това одобриха общинските съветници на заседание на постоянната комисия "Собственост и стопанство" към местния парламент. Предложението е на групата на ПП „Възраждане“. Гласувано бе..
Групата на ГЕРБ-СДС в Общинския съвет в Добрич се увеличи с четирима съветници. В началото на днешното редовно заседание председателят на местния парламент Красимир Николов обяви, че напусналите преди месеци групата на ПП-ДБ се присъединяват към тази на ГЕРБ. Напусналите групата на ПП-ДБ и членове на Продължаваме промяната четирима съветници от Добрич..
Община Варна планира да реализира капиталова програма през 2025 г. на стойност близо 216 млн. лева. От тях почти 90 млн. лева ще бъдат осигурени от бюджета, а други 126 млн. лева по европейски програми и проекти. Програмата включва широк кръг от дейности, като значителна част от средствата са насочени към основни ремонти, подобряване на пътната мрежа,..
32 потенциално опасни дървета ще бъдат премахнати от Градската градина зад театър във Варна. Всички дървесни видове са обследвани с т.нар. резистограф- уредът, който открива скрити кухини и загнивания във вътрешността на ствола. Установено е, че във видимо здравите дървета има наличие на гнилостни процеси. Това каза кметът на район "Одесос" Янислава..
Преместваемите търговски обекти тип "бараки" и сергии в курорта Златни пясъци остават. Върховният административен съд отмени решение на Административен съд - Варна и обяви за нищожно решението на главния архитект на Община Варна, с което е отказано издаването на разрешение за поставянето им. 15 от бараките на Златни пясъци не са "преместваеми..