Вече сме средата на декември и обикновено сега е времето, в което хората се втурват да купуват подаръци, които да сложат под елхата и да зарадват любимите хора. В този период търговците обявяват и големи коледни промоции на различни стоки и артикули.
Рекламите за намаления ни заливат отвсякъде - в сайтове, социални мрежи, брошури и други. Ако отидете в някой от големите търговски центрове, ще видите огромни надписи на входовете на магазините за намаления на цените на стоките до 50%, та дори и повече. Именно това "до" е един от подводните камъни при големите промоции, смята доц. Събка Пашова, ръководител на Центъра за качество на стоките и потребителска защита към Икономическия университет във Варна. Според експерта, този търговски "трик" често подвежда потребителите, които влизайки в обекта разбират, че намаленията с 20 или 50% се отнасят само за определени стоки, а при други цената е намалена с не повече от 2-3%.
"Потребителите трябва да знаят реалната цена на стоката преди намалението за да могат да се ориентират и да не останат подведени. Не са рядкост случаите, в които търговците не слагат етикет със старата цена на стоката, а би трябвало да го правят", коментира доц. Пашова.
Често се случва, когато търговският обект е обявил промоции на определени стоки и продукти, количествата да се изчерпат бързо. Според доц. Пашова това е още един търговски трик.
"Тук целта на търговеца е да пусне на промоция стока, която е в малки количества. По този начин той цели да привлече клиента да влезе в търговския обект и да му продаде стока, която е по-скъпа и е залежала", каза още доц. Събка Пашова.
Експертът посъветва потребителите да бъдат внимателни при избора на стоки, защото много често се обявяват промоции за залежали стоки с по-ниско качество.
"Най-важното е потребителите да са информирани и да оглеждат добре стоката преди да я закупят. И в никакъв случай да не пазаруват под влияние на еуфорията", съветва още доц. Пашова.
Според психолога Добринка Тотева-Горанова в навечерието на коледните празници хората са много по-склонни да се отпуснат в пазаруването и да "развържат кесията" за подаръци за своите любими хора.
"Търговците много умело използват този момент", каза Горанова.
"В периода около коледните празници търговските обекти и магазини обявяват големи промоции. Идеята на рекламата е да ни накара да купим точно това нещо, точно в този момент, да запали желанието ни да имаме определена стока, без значение дали тя ни е нужна. Червеният етикет с намалението също е нещо, което ни блазни по един или друг начин", коментира Добринка Тотева-Горанова.
Психологически трик от страна на търговците е и когато не закръглят цената, смята още Горанова.
"Например, вместо 2 лева, определеният артикул струва 1.99 лева, което ни блазни", обясни психолога.
Нейният съвет е винаги, когато пазаруваме, да си изготвяме предварителен списък, защото в противен случай е много вероятно да се хванем "в мрежите" на препълнената с излишни стоки количка. Когато пазарим в хранителни магазини, не трябва да го правим на празен стомах, съветва още Горанова.
Чуйте разговора на Иван Барбов с доц. Събка Пашова и Добринка Тотева-Горанова:
13 януари - ден за утвърждаване на добрите новогодишни решения . Шегувам се, но имаме основания по това време на годината да тропнем по масата и да започнем упорито и последователно да изпълняваме новогодишните си решения. Онези, които в полунощ проблясват между последната чаша вино и първата глътка шампанско. После поредицата от..
На 12 януари в 11.12 ч. проплака първото бебе, родено в Многопрофилната болница за активно лечение в Балчик, за 2025-а година. Нехир Веселинова Недялкова е с тегло 2150 гр ама и ръст 47 сантиметра. Рожбата е на майката Аяджан Ертоп Исак и бащата Веселин Недялков Янков . Поради ниското тегло новороденото е преведено в болницата в..
На 13 януари, точно преди 100 години, се е родил един от най-обичаните български актьори - незабравимият и неповторим Георги Калоянчев. Калата, както колеги и приятели са го наричали, се превръща във всенароден любимец на публиката с ярките си роли в театъра, киното и телевизията. Родното му място е Бургас и цялата 2025 година в Бургас ще..
Какво да направим, ако намерим птица с пръстен? Какво да направим, ако намерим птица с пръстен? На този въпрос отговаря орнитологът Михаил Илиев от Българското дружество за защита на птиците. А поводът да му зададем този въпрос е намереният във вилна зона между Балчик и Албена папагал Жако, чиито собственици се издирват и очевидно..
Идея и бизнес план за поставянето на вендинг машини в някои от варненските училища бяха представени по време на първата за годината приемна на кмета Благомир Коцев. Проектът е ориентиран към продажбата на здравословни хранителни продукти, които да се наложат в дневното меню на учениците и така да заместят консумацията на вредни храни. Младият мъж,..
„Закуска в библиотеката“ ще има и през тази година. С топъл чай и кафе посрещат своите най-малки читатели и техните родители в Детски и средношколски отдел на Регионална библиотека „Пенчо Славейков“-Варна. Залата за четене и игри е уютна, заредена с нови книги, материали за оцветяване и рисуване. Нови познанства, споделени теми и семейни..
Военноморският музей във Варна се включва в световната инициатива „Селфи в музея“ за втора година и отправя покана към своите посетители да участват и да спечелят награда. Условието е да си направите селфи в музея и да го публикувате в профила на музея във фейсбук или инстаграм с хаштаг #ВМорскиямузей или #MuseumSelfieDay от днес до 15..