„Съвременен български театър“ е фотографски албум на Стефан Н. Щерев, който беше представен официално по време на Международния театрален фестивал "Варненско лято". Той включва селекция от 33 театрални постановки на водещи български режисьори от последните 10 години, които са представени с над 1000 фотографии, събрани в 760 страници.
Албумът е уникален, направих го, защото много обичам театъра и се чувствам на място там, за мен беше много лесно и вдъхновяващо. Театърът ми дава хиляди пъти повече от това, което аз му давам като фотографии.
За пръв път снима театър през 1996 година, по приятелска молба на Мариус Куркински заснема за архив негово представление във Варна.
По-късно, през 2015 година, заснема работния процес по спектакъла на Мариус „Синята птица” в Народния театър. Прави фотографии и видео и създава документален филм за спектакъла. Това е другото, което много обича - да снима документални филми за създаване на изкуство.
След работата по „Синята птица” се увлича особено от театър и снима около 80 процента от всичко, което се играе, предимно в София.
Албумът беше повод да се срещнем с фотографа в рубриката "ОбективНо" на предаването за култура "Гравитация нула":
Как изобщо започна с фотография?
Започнах случайно, ако изобщо има случайни неща. Преди 16 – 17 години мой приятел ме покани да го придружа по работа до Истанбул. Пътувахме вечерта, пристигнахме през нощта и на другия ден трябваше да тръгнем обратно. Това, което видях от колата, ми хареса много и реших да не си лягам, а да се разходя. В жабката имаше един стар апарат тип „сапунерка”, взех го, за да направя някоя и друга снимка за спомен. След десетата снимка ми свършиха батериите и реших, че след време трябва отново да посетя това място, защото имаше много хубави неща за снимане. За пръв път изпитах такова чувство – исках да запечатам това, което виждам, да не остава само вътре в мен, а да го извадя и да го споделя.
След като се върнах, може би в продължение на година сънувах един странен сън – как съм някъде в чужбина, на много красиви места и няма как да ги документирам. Така реших да си купя фотоапарат и отидох в Истанбул. Снимах на воля. След това пък заминах за Индия за един месец... И така започнах да снимам като хоби. Аз преди това се занимавах с архитектура и интериорен дизайн. След време фотографията стана основното ми занимание.
Престана ли онзи натрапчив сън?
Да, престана, явно защото го сбъднах по някакъв начин...
Много обичаш да пътуваш по света. По работа или само за удоволствие?
Първоначално беше ей така, даже съм се хващал сам и съм ходил до Мароко, в пустинята, само за да снимам, защото чувствах потребност да го направя. След това където и да пътувах по работа, винаги отделях време да снимам и неща, които на мен ми харесват.
Как се става добър фотограф? Има ли формула?
За мен формулата е чувството. Изобщо в изкуството вътрешното усещане, чувствителността към живота и нещата в него те прави такъв, какъвто си – добър или лош е трудно де се прецени, то не е състезание, то е вид чувство.
Каква е мечтата ти – къде да отидеш, какво да снимаш, какво да направиш?
Искам да се върна назад, в 60-те – 70-те години на миналия век, там бих искал.
Машина на времето ти трябва...
Да, това ми трябва.
Цялото интервю на Светлана Вълкова със Стефан Щерев може да чуете в звуковия файл:
Своеобразният литературен маратон на поетесата и журналист Керанка Далакманска, започнал на рождения ѝ ден 2 октомври, е към своя край и бележи успех с пълните салони и души на хората, докоснали се лично до поезията и в "Петия ъгъл". Ъгълът на чувствеността. Нейният ъгъл, който носи смисъла за доброта, човечност, усещане на природа, на..
Всеки ден за семейството на к.д.п. Денчо Добрев е специален, защото след дългия работен ден и след училище, всички се събират да вечерят заедно и споделят как е минал денят им. Денчо Добрев отделя 18 години на морето, като последният му рейс е най-кошмарният – ковид-пандемията в самото начало, когато се оказва в Китай и не може да слезе от..
Учителите са в протестна и стачна готовност, ако няма увеличени на заплатите от 1 януари заради липсата на приет Бюджет за догодина. Това каза председателят на синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" Юлиян Петров. Обмислят се вариантите на протест, сред които са ефективна стачка, незавършване на първия учебен срок, електронна стачка, обобщи той...
Театрално-танцовият спектакъл "Таралежите" по мотиви от романа на братя Мормареви - "Войната на таралежите", подготвят актьорът и режисьор Стоян Радев и танцовият хореограф и режисьор Георги GOOSH Енчев. Премиерата ще бъде на 23 ноември от 17.30 и 19.30 часа в "The Center World" на ул. "Шипка" 4, както и на следващия ден - отново от 17.30 и 19.30..
Над 5 млрд. лева харчи българинът на година за цигари. Огромна част от този разход отива в бюджета, тъй като акцизът и Данъкът върху добавената стойност взимат 80% от цената на цигарите. Ако акцизите за тютюневи изделия се вдигнат по-сериозно, в бюджета на България ще постъпват с 1,5 млрд. лева повече. Заради по-високите цени на цигарите около 150 000..
Интервю с Dwid Hellion (INTEGRITY) INTEGRITY са една от първите екстремни банди, които смесват метъл с хардкор. Оригинално групата е създадена през 1988 година в Кливланд, Охайо, но е базирана в Белгия от 2003 година. На 24 ноември INTEGRITY се завръщат в България по покана на „141“. Концертът е в „Grindhouse Skateboard Club“ с подкрепата..
Винаги трябва да обичаш ролята, защото ако не я обичаш, тя ти отмъщава и никога няма да се получи добре. Това коментира за предаването "Гравитация нула" по Радио Варна Юлияна Чернева, актриса от Варненския драматичен театър "Стоян Бъчваров". Тя отбеляза своята 70-годишнина с пърформанс за приятели в галерия "Арт Маркони" и направи своя театрален прочит..