Трансформирането на Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ в самостоятелна агенция е сред основните приоритети на Асоциацията на Българската авиационна индустрия (АБАИ) през 2022 г. Главният въздухоплавателен регулатор има нужда от спешна реконструкция и обновяване на кадровия състав. Това каза председателят на организацията Тодор Иванджиков в своето първо интервю през новата 2022 година. И допълни:
„В момента ГД ГВА работи без свободата да действа бързо и ефективно, с минимални стъпки да се прилагат промени на Наредби и процедури, които се налагат от промените на Европейските регулации и икономическата ситуация в света. Усеща се сериозна липса на авиационни кадри с добър опит, както в ГВА, така и в бранша. Отделянето й като самостоятелно ведомство, ще направи администрацията далеч по-гъвкава в вземането на решения и начина на работа с което да се подпомага бранша, който без това е в колапс покрай COVID кризата. Ще може да се преструктурира с правилните отдели и връзки, както и бързо да се дигитализира с добри софтуери така, че да облекчи и тяхната работа и тази на бизнеса“
Съгласно закона за държавната администрация това може да се случи на основание Чл. 54. (1) (Изм. – ДВ, бр. 99 от 2001 г.) Изпълнителната агенция е администрация към определен министър за административно обслужване на физически и юридически лица, както и за изпълнение на дейности и услуги, свързани с осигуряването на дейността на органите на държавната власт и на администрацията. (2) (Доп. – ДВ, бр. 99 от 2001 г.) Изпълнителна агенция се създава със закон или с постановление на Министерския съвет. (3) (Отм. – ДВ, бр. 15 от 2013 г., в сила от 1.01.2014 г.). (4) Изпълнителната агенция се ръководи и представлява от изпълнителен директор. В тази връзка народният представител на „Продължавайте промяната“ Георги Гвоздейков заяви:
“ГД ГВА има спешна необходимост от реформи и преструктуриране с цел ефективност и изпълнение на надзорните функции съгласно европейската регулаторна рамка. Целта е да се оптимизира структурата, а не просто да се смени даден човек с друг. В Министерство на транспорта само ГВА е Главна дирекция, а всички останали са изпълнителни агенции. Законът позволява да не бъде ИЗПЪЛНИТЕЛНА, а само АГЕНЦИЯ.“
По думите му главният въздухоплавателен регулатор трябва да се преструктурира в Гражданска въздухоплавателна агенция.
„Ще бъдат оптимизирани и някои отдели, както и ще бъдат създадени нови такива. Например, един от най-важните отдели в ГВА липсва. Това е развитието на БЛС (Безпилотни летателни системи). Очакваме тази реформа да стартира в най-кратки срокове, за да започне надграждането на ГВА“, каза още Гвоздейков.
Сред основните приоритети на АБАИ, на дневен ред стои и разпределянето на държавната помощ за авиокомпаниите. Припомняме, че в средата на ноември 2021 г. 46-тото Народно събрание одобри 60 млн. лв – средства уж предназначени да спасят най-засегнатите от кризата с COVID-19 родни превозвачи. Тъй като те не бяха реализирани през миналата година, са прехвърлени към Бюджет 2022. От организацията обаче настояват за спешна промяна на обнародвания чл.109 от Закона, според който, чрез тези финанси ще се задължения, натрупани до 2019 г. И напомнят, че пандемията от коронавирус стартира в началото на 2020, а авиокомпаниите, започнаха да изпитват затруднения след анулиране на полетите през март. В тази връзка, в момента се създава експертна работна група, която да ръководи прозрачното разпределение на средствата.
През 2022 година АБАИ ще работи още по следните въпроси:
28 200 лева ще бъдат разпределени за отускане на еднократна финансова помощ за задоволяване на комунално-битови потребности на 35 лица от Община Варна. Това стана ясно по време на ПК "Социални дейности и жилищна политика". Помощта варира между 500 и 1500 лева. Отказ от такава помощ получиха 6 лица, тъй като или надвишават линията на бедност, или вече са..
Жители на Добрич се обявиха срещу включването на междублоковите пространства в обхвата на Синята зона в града. От Община Добрич публикуваха на страницата си в интернет проект за разширяването на платената зона за паркиране за обществено обсъждане, което породи остри реакции сред жителите. През тази седмица беше внесена и първата подписка от..
Водата от обществената чешма "Света Марина" е негодна за пиене. Това съобщиха от Регионалната здравна инспекция във Варна. Обществената чешма се намира в жк "Възраждане", местност Кочмар, район "Младост" . Водата е с наличие на колиформи 20 КОЕ/100мл, при норма – 0 КОЕ/100мл, чревни ентерококи – 24 КОЕ/100мл, при норма – 0 КОЕ/100мл. При анализа..
Община Варна обяви обществена поръчка за текущо възстановяване, поддържане и абонаментно почистване на спиркозаслоните във Варна. Дейностите ще се осъществяват в две позиции. Първата от тях е за възстановяването на спирките и техническото им поддържане, като се включват дейности като ремонт на покриви, подмяна на корозирали елементи, ремонт на пейки,..
Депутатите дебатират преди поредния - пети опит, за избор на председател на Народното събрание. Днес е рекордният - 12-и ден на първото заседание на 51-вия парламент, предаде БНР. Докато не бъде избран председател - нито парламентът може да заработи, нито държавният глава може да започне консултации за връчването на мандат за редовно правителство...
Варненският окръжен съд отмени постановлението на Окръжна прокуратура – Варна, с което е било прекратено наказателното производство срещу бившия кмет на Варна Иван Портних за авариралата тръба под Варненското езеро. Съдът не се съгласи с фактите, възприети от прокуратурата и стигна до съвсем различен извод, съобщават оттам. Според Окръжен съд – Варна,..
Държавата предостави на Община Варна парцел от 7,760 кв. м. за изграждане на нова учебна база на Математическата гимназия. Договорът за безвъзмездно прехвърляне на земята е подписан вчера, съобщава в социалната мрежа Facebook кметът Благомир Коцев. Той допълва, че това е значителна стъпка за осъществяването на проекта. Финансиране за изграждането й ще..